Wysłany: Pon 27 Paź, 2014 Mały dostawczak poszukiwany - gdzie znaleźć?
To chyba najlepsze miejsce na poszukiwanie kombi w dieslu.
Szukam do wypożyczenia osobówki z paką jak berlingo na dwa-trzy dni. Obdzwoniłem kilka wypożyczalni i albo zaklepane do końca roku albo mają jakieś dziwne zasady jak kaucja 150% wartości nowego pojazdu itd.
Limit na karcie jest, ale wolałbym żeby nie pojawiły się później urojone usterki
Najgorsze są u nich limity kilometrów, mam do zrobienia 1000 w jeden dzień, jedna firma miała cenę 100 za dzień, limit 300 dopłata 0,8 za km, więc bardziej się opłaca trzymać go dwa pod domem
Gdy mieszkałem w Poznaniu,zawsze bralismy busy z takiej małej wypożyczalni-gość miał kilka busów w róznych wersjach (osobowe,kontener,blaszak),auta nie były najmlodsze ale dało sie tym jezdzić,tylko za pierwszym razem chciał kaucje kilka stówek,zadnego limitu km.Moze czegos takiego poszukaj
Policzyłeś?
Opcja 1: biorę na jeden dzień i spłacam kilometry, 100+0.8*700 = 660 jeden dzień go nie mieli.
Opcja 1: biorę na trzy dni, dwa stoi pod MOIM domem, 300+0,8*100 = 380 i nie mają go trzy dni.
rabarbar napisał/a:
Gdy mieszkałem w Poznaniu,zawsze bralismy busy z takiej małej wypożyczalni-gość miał kilka busów w róznych wersjach (osobowe,kontener,blaszak),auta nie były najmlodsze ale dało sie tym jezdzić,tylko za pierwszym razem chciał kaucje kilka stówek,zadnego limitu km.Moze czegos takiego poszukaj
Jak dzwonię po małych wypożyczalniach to małe właśnie małe są zaklepane na długo a większe drogie, a towar na tyle specyficzny że dzisiaj zamawiam i kilka tygodni trwa papierkologia i dostaję niespodziankę "można". O tyle głupie że nie wiem czy sześć czy dziesięć tygodni.
auto: Różne
silnik:: Różne
moc: Różnakm Pomógł: 51 razy Dołączył: 25 Sty 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 31 Paź, 2014
Nie chce mi się rozpisywać, bo już raz o tym pisałem. Pieniądze, które płacisz fizycznie to nie wszystko. Jest jeszcze parking, ubezpieczenie i ryzyka z tym związane, obsługa techniczna i ryzyka z tym związane. Z resztą każda opłata idzie na inną kupkę i inaczej jest wykazywana w słupkach. A limity dobowe nie są wyssane z palca tylko policzone, żeby się to opłacało temu kto auto wypożycza
Odświeżam wątek bo już za dużo $$$ zostawiam w wypożyczalniach i rozpoczynam dyskusję ekspercką co kupić.
Nastawiam się na nowe bo obejrzałem kilka kilkuletnich sztuk i niestety potwierdzają się słowa jednego handlarza "póki się opłaca naprawiać to dostawczaka nikt nie sprzeda".
Ponieważ wożę stal i ołów na dalekie odległości to potrzebuję:
- min 1T ładowności, jak więcej to plus
- niskiego spalania na autostradzie
- ma łba nie urywać przy 140
Typ 1:
- fiat scudo, schodzący model, 1200 ładowności spore rabaty, do wzięcia nowy za ok 57k netto. Podobno w trasie powyżej setki przeciąg w baku. Nie trafilem na bajki o 5-tce w trasie, ale 7 w trasie to min jadąc równo z tirami.
- opel combo, 1000 ładowności, opinie typu "trzeba cisnąć 250 pod wiatr by łykał ponad 7".
Jakieś inne pomysły?
Zalety scudo - cichy
Wada combo - nie znam, ale w berlingo trzeba zejść poniżej 110 jak jest potrzeba pogadać przez telefon.
auto: Reno Sport
silnik:: 1.6
moc: 133km Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Cze 2009 Skąd: przyjezdny
Wysłany: Nie 17 Lip, 2016
Scudo jechałem raz jakaś wersja 8os. 2.0 chyba 160KM i jazda autostradą w 7os. prędkościami autostradowymi zakończyła się wynikiem ok9-10 jeśli dobrze pamiętam (dla porównania vw T5 jadąc 140 i więcej bierze od 12 w górę). Myślę, że jadąc równo z tirami w 7 litrach się zamkniesz.
auto: 500SEC i inne
silnik:: 5.0
moc: 326km Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Maj 2009 Skąd: WZ
Wysłany: Nie 17 Lip, 2016
Ile będzie robił km rocznie?
Wszystko pokroju scudo/trafic z 6ka skrzynia będzie w trasie paliło do 8l lecąc do 130 i cieżko o mniej dla takiego kiosku na kołach.
Patrz jeszcze na Forda Conecta bo ma 2,2m paki albo na Customa.
_________________ EM-AIR SYSTEM
www.em-airsystem.pl
Wentylacja | Klimatyzacja | Chłodnictwo
Będę robić 20-30kkm.
Dzięki za podpowiedź forda, zobaczę jak u nich ceny realnie wyglądają bo upusty na dostawczaki są ostre.
Zależy mi na wysokości poniżej 2m, wtedy na promach nie dopłacam i do podziemnego garażu wjadę.
Obejrzę je z miarką, skrzynki które wożę często mają akurat 50cm szerokości więc dla mnie różnica pomiędzy 190 a 205 paki to 1/3 więcej.
auto: 500SEC i inne
silnik:: 5.0
moc: 326km Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Maj 2009 Skąd: WZ
Wysłany: Nie 17 Lip, 2016
To Conect będzie dla Ciebie strzałem w dziesiątkę.
Znajomy teraz odebrał osobówkę 1.5cdti 115km dobrze doposażoną i z okolic 100brutto cennikowo zjechali na 80brutto więc blaszak można dobrze wyrwać. Mi z ofertą na dużym Transicie ze 130 zjechali na 95brutto.
Custom nie powinien przekraczać 2m bo to odpowiednik Trafica a te auta muszą wjeżdżać do garaży podziemnych.
_________________ EM-AIR SYSTEM
www.em-airsystem.pl
Wentylacja | Klimatyzacja | Chłodnictwo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach