Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
[K] Sti 2001-2004
Autor Wiadomość

alphaOne 
szukam przystojnego blondyna


auto: eM
silnik:: jest
moc: ... mam tę moc!km
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Skąd: Wrocław / Warszawa

Wysłany: Pią 12 Sty, 2018   

jak widac mozna zakuc i jest super, chociaz nie wiem czy nie przestanie byc klasykiem. jednak jazda z dreszczykiem emocji to istotny element klasycznego charakteru tej jednostki.
 
 

kosmita 
spieprzaj dziadu


auto: Reno Sport
silnik:: 1.6
moc: 133km
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Cze 2009
Skąd: przyjezdny

Wysłany: Pią 12 Sty, 2018   

alphaOne napisał/a:
jak widac mozna zakuc i jest super

z tego co pamiętam, to stf miał zakuty silnik a i tak coś się potem wysrało
_________________
www.sieplywa.pl
 
 

Passenger 
Tanio skręcam długopisy na akord


auto: SS & STI
silnik:: LS3 & EJ207
moc: 543 & ???km
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Sty 2010
Skąd: PL

Wysłany: Pią 02 Mar, 2018   

https://www.otomoto.pl/of...6zFx5a.html#_=_

Mój Robal (jakkolwiek to nie zabrzmi ;D ) szuka nowego domu...
_________________
https://www.facebook.com/MacDriveBlog/
 
 
 

bob.dsk 
hybrex


auto: BE EM WE
silnik:: 3.0
moc: Pińcet sto dziewińcetkm
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Skąd: Gdynia

Wysłany: Pią 02 Mar, 2018   

Gdyby nie EVO to pewnie bym brał :faja:
 
 

Alexxx 
weż to poczuj ziom!


auto: białe
silnik:: 2.3
moc: 350km
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2015
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 02 Mar, 2018   

Sięgam do skarbonki... btw co z kolejką chętnych?!
 
 

Passenger 
Tanio skręcam długopisy na akord


auto: SS & STI
silnik:: LS3 & EJ207
moc: 543 & ???km
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Sty 2010
Skąd: PL

Wysłany: Pią 02 Mar, 2018   

Jak przychodzi do konkretów to kolejka chętnych topnieje :faja:
_________________
https://www.facebook.com/MacDriveBlog/
 
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Czw 08 Mar, 2018   

Ja bylbym zainteresowany, ale przez aukcje w Japonii zostałem wciągnięty w otchłań JDMu..i czekam aż statek przypłynie. Nie omieszkam się pochwalić, bo tym razem sam nie wiem jaką felgę trzeba będzie założyć :rotfl:
 
 

Kamill 
japa trolu!


auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Skąd: Wilanów 90210

Wysłany: Czw 08 Mar, 2018   

Do saxo to takie na 3 śruby chyba szły, no nie?
 
 
 

siema 
dziękuje i pozdrawiam


auto: Clio II ph3
silnik:: F4R
moc: 0_km
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Skąd: PWZ

Wysłany: Czw 08 Mar, 2018   

Marek23 napisał/a:
Ja bylbym zainteresowany, ale przez aukcje w Japonii zostałem wciągnięty w otchłań JDMu..i czekam aż statek przypłynie. Nie omieszkam się pochwalić, bo tym razem sam nie wiem jaką felgę trzeba będzie założyć :rotfl:

Daj linka ;D
 
 

Miniac 
Ala ma kota
Mini-Me


auto: Cayane
silnik:: Tuaregoa
moc: np 182km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 09 Mar, 2018   

kosmita napisał/a:
alphaOne napisał/a:
jak widac mozna zakuc i jest super

z tego co pamiętam, to stf miał zakuty silnik a i tak coś się potem wysrało


Każdego boxera zatrzesz w zakrętach. Wystarczy, że (jak na Ułężu) masz sekwencje szybkich szykan i olej nie ma kiedy z głowic wrócić do miski. Z tego powodu w np 911 (poza tymi z suchą miską) masz zakaz używania przyczepniejszych opon niż pozwala producent, ze względu właśnie na silnik. Sam olej z miski nie wypłynie bo są przegrody lub możesz je (bez sensu) dołożyć, ale wypompowany na wysokich obrotach do głowic zwyczajnie do niej nie wróci. Albo to wiesz, albo robisz niefabryczne geo/slicki, auto zaczyna generować G i.... zacierasz silnik. :wall:

Silnika subaru nie powinno się zakuwać ze względu na dużą średnice i niski tłok. Do tego oryginalne pierścienie są bardzo dobre, a te z kutych zestawów bardzo mierne. Można jednak zamówić tłoki kute, które przyjmują OEMowe pierścienie i tak się powinno "zakuwać".
_________________
Stefan ma dobre ciśnienie....
...w oponach!
 
 
 

kosmita 
spieprzaj dziadu


auto: Reno Sport
silnik:: 1.6
moc: 133km
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Cze 2009
Skąd: przyjezdny

Wysłany: Pią 09 Mar, 2018   

To nie wszystkie 911 mają suchą miskę?

Miniac napisał/a:
Silnika subaru nie powinno się zakuwać ze względu na dużą średnice i niski tłok

rozwiniesz temat?
_________________
www.sieplywa.pl
 
 

Miniac 
Ala ma kota
Mini-Me


auto: Cayane
silnik:: Tuaregoa
moc: np 182km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 10 Mar, 2018   

kosmita napisał/a:
To nie wszystkie 911 mają suchą miskę?


Oczywiście. Od 996 już większość nie miała.

Miniac napisał/a:
Silnika subaru nie powinno się zakuwać ze względu na dużą średnice i niski tłok

Cytat:
rozwiniesz temat?


W kilku zdaniach się trudno, ale .. generalnie materiał kuty = gesty, a więc taki który pod wpływem temperatury mocno zwiększa objętość. Typowe kute tłoki za 500$ to zero inżynierii, są całe wykonane z jednego identycznego materiału, nie posiadają stalowych wstawek, czy innych wzmocnień. Nie mają też kontrolowanej rozszerzalność. Dlatego zwykle takie z niskosilikonowego stopu 2618 wymagają ogromnego luzu do cylindra. Im większa średnica tym większy wymagany luz i jednocześnie mniejsze "okno" temperaturowe pracy. Gdy średnica jest duża (subaru 2.0 ma 92, a 2.5 99.5mm), a tłok niski, ciężko jest uniknąć jego przekrzywienia podczas zmian kierunków. Stosuje się wtedy duże przesunięcie sworznia by tłok nie klepał, ale i tak jest on prowadzony "ukośnie" do momentu kiedy nie osiągnie swojej temperatury (co w przypadku kutych tłoków oznacza pełen ogień). Do tego momentu pierścienie nie są prowadzone prostopadle do cylindrów i zaczynają się zaoblać, a gdy już nie mają ostrych krawędzi ciśnienie znad tłoka zamiast dociskać je do ścianek tulei -> wciska je wgłąb kanalików. Mamy tedy duże przedmuchy do skrzyni korbowej, ta z kolei wyrzuca opary odmą do dolotu, olej w powietrzu zmniejsza oktanowość benzyny. Wszystko się sra i trzeba wszystko uszczelniać, filtrować, robić zabezpieczenia itd... Seryjne tłoki pasowane są na 1-3setki, kute wysokosilikonowe (4032) na ok 10setek, a takie kute kute (2618) 13-15setek. Seryjne tłoki mają jednak zbyt cienkie półki między pierścieniami, a odczulający się przepływomierz powoduje pre-ignition który je łamie. Dlatego w przypadku subaru dobrze jest trzymać się seryjnych tłoków, lub brać coś jak Omega/Cosworth/Trust, albo budżetowo Mahle PowerPak.
_________________
Stefan ma dobre ciśnienie....
...w oponach!
 
 
 

anjas 
Penetrator
Szok tato QP


auto: Izera RS
silnik:: H00Y
moc: 51kWkm
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: bobrowinów

Wysłany: Sob 10 Mar, 2018   

Miniac napisał/a:
W kilku zdaniach się trudno, ale .. generalnie materiał kuty = gesty, a więc taki który pod wpływem temperatury mocno zwiększa objętość. Typowe kute tłoki za 500$ to zero inżynierii, są całe wykonane z jednego identycznego materiału, nie posiadają stalowych wstawek, czy innych wzmocnień. Nie mają też kontrolowanej rozszerzalność. Dlatego zwykle takie z niskosilikonowego stopu 2618 wymagają ogromnego luzu do cylindra. Im większa średnica tym większy wymagany luz i jednocześnie mniejsze "okno" temperaturowe pracy. Gdy średnica jest duża (subaru 2.0 ma 92, a 2.5 99.5mm), a tłok niski, ciężko jest uniknąć jego przekrzywienia podczas zmian kierunków. Stosuje się wtedy duże przesunięcie sworznia by tłok nie klepał, ale i tak jest on prowadzony "ukośnie" do momentu kiedy nie osiągnie swojej temperatury (co w przypadku kutych tłoków oznacza pełen ogień). Do tego momentu pierścienie nie są prowadzone prostopadle do cylindrów i zaczynają się zaoblać, a gdy już nie mają ostrych krawędzi ciśnienie znad tłoka zamiast dociskać je do ścianek tulei -> wciska je wgłąb kanalików. Mamy tedy duże przedmuchy do skrzyni korbowej, ta z kolei wyrzuca opary odmą do dolotu, olej w powietrzu zmniejsza oktanowość benzyny. Wszystko się sra i trzeba wszystko uszczelniać, filtrować, robić zabezpieczenia itd... Seryjne tłoki pasowane są na 1-3setki, kute wysokosilikonowe (4032) na ok 10setek, a takie kute kute (2618) 13-15setek. Seryjne tłoki mają jednak zbyt cienkie półki między pierścieniami, a odczulający się przepływomierz powoduje pre-ignition który je łamie. Dlatego w przypadku subaru dobrze jest trzymać się seryjnych tłoków, lub brać coś jak Omega/Cosworth/Trust, albo budżetowo Mahle PowerPak.


I tak i nie... :>
_________________
Poznań: 22,5cm
 
 
 

kosmita 
spieprzaj dziadu


auto: Reno Sport
silnik:: 1.6
moc: 133km
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Cze 2009
Skąd: przyjezdny

Wysłany: Sob 10 Mar, 2018   

Miniac napisał/a:
Oczywiście. Od 996 już większość nie miała.

ok, na wiki 996 i nowsze są opisane jako "integrated dry sump", czym to się różni o typowej suchej miski?

Dzięki za wyjaśnienie nt. tych tłoków. Skoro seryjne tłoki są gówniane, to czemu się ich trzymać?
_________________
www.sieplywa.pl
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Sob 10 Mar, 2018   

Miniac zmiadzyl system :faja: Jaki mi motor wyjebie, to Kamil ma wpierdol,a do Ciebie dzwonie po radę :rotfl:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13