Hmm... A jakiej homologacji wymaga policja od foteli i pasów? FIA czy "E"? Bo szelki FIA chyba nie mają homo drogowej?
Greg no i tu właśnie dochodzimy do sedna sprawy gdzie napisałem że bardziej cywil na ulice z klatkom nie istnieją u nas prawnie- bo zawsze a to nie te pasy, a nie ta kierownica, a to ilość miejsc itp
qbica silnik olej, a ilość miejsc ogarniaj od razu, bo o to to z reguły diagności się czepiają i mi po znajomości nie chcieli podbić koledze....
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011
qbica napisał/a:
wie ktoś może czy gdzieś w załączniku jest informacja nt możliwości zbudowania klatka samemu pod warunkiem posiadania odpowiednich uprawnien spawalniczych czy coś w tym stylu?
Odpowiadam cytując załącznik J:
Artykuł 8: KLATKI BEZPIECZEŃSTWA
8.1 Postanowienia ogólne
Zamontowanie klatki bezpieczeństwa jest obowiązkowe.
Może ona być:
a) zbudowana zgodnie z wymogami zawartymi w poniższych artykułach;
albo
b) homologowana lub certyfikowana przez ASN zgodnie z regulaminem homologacji klatki bezpieczeństwa.
Poświadczona kopia dokumentu homologacyjnego lub certyfikatu, zatwierdzona przez ASN i podpisana przez wykwalifikowanych techników reprezentujących producenta musi być przedstawiona sędziom technicznym zawodów.
Komentarz: Można zrobić klatkę samodzielnie, muszą być spełnione wymogi:
1)Konfiguracja klatki musi odpowiadać rysunkom z załącznika J
2)Muszą być użyte odpowiednie rury (bezszwowe o odpowiednich średnicach oraz grubości ścianki
3)Gięcia rur oraz spawy muszą być wykonane profesjonalnie i nie budzić zastrzeżeń
W dużym uproszczeniu to wszystko.
speed555 napisał/a:
Pan Henio w piwnicy moze wyspawac klatke Loebowi do C4 wrc i bedzie git
Wcale nie prawda - akurat do samochodów WRC Pan Henio nie może
Uzasadnienie - znowu załącznik J :
Klatki bezpieczeństwa do następujących samochodów muszą być homologowane przez FIA: Variant Kit Super 1600, Variant Kit Super 2000, Variant Kit Super 2000 Rally, Variant World Rally Car.
speed555 napisał/a:
a to ze np ireco wydaje certyfikat jakis to pic na wode fotomontaz.
NA BK przed zawodami jest to pomocne ponieważ rozwiewa wątpliwości sędziów technicznych co do solidności konstrukcji ( a jest zapis w załączniku J że konstrukcja która budzi zastrzeżenia może nie zostać dopuszczona do zawodów)
qbica napisał/a:
i właśnie potrzebuje jakiś papierek dla diagnosty i ktoś mi mówił że gdzieś taka informacja o którą pytałem niby jest w załączniku
Wymogi techniczne pojazdów które poruszają się po drogach nie mają określonych wytycznych dot. klatki bezpieczeństwa.
qbica napisał/a:
Jeszcze się uparli na papierek na demontaż tylnej kanapy, żeby wbić zmiane ilości miejsc na 2.
To ma sens, ale formalnie nie słyszałem żeby zmieniając ilość miejsc z 5 na 2 przy okazji nie zmienili rodzaju pojazdu z osobowego na ciężarowy - więc musisz to jakoś mądrze rozegrać
qbica napisał/a:
Najlepsze jak pozałatwiam wszystkie papierki a nie puszczą mnie za pasy i fotele bez homologacji
Jeżeli fotele mają atest PIMOTU to przepuszczą.
Formalnie odkąd jesteśmy w strukturach UE powinny być honorowane wszelkie normy zatwierdzone przez dowolny kraj z UE lub norma EN lub ISO.
Nieformalnie to różnie z tym bywa bo znaczna część diagnostów nie ma wiedzy na ten temat, a jak sie czegoś nie wie to profilaktycznie lepiej nie przepuścić na badaniu
Greg napisał/a:
Hmm... A jakiej homologacji wymaga policja od foteli i pasów? FIA czy "E"? Bo szelki FIA chyba nie mają homo drogowej?
W zasadzie to Instytutami dopuszczającym do użytku przedmioty związane z motoryzacją są : PIMOT oraz ITS. Jeżeli przedmiot spełnia normy polskie (PN), europejskie (EN) lub międzynarodowe (ISO) to nie powinno być problemu.
Bez papieru to już tylko dobra wola Pana Policjanta lub Diagnosty
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
To ma sens, ale formalnie nie słyszałem żeby zmieniając ilość miejsc z 5 na 2 przy okazji nie zmienili rodzaju pojazdu z osobowego na ciężarowy - więc musisz to jakoś mądrze rozegrać
to widze jestem ewenementem
to proste, idziesz do warsztatu, najlepiej takiego co tez przeglady robi, i koniecznie takiego, co ma uprawnienia to wprowadzania zmian konstrukcyjnych w pojazdach. Teoretycznie tylko oni moga Ci wymontowac ta kanape i potem musisz zrobic dodatkowy przeglad, ze po tej zmianie samochod jest git, sprawny i bezpieczny i dopuszczony moze zostac do ruchu jako 2 miejscowy (chyba 80zeta to kosztuje - ten przeglad). Idziesz z tym do urzedu i mowisz ze chcesz miec 2 wbite w dowod. Ogolnie tam moga poza tym przegladem, to chciec potwierdzenie, ze ten warszatat mogl wprowadzic taka zmiane, a nawet moga chciec jakis rachunek potwierdzajacy, ze to tam wlasnie to zrobili. No i tu musisz sie juz wykazac inwencja - albo cos z warsztatem sie dogadasz, albo tak jak ja - powiesz, ze tak tak, oni tam wymontowali, ale nie wiem gdzie ten rachunek, nie wiedzialem, ze to potrzebne. Typ troche pojeczal, ale ogolnie nie robil problemow. No i mam teraz po prostu 2 miejsca w dowodzie
a co do pasow, to nie jest tak, ze z homo drogowa i takie nie sprawiajace problemow, to sa te w stylu H? znaczy te co maja takie zapiecie z czerwonym przyciskiem jak zwykle pasy i maja szelki na stale do tej czesci w pasie przyszyte? o takie:
wada: podobno slabo sie z nich wysiada lezac na dachu
to widze jestem ewenementem
to proste, idziesz do warsztatu, najlepiej takiego co tez przeglady robi, i koniecznie takiego, co ma uprawnienia to wprowadzania zmian konstrukcyjnych w pojazdach. Teoretycznie tylko oni moga Ci wymontowac ta kanape i potem musisz zrobic dodatkowy przeglad, ze po tej zmianie samochod jest git, sprawny i bezpieczny i dopuszczony moze zostac do ruchu jako 2 miejscowy (chyba 80zeta to kosztuje - ten przeglad). Idziesz z tym do urzedu i mowisz ze chcesz miec 2 wbite w dowod. Ogolnie tam moga poza tym przegladem, to chciec potwierdzenie, ze ten warszatat mogl wprowadzic taka zmiane, a nawet moga chciec jakis rachunek potwierdzajacy, ze to tam wlasnie to zrobili. No i tu musisz sie juz wykazac inwencja - albo cos z warsztatem sie dogadasz, albo tak jak ja - powiesz, ze tak tak, oni tam wymontowali, ale nie wiem gdzie ten rachunek, nie wiedzialem, ze to potrzebne. Typ troche pojeczal, ale ogolnie nie robil problemow. No i mam teraz po prostu 2 miejsca w dowodzie
faldżip a powiedz mi- ty to wszystko załatwiałeś czy tylko dywagujesz/filozofujesz - bo z tego co wiem to auto już kupiłeś zaklatkowane i tylko pytanie - było na 5 czy 2 osoby...
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 28 Cze, 2011
Zmiana z 5 na 2 miejsca wiąże się z wymianą dowodu rejestracyjnego (wbijają z tyłu) czy nie (wbijają wewnątrz do adnotacji)? Bo właśnie przerejestrowałem Pug'a i mam dowód czasowy, więc może od razu bym to zrobił żeby nie wymieniac papieru i nie napychać kieszeni tym złodziejom w UM.
Wnętrze i tak chcę sprzedać a potem będzie klaterson raczej (bo nawet jak nie ma kanapy a nie ma klaty to i tak jest problem...).
PS Chrzanek - jesteś Bogiem FIA
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
Zmiana z 5 na 2 miejsca wiąże się z wymianą dowodu rejestracyjnego (wbijają z tyłu) czy nie (wbijają wewnątrz do adnotacji)?
właśnie trzeba dowód nowy wyrabiać więc też to załatwiam przed przerejestrowaniem, żeby dwa razy za nowy dowód nie płacić
CHRZANEK napisał/a:
Komentarz: Można zrobić klatkę samodzielnie, muszą być spełnione wymogi:
1)Konfiguracja klatki musi odpowiadać rysunkom z załącznika J
2)Muszą być użyte odpowiednie rury (bezszwowe o odpowiednich średnicach oraz grubości ścianki
3)Gięcia rur oraz spawy muszą być wykonane profesjonalnie i nie budzić zastrzeżeń
W dużym uproszczeniu to wszystko.
no to wszystko jasne czyli to że chcą ode mnie jakiś papierek z uprawnieniami spawacza wymyślili sobie sami. Tak jakby nie mógł tego pospawać dobry spawacz ale bez papierka ale z tym akurat nie mam problemu bo mój spawacz ma odpowiedni certyfikat
Ogarniam dzisiaj fakture na demontaż kanapy, drukuje papierek na klatke i podjade się zapytać na stacje diagnostyczną czego jeszcze chcą bo i tak musze pozwolenie czasowe przedłużyć bo z nieaktualnym pewnie mnie puszczą w ogóle na przegląd.
auto: DS3 THP
silnik:: 1.6T
moc: 156km Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Sie 2009 Skąd: Tarnów
Wysłany: Śro 29 Cze, 2011
Jak to powiedzaial koles od ktorego kupowalem rajdówke "Jesli chodzi o przeglady to popytaj z okolicy rajdowców gdzie to załatwiają zeby sie nie potrzebnie nie ojezdzic po stacjach diagnostycznych, i za flaszke gdzies napewno zalatwis"
to widze jestem ewenementem
to proste, idziesz do warsztatu, najlepiej takiego co tez przeglady robi, i koniecznie takiego, co ma uprawnienia to wprowadzania zmian konstrukcyjnych w pojazdach. Teoretycznie tylko oni moga Ci wymontowac ta kanape i potem musisz zrobic dodatkowy przeglad, ze po tej zmianie samochod jest git, sprawny i bezpieczny i dopuszczony moze zostac do ruchu jako 2 miejscowy (chyba 80zeta to kosztuje - ten przeglad). Idziesz z tym do urzedu i mowisz ze chcesz miec 2 wbite w dowod. Ogolnie tam moga poza tym przegladem, to chciec potwierdzenie, ze ten warszatat mogl wprowadzic taka zmiane, a nawet moga chciec jakis rachunek potwierdzajacy, ze to tam wlasnie to zrobili. No i tu musisz sie juz wykazac inwencja - albo cos z warsztatem sie dogadasz, albo tak jak ja - powiesz, ze tak tak, oni tam wymontowali, ale nie wiem gdzie ten rachunek, nie wiedzialem, ze to potrzebne. Typ troche pojeczal, ale ogolnie nie robil problemow. No i mam teraz po prostu 2 miejsca w dowodzie
faldżip a powiedz mi- ty to wszystko załatwiałeś czy tylko dywagujesz/filozofujesz - bo z tego co wiem to auto już kupiłeś zaklatkowane i tylko pytanie - było na 5 czy 2 osoby...
kupilem zaklatkowane, ale bylo na 5 osob, a ja chcialem byc porzadny i miec wbite 2 os. w dowodzie rej. i taka oto opisana powyzej droge przebylem. I teraz tam gdzie ilosc miejsc mam po prostu 2 i juz.
Trochę się zagłębiłem w przepisy dla grupy N i coś takiego znalazłem:
Artykuł 3: ILOŚĆ MIEJSC
Samochody muszą mieć co najmniej cztery miejsca do siedzenia, zgodnie z wymiarami określonymi dla samochodów turystycznych (Grupa A).
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pon 10 Paź, 2011
Koto napisał/a:
Wujeczki, fura do RPP, czy 3 ligi, powinna byc zarejestrowana jako 2 osobowa, czy normalnie?
Z punktu widzenia zgodności samochodu z wymaganiami sportowymito fureks powinien być 4-5 miejscowy jak wyszedł z fabryki - tak jak napisał Jaco.
Przerejestrowanie samochodu z 5 osobowego na 2 osobowy - jest jedynie ułatwieniem w życiu codziennym żeby Pan Policjant lub Diagnosta się nie przyczepił w czasie kontroli/przeglądu.
Generalnie jak nie jeździsz autem na codzień - jedynie na zawody to nic bym nie robił i zostawił ilosć miejsc 5.
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach