auto: BE EM WE
silnik:: 3.0
moc: Pińcet sto dziewińcetkm Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 27 Wrz, 2017
kosmita napisał/a:
bob.dsk napisał/a:
Fakt ze ceny nowych aut to jest jakas porażka! Weźmy przykład bmw 520 w gnoju, podstawa 200pln ale takiej jeszcze nie widziałem, lekko doposażona w mpak, navi, jakieś tam systemy to już 300k a 530 to już kurwa 400-450 plus !
auto: BE EM WE
silnik:: 3.0
moc: Pińcet sto dziewińcetkm Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 27 Wrz, 2017
Alexxx napisał/a:
Wyszliśmy od dyskusji o "seryjnych" autach kiedyś i teraz, gdzieś tam na początku porównując GTI 5 do nowego. Tak samo można porównać Passata b5 do b8 czy wspomnianego przeze mnie Focusa RS mk1 i mk3. Porównywanie funu z jazdy torowym autem vs drogowe trochę mija się z celem. Kompletnie inne przeznaczenie, wyposażenie i fun-factor oczywiście też. Nie wiem jaki fun-factor z jazdy dawało w140 ale idę o zakład że po 2000km w nowożytnych odpowiedniku z wentylowanymi fotelami i innymi komfort-układami wysiadziemy bardziej wypoczęci. Czy nie lepiej jechać jest UBERem w nowej Octavia niż z GrosikTaxi w Octavi z 2000?
Podałem przykład GT2RS jako auto sportowe które w żadnym aspekcie nie jest nudne mimo że nowoczesne.
Wszyscy w sumie mamy po trochu rację w tych rozważaniach a "optymalnym" rozwiazaniem jest to co ma Bartek. Daily, trasy i torówka.
auto: Reno Sport
silnik:: 1.6
moc: 133km Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Cze 2009 Skąd: przyjezdny
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017
Cytat:
No fajnie , ale chciał byś mieć 540ix bez wyposażenia ?
Dołóż navi, mpak i grzane dupy
ale to już jest z mpakiem, navi, grzanymi dupami i czymś tam jeszcze za tyle do zabrania, oferta z marca
bob.dsk napisał/a:
Co do nowych technologii to do auta tzw na codzień, trasa i miasto jestem jak najbardziej za i w tej chwili szukając auta musi być :
- aktywny tempomat z asystentem utrzymania pasa ruchu - kiedyś byłem sceptycznym ale po ostatnich trasach Mercem z takimi systemami uważam ze takie coś powinno być w standardzie i było by mniej wypadków!
- wszelkiego rodzaju kamery
- czujniki martwego pola
- sterowania głosowe czy tez gestami
- HUD
Itd
A potem się dziwisz, że jest drogo, każdy z tych bajerów parę tysi kosztuje. Wg mnie te elementy wyposażenia są zbędne, bo dają właścicielowi fałszywy komunikat "możesz nie uważać na drodze, możesz zapierdalać, nie się nie stanie - ja czuwam". Ty może tak tego nie odbierasz, ale jest cała masa ludzi, którzy tak. Z tego samego powodu ludzie kupują suvy "bo duży z 4x4 to bezpieczny i mogę iść 150km/h przez miasto jak jest gołoledź". Tylko technika ma swoje ograniczenia i nie powinna zwalniać z myślenia. Co gorsze już zaczynają wmawiać ludziom, że tak właśnie jest - zobacz reklamę xc60: klientka klika sobie na telefonie czy tam na dotykowym ekranie samochodu (to też jest niezła heca, że coś takiego pozwalają montować w samochodach) i samochód zatrzymuje się przed dziewczynką na pasach - "nic się nie stało, klikaj dalej, ja czuwam, chyba, że akurat złapię zawieszkę".
Poza tym od tych bejerów już niedaleka droga do samochodów autonomicznych, a wtedy skończy się rumakowanie dla wszystkich.
auto: BE EM WE
silnik:: 3.0
moc: Pińcet sto dziewińcetkm Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017
kosmita napisał/a:
Cytat:
No fajnie , ale chciał byś mieć 540ix bez wyposażenia ?
Dołóż navi, mpak i grzane dupy
ale to już jest z mpakiem, navi, grzanymi dupami i czymś tam jeszcze za tyle do zabrania, oferta z marca
bob.dsk napisał/a:
Co do nowych technologii to do auta tzw na codzień, trasa i miasto jestem jak najbardziej za i w tej chwili szukając auta musi być :
- aktywny tempomat z asystentem utrzymania pasa ruchu - kiedyś byłem sceptycznym ale po ostatnich trasach Mercem z takimi systemami uważam ze takie coś powinno być w standardzie i było by mniej wypadków!
- wszelkiego rodzaju kamery
- czujniki martwego pola
- sterowania głosowe czy tez gestami
- HUD
Itd
A potem się dziwisz, że jest drogo, każdy z tych bajerów parę tysi kosztuje. Wg mnie te elementy wyposażenia są zbędne, bo dają właścicielowi fałszywy komunikat "możesz nie uważać na drodze, możesz zapierdalać, nie się nie stanie - ja czuwam". Ty może tak tego nie odbierasz, ale jest cała masa ludzi, którzy tak. Z tego samego powodu ludzie kupują suvy "bo duży z 4x4 to bezpieczny i mogę iść 150km/h przez miasto jak jest gołoledź". Tylko technika ma swoje ograniczenia i nie powinna zwalniać z myślenia. Co gorsze już zaczynają wmawiać ludziom, że tak właśnie jest - zobacz reklamę xc60: klientka klika sobie na telefonie czy tam na dotykowym ekranie samochodu (to też jest niezła heca, że coś takiego pozwalają montować w samochodach) i samochód zatrzymuje się przed dziewczynką na pasach - "nic się nie stało, klikaj dalej, ja czuwam, chyba, że akurat złapię zawieszkę".
Poza tym od tych bejerów już niedaleka droga do samochodów autonomicznych, a wtedy skończy się rumakowanie dla wszystkich.
Dziwna ta cena, ja podaję ceny katalogowe wg konfiguratora... Zerknij dodatkowo na allegro po ile chodzą 530...
Co do systemów to chyba proste ze nie będą za ciebie myśleć a jedynie mają pomóc w trasie czy sytuacji której nie przewidzisz
auto: białe
silnik:: 2.3
moc: 350km Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Sty 2015 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017
Historia z Alfy odnośnie nowej Giuli Q:
Hamulce ceramiczne można kupić tylko w pakiecie z fotelami karbonowymi za 20tys EUR. Jeśli masz używany samochód z normalnymi to nie możesz dokupić ceramiki w ASO. Jeśli Ci walnie tarcza/zacisk to musisz kupić komplet zamiennych na całe auto bo w PL"na sztuki nie sprzedają "
Kurtyna
Odnoście ceramiki najbardziej podobają mi się rozkminy typów od 600+KM TT i Golfow którzy wydają na używki z Q7 ponad 30tys PLN bo czas 100-200 poprawi się o 0.2 albo nawet 0.3sek
auto: Cayane
silnik:: Tuaregoa
moc: np 182km Pomógł: 16 razy Dołączył: 18 Lis 2009 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017
Z ceramiką tak jest. Optycznie nie widać zużycia. Tarcze się waży, więc nakaz kupowania kompletów na oś brzmi logicznie. Co do cen, to zestaw tarcz hamulcowych do Porsche Turbo S (i to 996) to 80tys pln, do Audi S8 15tys sztuka (Ci sprzedają na sztuki ) . Osobiście nigdy nie kupiłbym auta z ceramiką - nie czuje przewagi w hamowaniu/uzasadnienia ceny dla ich niskiej masy.
_________________ Stefan ma dobre ciśnienie....
...w oponach!
auto: Cayane
silnik:: Tuaregoa
moc: np 182km Pomógł: 16 razy Dołączył: 18 Lis 2009 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 28 Wrz, 2017
rabarbar napisał/a:
Wlasnie miałem sie pytać czy ta ceramika jest warta tych pieniędzy i jest duża różnica miedzy nimi a zwykłymi.
Musiałem się chwilę zastanowić, bo nie ukrywam że krytykuje ją głównie dlatego, że mnie prozaicznie nie stać... i jak słyszę że firma X wypuściła zamiennik ceramiczny do GTRa za 15tys/szt i każdy go chce bo sporo taniej jak OEM.. to .. nie mieści mi się to w głowie. Ale jeszcze bardziej nie mieści się w głowie jaka jest różnica w masie. O ile do tarcz stalowych 380-400mm potrzebuje pomocy magazyniera by przenieść komplet do samochodu, tak ten sam rozmiar w ceramice podnosisz - wiedząc, że są lekkie - tak ,że walisz się pudełkiem w czoło.. jakby to była pizza "na cienkim". Więc.... mając sportowy wóz nie można nie docenić tego, że ściągasz z wirujących i nieresorowanych elementów jakieś 50kg. Ale w takim ponad dwutonowym S8/RS6/Q7... jest sens?
Nie jechałem ceramiką, która by lepiej hamowała jak upgradowana stal.
_________________ Stefan ma dobre ciśnienie....
...w oponach!
Ostatnio zmieniony przez Miniac Czw 28 Wrz, 2017, w całości zmieniany 2 razy
ceramika podobno jest bardzo łatwa do ukruszenia... jak to ceramika
problem pojawia się jak ktoś przyjebie np kluczem podczas montażu kół albo samym kołem
pęka, kruszy się itd. oczywiście oznacza to że nie jest idiotoodporna
prawda to z tą delikatnością czy nieco naciągane?
miałem okazję przenosić i wozić chwilę w bagażniku tarcze żeliwne od s 63 amg, komplet 4 tarcz kosztuje ok 15-20k pln w zaleznosci od zrodla... wiec nie musi byc ceramika żeby było drogo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach