auto: Laweta/Kopytko
silnik:: Diesel/1,8 ti
moc: Brak/140km Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Gru 2011 Skąd: warm-maz
Wysłany: Pon 12 Sie, 2013 E36 co wybrać
Drogie Bravo.
Po wysypaniu drugiego już silnika w Subaraku na sprincie, zapragnąłem zmniejszenia kosztów ścigania.
Lubię szybko kręcić kierownicą dlatego nie chcę ośki i celuję w RWD. Wiem, że optymalnym silnikiem do sprintów/super OSów jest 1,8 IS i występuje on w praktycznie wszystkich wersjach nadwoziowych.
Moje pytanie do praktyków (a wiem, że na tym forum nikogo innego nie ma ):
Czy różnica w tylnym zawieszeniu pomiędzy compaktem, a coupe/sedanem jest w jakiś sposób zauważalna/odczuwalna podczas jazdy? Strzelam, że compakt może być nieco bardziej nadsterowny niż wersje na wielowahaczu.
Wolałbym chyba compakta: jest krótszy, lżejszy i ma prostsze czytaj tańsze w serwisowaniu zawieszenie tylne.
Czy jest może ktoś kto jeździł i jednym i drugim autem i jest w stanie powiedzieć coś mądrego w tej kwestii?
Z góry dziękuję za opinie o estetyce nadwozia E36. Ta jest nieistotna
auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km Pomógł: 44 razy Dołączył: 27 Mar 2011 Skąd: Wilanów 90210
Wysłany: Pon 12 Sie, 2013
Zobacz co wygrywa klasę albo ląduje często na podium z e36 w zawodach których chcesz startować i bedziesz wiedział w co celować. Nawet na poznaniu ostatnio zrobili jakąś ligę IS, nie wiem jakie czasy kręcą, ale podejrzewam że jak by ich puścić z innymi autami w klasie do 2.0 to by wypadły raczej blado.
auto: Skoda 105L
silnik:: 1049 cm3
moc: 43km Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Paź 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 12 Sie, 2013
Miniac jak mi pokazał parę wykresów wczoraj, to ogólnie zacząłbym od wyboru męskiego silnika
_________________
Cytat:
przyczyna dzwona taka sama jak ostatniego dacha... czyli bomba na pałę po drodze której nie znam bez opisu...
rabarbar [Usunięty]
Wysłany: Pon 12 Sie, 2013
Kamill, W wpp jest klasa e30is ,czasy robią dobre ale tam wszystko ma +200KM.Faktycznie E36 is (w przeciwieństwie do e30is) jest mocno niekonkurencyjne,chłopaki z bmw chalange próbowali i sie nie da,za cięzkie to.Za to is prowadzi sie duzo lepiej nic 6cyl,kiedys pojezdziłem e36is i mimo ze było na mega ultra gównianym zawiasie (jakiś gwint za 700 pln) to mniej ryło przodem niz moje 328 na bilu i emkowych stabach.
auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Pon 12 Sie, 2013
ja się nie znam za bardzo, ale mogę potwierdzić, że is nie ryje na zakrętach z definicji, w przeciwieństwie do rzędowych szóstek.
(jakby kto pytał - oddam tanio iesa w kupecie)
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
rabarbar [Usunięty]
Wysłany: Pon 12 Sie, 2013
mi napisał/a:
(jakby kto pytał - oddam tanio iesa w kupecie)
ja pytam!!kto co gdzie za ile zdjęcia filmy telemetria ??
auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Pon 12 Sie, 2013
a, no tak, nie kupiłeś jeszcze od Lesiszów żadnego samochodu, chyba pora to zmienić
PW (i tak nie kupisz)
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
auto: Clio
silnik:: znów jest
moc: ponad stokm Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2011 Skąd: WWa
Wysłany: Pon 12 Sie, 2013
_________________
Kenet napisał/a:
Najważniejsze tak czy siak to dobrze się bawić, w sumie to mi opona w jeździe nie przeszkadza, tak jak muzyka w tańcu, więc nie narzekam tylko napier...lam
auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km Pomógł: 44 razy Dołączył: 27 Mar 2011 Skąd: Wilanów 90210
Wysłany: Pon 12 Sie, 2013
To czy jeden ryje przodem czy nie to są kwestie drugorzędne, trzeba patrzeć na wyniki jak się chce wyjmować klasę, bo to jest tylko odczucie subiektywne, a czasy może ten ryjący przodem robić sporo lepsze, mimo że wymaga więcej uwagi i jest mniej przyjemny w prowadzeniu.
Psuc się pewnie będą i jedne i drugie podobnie, do r6 potrzebujesz dobrej opony, nie widzialem żeby e36 na jakimś semi slicku czy tym bardziej drogowej coś pojechała, za to widziałem e30 IS które na semi albo drogowej ganiały zaskakująco dobrze.
W czwartek jedziemy z Kenetem na Kielce, pojezdzimy jednym i drugim autem i zobaczymy jakie sa różnice. Amory mamy takie same, ja mam trochę miększe sprężyny. Dwie różnice, to krótszy dyfer u Keneta i inne opony. Moja fura pewnie cięższa ale tez troche więcej KM i Nm.
Opinia która słyszałem od zawodnika z wpp ścigającego się rożnymi bmw była taka że jego 6cyl m50 jeździ na seryjnym chłodzeniu i smarowaniu, silnik nigdy nie otwierany, oprócz dolotu wydechu i strojenia 100% seria, upala tak już drugi sezon bez zaglądania w ogóle z rundy na runde. Z tgo co mówił ludzie jeżdżący IS-ami potrafili wysrać dwa silniki w tym czasie, glownie panewy czasami glowica.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach