Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
HONDA upgrade
Autor Wiadomość

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Wto 07 Paź, 2008   

Karaś to fighter i rzuca z lewej częściej niż ja biegi zmieniam więc u niego ejbies pewnie już dawno nieaktywny :D :D :D
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Śro 08 Paź, 2008   

dzik napisał/a:
eM napisał/a:
tzn u "nasz" regulator jest w komorze silnika na sciance,
wyjmuje sie taki dla bebnow i zamienia na taki do tarcz z oznaczeniem b16 :)


hmm, ciekawe, jak dostaje informacje o zmianie obciazenia?

NO jakto Dziku, z gpsu :D
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Śro 08 Paź, 2008   

To jest ciekawe pytanie, ja ze swojej strony apeluje o poważną odpowiedź :D , temat hamowania mnie interesuje i chce wiedzieć na jakiej zasadzie działa taki korektor. Obciazenie osi wogóle nie ma na niego wpływu?
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Śro 08 Paź, 2008   

Raczej nie sądzę, jest to urzadzenie proste jak młotek. dwa przewody wchodzą z pompy i cztery wychodzą, po jednym na każde koło.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Śro 08 Paź, 2008   

to raczej rozdzielacz a nie regulator jesli nie reaguje na obciazenie ;)
ma jakas opcje recznej przynajmniej korekcji?
_________________
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Śro 08 Paź, 2008   

Tak oczywiscie, mea culpa.
Chodzilo mi o to ze do tarcz z tylu zaklada sie inny diwajs, zeby poprawnie rozkladal szfors.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Śro 08 Paź, 2008   

Wg mnie w takim wypadku zakładanie jakiegokolwiek wiekszego hamulca z przodu musi być połączone z założeniem regulowanego korektora, inaczej tylko będzie się wydawało ze auto lepiej hamuje, coś a'la głośny wydech w przyspieszaniu :D
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Śro 08 Paź, 2008   

Komandorze Loko, seryjnie jest tam 240mm, zalozenie wiekszego hamulca sprawia ze hamuje lepiej. Ta sama sila przylozona dalej od osi, przykladu z zatrzymwaniem kola rowerowego nie musze juz chyba przytaczac czy musze? :chick:
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Śro 08 Paź, 2008   

Postaram się później wyjaśnić to matematyką, juz kilka razy próbowałem przeforsować na naszym forum tą teorie słowami ale się nie udało :) , moze matematyką się uda, albo okaże się zę jestem w błędzie ;)
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Śro 08 Paź, 2008   

fizyką Loko, tylko fizyką.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Śro 08 Paź, 2008   

czasami jest to wrazenie pozorne
wielkosc tarczy ma najwieksze znaczenie przy odprowadzeniu ciepla, sila malej tarczy jest wystrzajaca, jak wdepniesz do oporu to przod bedzie zablokowany, wiekszy hamulec nic tu nie zmieni, zmienia sie wrazenie gdyz na wiekszej tarczy hamulec wczesniej i mocniej "lapie", drogi hamowania raczej nie zmniejszysz.
Mam tez wrazenie ze wiekszy hamulec przez wieksze ramie przy tym samym cisnieniu bedzie hamowal mocniej, a niestety tyl bez zmian

g-tech mierzy droge hamowania, mozna zrobic pomiar porownawczy
_________________
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Śro 08 Paź, 2008   

http://pl.wikipedia.org/wiki/D%C5%BAwignia

policzylem sobie.


Wezmy ze wzoru (startowe wartosci zmyslilem ale rachunek jest poprawny)

1. Tarcza 240MM
zacisk niech bedzie srednio 10mm od osi, koło ma np 200mm srednicy
dzwignia 0,05 (10/200)

2. Tarcza 280MM
zacisk srednio 12mm kolo 200mm
dzwignia 0,06 (12/200)

I teraz tak
przykladamy do pierwszej dzwigni sile np 100N (do drugiej to samo - poniewaz nacisk jest taki sam (bo rozdzielacz sily hamowania jest bez zmian !!!)

opona pruje o asfalt w przeciwnym kierunku do kierunku jazdy z silą
1. 100N x 0,05 = 5N
2. 100N x 0,06 = 6N

Wniosek = 6N/5N * 100% = 120% czyli o 20% mocniej.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Śro 08 Paź, 2008   

Loko też tak czasem mam w głowie takie coś, że wydaje mi się na chłopski rozum, że jest inaczej. Więc Cię rozumiem. Tutaj wydaje mi się, że należy się uczepić i tego co napisał eM i Dzik (eM dalej wysunięte ramie i dzik odprowadzanie ciepła) Do tego wydaje mi się, że zużycie większego klocka i większej tarczy będzie mniejsze - dobrze mówię ?
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Śro 08 Paź, 2008   

Jesli materiał ten sam to zuzycie wiekszego kloca bedzie mniejsze,
procentowo ale nie wagowo, bo materialu na duzym klocku jest po prostu wiecej.
generalnie tyle samo pylu i energii wyprodukujesz w obu przypadkach. Tylko w przypadku duzego klocka w 10sekund (wiecej ciepla w czasie) a w przpadku malego 12sekund (mniej ciepla w czasie).
W duzym klocu i tarczy - ta sama sila dziala na dluzszym ramieniu krocej, dajac w efekcie wieksza sile hamowania, w malym klocku i tarczy dluzej.

Jesli zatrzymasz auto ważące 1000kg to tyle samo energii pojdzie w w duzy czy maly zestaw.
Jak narazie wszystko przemawia za wiekszym hamulcem przy takim samym nacisku

- krotsza droga hamowania
- wieksza pojemnosc cieplna
- mniejsze zuzycie (logiczne)

Dobrze. Podam przyklad najstarszy i najprostszy.

Kolo od roweru oraz nasza reka.
Kolo kreci sie utrzymujac energie kinetyczną.
Chcemy je zatrzymac reka - dysponujemy caly czas taka sama siłą.
Jak jest latwiej? Zatrzymac lapiac za szprychy przy osce czy kladac lape na oponie?

Drugi przyklad, Badi i Marcel.
Ktory szybciej zakreci smigłem czytając koncik onanisty na naszym forum?

:lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Śro 08 Paź, 2008   

eM jasne, że nie jest łatwo złapać za szprychy bo ci palce połamie :) :rotfl:
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 9