Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
lekki akumulator litowo jonowy
Autor Wiadomość

filomatic 
Mam wykształcenie jak prezydent


auto: było saxo/clio
silnik:: 1.6 | 2.0
moc: 160 | 250km
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Wrz 2009
Skąd: Poznań

Wysłany: Wto 11 Paź, 2016   

sajfer napisał/a:
o, to bardzo ciekawe, nie spodziewałem się że taka mała pojemność pozwoli na dłuższe przestoje. Ciekaw jestem jak ma się to do typowej wyścigówki - czyli odpalanie raz w miesiącu przed zawodami, albo i co dwa miesiące jak nic nie ma :)
Z jednej strony dłuższe przestoje, z drugiej zamykasz hebel więc zerowy pobór prądu przez ten czas.
Super, dzięki za info, przy tych wagach to bardzo ciekawa opcja!


Ładowarka do takiego aku kosztuje 30 zł i akumulator do 90% ładuje się w jakieś 15-20 minut - przetestowałem osobiście. Wyciągasz go z auta, ładujesz sobie w nocy przed zawodami, rano wrzucasz do auta i masz naładowany. Na dobrą sprawę możesz go też w razie sytuacji awaryjnej podładować na każdej imprezie z dowolnego kontaktu :)
 
 

sajfer 
słucham Michaela Jacksona
lord


auto: Integra type R
silnik:: b18c6
moc: 200km
Dołączył: 01 Sie 2012
Skąd: wwa

Wysłany: Śro 12 Paź, 2016   

Super, dzięki za bardzo cenne informacje :)
_________________
https://www.facebook.com/pizzabrakes
1.50.017. 0,017 od szczęścia.
 
 

sajfer 
słucham Michaela Jacksona
lord


auto: Integra type R
silnik:: b18c6
moc: 200km
Dołączył: 01 Sie 2012
Skąd: wwa

Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

Panowie, jak wam się sprawują te akumulatory? Warto inwestować w wyższą pojemność? Gdzie je kupowaliście? Z tego co widzę w Larssonie jest największy wybór. Jaka ładowarka jest do nich potrzebna?
Mój motocyklowy umarł i chcę zmienić teraz na ten litowo-jonowy, tylko potrzebuję sporego prądu rozruchowego :)

Ps. głupie pytanie, ale czy da się je w razie czego odpalać z kabli z normalnego aku?
_________________
https://www.facebook.com/pizzabrakes
1.50.017. 0,017 od szczęścia.
 
 

filomatic 
Mam wykształcenie jak prezydent


auto: było saxo/clio
silnik:: 1.6 | 2.0
moc: 160 | 250km
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Wrz 2009
Skąd: Poznań

Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

sajfer napisał/a:
Panowie, jak wam się sprawują te akumulatory? Warto inwestować w wyższą pojemność? Gdzie je kupowaliście? Z tego co widzę w Larssonie jest największy wybór. Jaka ładowarka jest do nich potrzebna?
Mój motocyklowy umarł i chcę zmienić teraz na ten litowo-jonowy, tylko potrzebuję sporego prądu rozruchowego :)

Ps. głupie pytanie, ale czy da się je w razie czego odpalać z kabli z normalnego aku?


ahoj :) Odpowiadając na Twoje pytania:

- ja mojego kupiłem na allegro za 359 zł - mam 290A rozruchu i odpala moje mocno doprężone saxo bez problemu za 1 strzałem. Pojemność 3Ah trzyma na tyle długo, że nie rozładował mi się jeszcze nigdy do zera - tylko raz jak go holowałem 40km na awaryjkach :D

- nie można go odpalać z kabli

- ładowarka o prądzie ładowania 1/10 pojemności czyli 3Ah aku - 0,3A prąd ładowania - takie coś kosztuje 30-40 zł na allegro i nie ma sensu kupować dedykowanych za 300 zł... Po prostu odrobinkę dłużej się łąduje
 
 

was79 
no ja mam M1 do wynajęcia


auto: yaris TS
silnik:: 1NZ-FE
moc: nykm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 16 Maj 2010
Skąd: Katowice

Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

A z urządzenia rozruchowego można odpalać?
_________________
TDI Fahrer
 
 

Barejka 
kliknij obrazek poniżej


auto: 106 xsi
silnik:: 1.6 16v
moc: trochi jekm
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 12 Wrz 2008
Skąd: Siedlce

Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

was79, z kabli nie bardzo to z urzadzenie tym bardziej bo ma wieksz pyerolniecie
_________________
 
 
 

Rasputin 
sushi nori


auto: RS
silnik:: 2.0
moc: 172km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 03 Sie 2010
Skąd: z kątowni

Wysłany: Wto 04 Kwi, 2017   

Ostatnio w sklepie ważyłem takie aku i sie okazało,że zwykły akumulator z Tico waży 1,5-2kg wiecej od takich wynalazków. Odpali każde auto, ładuje sie jak zwykły akumulator a kable mu nie straszne. 2kg to mozna zaoszczędzić w F1 a nie w tych naszych trupach :] Imo to juz zabawa dla zabwy.
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Ja mam aku z Matiza :D
 
 
 

sajfer 
słucham Michaela Jacksona
lord


auto: Integra type R
silnik:: b18c6
moc: 200km
Dołączył: 01 Sie 2012
Skąd: wwa

Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

To ile waży akuma z Tico? Jak wklepałem w jakikolwiek katalog to wyszło mi 35Ah i waga 10kg. W porównaniu do 1kg to 10x więcej :)

Z tymi kablami to problem, bo jak padnie to jedyna metoda to ładowarka, a nie zawsze jest prąd na zawodach.. Teraz całe zawody odpalałem z kabli, a prądu nie było w okolicy.
Natomiast dobrze, że prąd rozruchowy 290A daje radę z odpalaniem, ja też mam doprężony silnik a obecna akuma ma 240A rozruchowego i niestety kiepsko jej idzie.
_________________
https://www.facebook.com/pizzabrakes
1.50.017. 0,017 od szczęścia.
 
 

Kamill 
japa trolu!


auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Skąd: Wilanów 90210

Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

kubas napisał/a:
Ja mam aku z Matiza :D

Bieda, ja mam z punto :rotfl:
 
 
 

sajfer 
słucham Michaela Jacksona
lord


auto: Integra type R
silnik:: b18c6
moc: 200km
Dołączył: 01 Sie 2012
Skąd: wwa

Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

Kolejne pytanie. Te akumulatory trzeba ładować specjalną ładowarką, a co w takim razie z alternatorem?
On ma prąd ładowania typu 90A i 14v, nie spali to tego akumulatorka? Czy alternator trzeba zmienić na mniejszy?
_________________
https://www.facebook.com/pizzabrakes
1.50.017. 0,017 od szczęścia.
 
 

rabarbar 
śmierdzi frytkami u mnie w pokoju

auto: Srebrne
silnik:: Mały
moc: 4km
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2017
Skąd: Wro

Wysłany: Czw 06 Kwi, 2017   

Ja miałem taki mały akumulator przeznaczonydo do Ups-a,kosztował stówkę z hakiem,bez problemu odpalał b18c6,raz padł po 3miesiacach nieodpalania auta w zimie to go naladowalem zwykłym prostownikiem
 
 

filomatic 
Mam wykształcenie jak prezydent


auto: było saxo/clio
silnik:: 1.6 | 2.0
moc: 160 | 250km
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Wrz 2009
Skąd: Poznań

Wysłany: Pią 07 Kwi, 2017   

hahah, aku z Matiza waży 10,3 kg - a mój 700 gramów - tak jak pisze Sajfer to ponad 10x tyle więc nie tak do końca brak różnicy :)

Alternator u mnie chodzi, działa, teraz już kulam łącznie piąty m-c na tym maleństwie i wszystko działa jak trzeba. Nawet jak w nocy było po 1-2 stopnie w plusie to odpalał za 1 lub 2 razem, bez wiekszych problemów.
 
 

filomatic 
Mam wykształcenie jak prezydent


auto: było saxo/clio
silnik:: 1.6 | 2.0
moc: 160 | 250km
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Wrz 2009
Skąd: Poznań

Wysłany: Czw 20 Kwi, 2017   

dodam jeszcze, że te bateryjki nie ładują się od alternatora, a specjalne ładowarki muszą podawać prąd odpowiadający 1/10 pojemności - czyli jeśli ja mam np. u siebie 3A pojemności, to prąd ładowania 0,3A. Większego się nie zaleca, bo można uszkodzić aku. Duża zaleta jest też taka, że wydojony aku ładuje się do 80-90% pojemności w 15 minut - to wynik lepszy od ajfona ;D
 
 

sajfer 
słucham Michaela Jacksona
lord


auto: Integra type R
silnik:: b18c6
moc: 200km
Dołączył: 01 Sie 2012
Skąd: wwa

Wysłany: Czw 20 Kwi, 2017   

Już się gubię :)
Dlaczego alternator nie ładuje tego aku? Jak jest podłączony to powinien ładować, czy nie? :)
A z tego co wiem ładuje 14v 90A - przynajmniej u mnie. Trochę właśnie się tego obawiam, bo boję się ryzykować zakup za 500zł żeby alternator mi go spalił w kilka km..
Z prądem ładowania to też już nie wiem, baterie w telefonach mają podobne pojemności a ładuje się je ładowarkami 1A-2A.
_________________
https://www.facebook.com/pizzabrakes
1.50.017. 0,017 od szczęścia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 12