auto: clio sport
silnik:: 2.0
moc: 171km Pomógł: 30 razy Dołączył: 13 Maj 2006 Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 31 Paź, 2006 Normy pomiaru mocy
Juz teraz bedziemy wiedzieli dlaczego parametry podawane dla aut niemieckich auta sa "najprawdziwsze" a w innych dlaczego odbiegaja
Pomiar mocy silnika odbywa się w określonych, znormalizowanych warunkach. Warunki pomiaru są jednak różne w kilku normach. Według norm polskich i niemieckich podczas pomiaru mocy silnik jest wyposażony w kompletny osprzęt, włącznie z tłumikiem układu wylotowego spalin. Włoska norma CUNA przewiduje odłączenie filtru powietrza i układu wylotowego, a według normy amerykańskiej SAE pomiar mocy odbywa się bez osprzętu: filtru powietrza, prądnicy (alternatora), dmuchawy układu chłodzenia, sprzęgła, pompy paliwa i układu wylotowego. Dlatego moc wg CUNA jest nieco większa niż moc zmierzona wg PN lub niemieckiej normy DIN, a w przypadku SAE nawet do 20 proc. większa.
Niestety nie znalazłem jakie wymagania sa w normie francuskiej i japońskiej.. :)
[ Dodano: Wto 31 Paź, 2006 ]
i jeszcze znalazlem info ktore tluamczy dlaczego auta japonskie sa mniej zawodne i minej trzeszcza itd, rozumieci o co mi chodzi
Wg. japońskiej normy JDP okres testow samochodu przezd wprowadzeniem na rynek wynosi 150,000 mil wciagu jednego roku, zeby zasymulowac uzytkownie podaczas 4/5lat. potem wszytsko ulepszaja zeby nie trzeszczalo i sie trzymało.
W stanach norma takich testow nie wymaga i producenci poprost oszczedzaja. buduja i sprzedaja. co tez jak widac ma wpływ na cenny tych aut
i powoli wszytsko staje sie jasne głodny wiedzy Rudecki czuwa : :564:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach