ktos ma jakies doswiadczenia w wygluszaniu wydechu ? u mnie wydech jest dosc "prosty". kolektor 4-1 , dalej kawalek rury i tlumik koncowy przelotoowy
srednica rury to 70mm. efekt to 114db na Poznaniu przy 8600obr ( limit max jest 98 db )
po dzisiejszych poszukiwaniach widze 2 opcje : obie to nowy tlumik z ta roznica ze :
przydalo by sie zejsc z 10-12 DB to juz by bylo calkiem dobrze.
skierowalo by sie koncowke wydechu w strone przeciwna do urzadzenia pomiarowego...i moze by dalo sie w Poznaniu poalatac..
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013
A co mówią przepisy odnośnie głośności na torze?
Liczy się maksymalna głośnośc, czy jak w przepisach drogowych głośność w danym zakresie obrotow.
_________________
AleX [Usunięty]
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013
Na postoju można mieć 96dB @ 3700-4000rpm mierzone 0,5m nad ziemią ileś tam od rury.
Przy pomiarze dynamicznym ca. 100dB max (bramka na prostej startowej).
przepisy na tej imprezie mowia ze ma byc nie glosniej niz 98db. czy stoisz czy jedziesz w dowolnym momencie imprezy
_________________ LotusHonda
AleX [Usunięty]
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013
Cytat:
UWAGA! Do treningów na Torze zostaną dopuszczone jedyne samochody, które generują w warunkach pomiarowych (aktualnie! 2/3 maksymalnych obrotów nie mniej niż 3800 obrotów silnika, 1/2 m od wylotu wydechu lub pomiar dynamiczny samochodu poruszającego się) hałas NIE większy niż 96 db!!! - Pomiar sonometrem będzie dokonywany przed rozpoczęciem jazd oraz w ich trakcie (pomiar dynamiczny). Samochody niespełniające powyższego wymogu nie zostaną dopuszczone do jazd.
Nawet 96 a nie 98
tak czy siak kretynizm patrząc na 737 startujące za płotem
auto: Skoda 105L
silnik:: 1049 cm3
moc: 43km Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Paź 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013
Yogi ma porobione w wydechu takie kratki, najbardziej obrazowo - dzielą wydech tak jakby kroić pizzę na 4 ćwiartki. Siedzi to na końcu rury wydechowej. Podobno taki paten obniża głośność o kilka decybeli. Ktoś mi kiedyś radził żeby nawiercić końcówkę tłumika i pionowo wkładać w otwory gwóźdź 3 calowy. Taki śmieszny patent, ale warto sprawdzić.
_________________
Cytat:
przyczyna dzwona taka sama jak ostatniego dacha... czyli bomba na pałę po drodze której nie znam bez opisu...
AleX [Usunięty]
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013
Cytat:
koncowki kierowane w rozne strony daja jakies tam efekty. generalnie duzo prob i bledow zanim sie dojdzie do jakiegos rozwiazania
auto: Cayane
silnik:: Tuaregoa
moc: np 182km Pomógł: 16 razy Dołączył: 18 Lis 2009 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013 Re: wydech wyciszenie
buni napisał/a:
doradzi ktos cos ?
A jaki masz przekrój tłumika - owalny czy okrągły? Owalne są DUŻO cichsze.
Polecić mogę pojedyńczy przelotowy tłumik z Eltec'a. Ja wprawdzie zamawiam tłumik u ich konkurencji z przyczyn wielu, ale trzeba przyznać, że jak przyjeżdża 'wteoriimordędrąca' Honda, to na przelotach Eltec'a jest tak niemożliwie cicho, że sprawdzam czy to aby nie komorowe konstrukcje...
Na 100% można wyciszyć Twojego lotusa jednym tłumikiem zamiast tego co masz.
_________________ Stefan ma dobre ciśnienie....
...w oponach!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach