moc jest wypadkowa niutkow w funkcji obrotow z tego co pamietam
jak poszukam na necie, bo kiedys strasznie wielka dyskusje jakis studentow z fizyki znalazlem
to zapodam
ja mam koniof 106 przy6000 a niutkow 145 przy 4200 jak widac moj silnik to zwykle familly economic i co z tego wiekszosc dizli z wiekszymi i niutkami objezdzam i z wiekszymi koniami tez hehheheh
no to tak jak napisałem w ostatnim poscie
jak kręcisz mocno silnik to srasz na niutki
jak bedziesz jechal obok diesla przy np. 80km/h na 5 biegu i razem wcisniecie opór to wynik chyba będzie oczywisty
taka przewaga wiekszej ilosci niutkow, na 5 mozesz wyprzedzac na trasie bez znaczenia czy jedziesz 80 czy 160
jesli sie myle niech ktos mnie poprawi, pisze to tylko z wlasnego doswiadczenia
moment obrotowy to najwyrazniej pieta achilesowa dzika.
tez mialem z nim spiecie na ten temat, chociaz nie planowalem i skonczylo sie na interwencji administratora i zablokowaniu tematu na kilka dni.
Ale z tym ostrzezeniem dla lagadula to IMHO przegiecie. Przeciez wiadomo ze na tym forum wypowiadaja sie rozni ludzie o roznym poziomie wiedzy technicznej i karanie kogos za to ze ma inna wiedze niz moderator moze zakonczyc sie tym ze ludzie przestana sie odzywac bo beda bali sie Ostrzezen, a przeciez forum po to jest zeby wymieniac wiedze a wiec rozniez tlumaczyc komus kto cos blednie napisac w czym sie pomylil a nie karac go Osrzezeniami - taka polityka na dluzsza mete moze zabic to forum.
sosna8 [Usunięty]
Wysłany: Pią 16 Mar, 2007
wszyscy mają w tym temacie racje oprócz LAGADULI jest oczywistym że dieselka o porównywalnej mocy benzyniak podyma tak że aż przykro...wiadomo że na stacji trzeba potem za to zapłacic ale nie ma nic za darmo
moment to f*s czyli siła razy ramię czyli silnik wytwarza dużą siłę ale to nie wystarcza
nie wiem dlaczego ale dieselki sie nie kręcą wysoko i tu jest pies pogrzebany...oprócz siły jeszcze potrzebne są obroty
a tak na marginesie to przyspiesza się tym pedałem najbardziej po prawej a nie momentem
Cytat:
Ale z tym ostrzezeniem dla lagadula to IMHO przegiecie. Przeciez wiadomo ze na tym forum wypowiadaja sie rozni ludzie o roznym poziomie wiedzy technicznej i karanie kogos za to ze ma inna wiedze niz moderator moze zakonczyc sie tym ze ludzie przestana sie odzywac bo beda bali sie Ostrzezen, a przeciez forum po to jest zeby wymieniac wiedze a wiec rozniez tlumaczyc komus kto cos blednie napisac w czym sie pomylil a nie karac go Osrzezeniami - taka polityka na dluzsza mete moze zabic to forum.
Na wstepie napisze dlaczego ostrzezenie.
Regulaminu ostrzezen nie ma.
Nazwales mnie Einsteinem i to jest osobista zaczepka z Twojej strony, ja napisalem ze nie masz racji i tyle. Pozniej napisales ze moge nawtykac tyle ostrzezen co chce, wiec zachcialo mi sie jedno. Dostales na wlasne zyczenie i za Einsteina.
Podsumowanie: nie dostales warna za wiedze a za nazywanie mnie Einsteinem nie wiedzac sam o czym piszesz.
Bylo pisane 100x nM vs moc. Jest sens 101? Moge sie rozpisac, chetnie wyslucham wtedy gdzie sie pomylilem.
dziku, skoro ten temat sie co roz pojawia, to moze napiszesz jakies troche dluzsze wyjasnienie tematu zeby srednio kumaty czlowiek taki jak np. ja mogl go zrozumiec i gdzies go przypniesz na tym forum, potem jak sie pojawi znowu dyskusja KM vs Nm bedziesz tylko pisal ze bzdura i podawal lika
lagadula [Usunięty]
Wysłany: Pią 16 Mar, 2007
dzik napisał/a:
lagadula napisał/a:
Proszę o regulaminowe uzasadnienie ostrzeżenia.
Na wstepie napisze dlaczego ostrzezenie.
Regulaminu ostrzezen nie ma.
Nazwales mnie Einsteinem i to jest osobista zaczepka z Twojej strony, ja napisalem ze nie masz racji i tyle. Pozniej napisales ze moge nawtykac tyle ostrzezen co chce, wiec zachcialo mi sie jedno. Dostales na wlasne zyczenie i za Einsteina.
Podsumowanie: nie dostales warna za wiedze a za nazywanie mnie Einsteinem nie wiedzac sam o czym piszesz.
Bylo pisane 100x nM vs moc. Jest sens 101? Moge sie rozpisac, chetnie wyslucham wtedy gdzie sie pomylilem.
W takim razie, jeśli nie jest usankcjonowane dawanie ostrzeżeń , możesz je wtykać jak Ci sie żywnie podoba ?? Chyba coś tu nie gra. :558: Czyli wszystko zależy od twojej oceny ??
Zajefajnie.
Wydaje mi się że nie pałasz do mnie miłością, zastanawiam sie tylko za co.....
Może powinieneś rozluźnić poślady co ??
Heh, a było tak miło.....
Chyba pożegnam sie z Wami, bo to nie ma sensu.....
wszyscy mają w tym temacie racje oprócz LAGADULI jest oczywistym że dieselka o porównywalnej mocy benzyniak podyma tak że aż przykro...wiadomo że na stacji trzeba potem za to zapłacic ale nie ma nic za darmo
tu się nie zgodzę że diesel power dostanie od benzyny
mialem przyjemnosc przejezdzic w dawne wakacje ponad 7 000km 406 2.1 TD o mocy 110KM i powyzej 140 dymalem benzyniaki az miło i zapewne miały pow. 110KM
co innego z zatrzymanego, wtedy klekot dostaje mocne baty, ale na trasie nie ma lepszej opcji, no chyba ze sporo mocniejsza benzyna
jedna uwaga, nie mozna porownac np. 406 z saxo bo to inne przedzialy wagowe
[ Dodano: Pią 16 Mar, 2007 ]
narazie to dzik w tej dyskusji nie napisal wiele o niutkach
sosna8 [Usunięty]
Wysłany: Pią 16 Mar, 2007
PiTT napisał/a:
sosna8 napisał/a:
wszyscy mają w tym temacie racje oprócz LAGADULI jest oczywistym że dieselka o porównywalnej mocy benzyniak podyma tak że aż przykro...wiadomo że na stacji trzeba potem za to zapłacic ale nie ma nic za darmo
tu się nie zgodzę że diesel power dostanie od benzyny
mialem przyjemnosc przejezdzic w dawne wakacje ponad 7 000km 406 2.1 TD o mocy 110KM i powyzej 140 dymalem benzyniaki az miło i zapewne miały pow. 110KM
co innego z zatrzymanego, wtedy klekot dostaje mocne baty, ale na trasie nie ma lepszej opcji, no chyba ze sporo mocniejsza benzyna
jedna uwaga, nie mozna porownac np. 406 z saxo bo to inne przedzialy wagowe
Nie możliwe...techniczne nie uzasadnie ale jakby tak było to w wyścigach NASCAR czy formule1 brałyby udział tylko diesle bo przecież tam tylko na strarcie przyspieszają od 0km/h a tak to w formule na najostrzejszych zakrętach niewiele poniżej 100km/h mają a w NASCAR-ze to juz wogule - tam to poniżej 250 żadko mają.
Więc jakby dieselki miały lepiej śmigac przy wiekszych prędkościach to same klekoty by zapieprzały po torach
Powtarzam i zdania nie zmienie że benzyniak podyma diesla zawsze (jeśli mocowo są podobne) - kwestia biegu i obrotów
Chyba pożegnam sie z Wami, bo to nie ma sensu.....
Pa
lagadula, ej no wez nie obrazaj sie, oprocz dzika sa tez inni na forum i z powodu dzika nie rezygnowalbym ze znajomosci z takim fajnymi goscmi jak np. ja
jezdziles czy tylko tak piszesz?
oczywiscie ze np. 180KM klekot zje na trasie 180 benzyniaka
co do wyscigow to raczej od dawna są ustalone kategorie i nie ma tak ze ktos sobie wjedzie dieslem
no i chyba silniki w forumle 1 są nieco inne niz normalnie spotykane na ulicy?
sosna8 [Usunięty]
Wysłany: Pią 16 Mar, 2007
śłuchaj no kategorie są ale raczej nie stworzyli ich tylko dla benzyniaków bo klekoty za szybkie odejście miały...myśle ze dlatego dymałes benzyniaki bo ktos nie umiał nimi jechac albo nie chcial - nie wiem
auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km Pomógł: 53 razy Dołączył: 10 Sty 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 16 Mar, 2007
DZIKU - prosba - rozpisz NM vs KM ladnie - przykleimy i bedzie po sprawie.
poza tym wiemy, ze dyskujse typu benzyna, diesel - elastyczny czy nie.. szybki, wolny do niczego madrego nie prowadza bo kazdy ma w glowie jakis konkretny przyklad i automatycznie generalizuje - mowiac wprost kazdy ma racje..
a wykres czy wzor.. sam sie na tym nie znam ale z tego co pamietam ( i nauczyl mnie Dzik ) stanowi, ze NM po prostym przeksztalceniu wzoru mozna zapisac tak samo jak KM..
_________________ Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach