Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
KM vs NM
Autor Wiadomość

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Pon 08 Paź, 2007   

saxorulez napisał/a:
rajdowe właśnie maja duzy moment :) ale jada mocą co juz wiemy


z ciekawosci: jaki moment (ja tego nie wiem) ma mniejwiecej samochod wrc o mocy ~300KM??
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 08 Paź, 2007   

k-mart napisał/a:

z ciekawosci: jaki moment (ja tego nie wiem) ma mniejwiecej samochod wrc o mocy ~300KM??


Nie powiem dokladnie, ale dosc duzy z prostej przyczyny.
W wrc masz zwezke ktora ogranicza moc max, wiec staraja sie uzyskac jak najwiecej mocy sredniej czyli miec te treoretyczne 300max w jak najszerszym zakresie, bierze sie z tego wysoki moment, ale podstawa to ze jest duza srednia moc.
_________________
 
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Pon 08 Paź, 2007   

Z tymi 300 KM w WRC to jest troche dziwna historia... kiedys swego czasu Solberg (chyba przy okazji premiery Imprezy S12 WRC) powiedzial ze ma ona slabszy silnik o 30 KM od Xsary... co by wskazywalo 270 KM... mniej niz seryjne?
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Pon 08 Paź, 2007   

W wrc był kiedyś o tym artykuł i szacowali ze dzisiejsze wrc mają 350 - 400 km mocy, no i tam było napisane ze zwezka daje skutek na chwile, ale potem rozwija sie technika moc idze w góre i znów dają nową zwężke. Dla przykłądu była lancia delta integrale która w 1986 roku na zweżce 40 mm miała 280 koni, a w 1991 na tej samej zwezce miała juz 400 km.
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 08 Paź, 2007   

Przykladowe WRC : Xsara 570Nm przy 2750 ; 310KM przy 5500

http://www.rajdy.v10.pl/Citroen,Xsara,WRC,615.html

Dajcie dla porównania dane jakiejś 300konnej "serii"
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

grzech 
to byłem ja, Jarząbek

auto: citroen / saxo
silnik:: TUJP4 1.6
moc: 150km
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2006
Skąd: Piaseczno

Wysłany: Pon 08 Paź, 2007   

uturbione silniki maja duzy moment bo powiedzmy ze uzytkowana max moc przypada w nizszym zakresie obrotow. Natomiast n/a trzeba krecic wyzej bo niestety nie udaje sie uzyskiwac az tak duzego momentu nisko. A moc to moment*obroty, wiec jesli mamy duzy moment i male obroty to moze to dac nam podobna moc jak maly moment i duze obroty. Poprawcie mnie jesli sie myle, ale spojrzcie na to co napisal Chrzanek :)

CHRZANEK napisał/a:
Samochody gr N-4 (Lancer/Impreza)
2000cm3 Turbo (Maksymalne obroty bd.)
Moc: ok 280KM
Moment: ok 520Nm

Samochody super2000 (punto/207/itp)
2000cm3 N/A (Maksymalne obroty 8500tpm)
Moc: ok 280KM
Moment: ok 250Nm

A na prostej (nie mówie o odcinku specjalnym) - gdzie nie liczy się "dól" idą podobnie :570:
Ja pojęcia nie mam o co kaman, ale to chyba potwierdza że znaczenie momentu jest drugorzędne...


zauwazcie jeszcze ze skoro moc jest ta sama a moc = moment*obroty/costam, to jesli predkosc jest ta sama (kola kreca sie z ta sama kredkoscia) to moment na kolach jest tez ten sam. N/a dzieki przelozeniu w skrzyni biegow "zamienia" "wyzsze obroty" na "dodatkowy moment" na kolach, albo inaczej N4 "zamienia" "duzy moment" na "dodatkowe obroty".
 
 
 

grzech 
to byłem ja, Jarząbek

auto: citroen / saxo
silnik:: TUJP4 1.6
moc: 150km
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2006
Skąd: Piaseczno

Wysłany: Pon 08 Paź, 2007   

CHRZANEK napisał/a:
Przykladowe WRC : Xsara 570Nm przy 2750 ; 310KM przy 5500

http://www.rajdy.v10.pl/Citroen,Xsara,WRC,615.html

Dajcie dla porównania dane jakiejś 300konnej "serii"


Charzanek, ja by tu nie porownywal max wartosci tylko srednia z uzytkowanego zakresu obrotow. WRC moze miec bardzo plaski przebieg mocy w uzytkowanym zakresie o czym pisal dzik, a seria moze miec tylko peak nawet gdzies poza skala uzytkowanego zakresu obrotow i te samochody beda jezdzic bardzo roznie, bo w praktyce liczy sie srednia moc w uzytkowanym zakresie a nie tylko peak ktory masz przez ulamek sekundy a przez pozostaly czas masz moc drastycznie mniejsza.
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 08 Paź, 2007   

grzech napisał/a:
uturbione silniki maja duzy moment bo powiedzmy ze uzytkowana max moc przypada w nizszym zakresie obrotow. Natomiast n/a trzeba krecic wyzej bo niestety nie udaje sie uzyskiwac az tak duzego momentu nisko. A moc to moment*obroty, wiec jesli mamy duzy moment i male obroty to moze to dac nam podobna moc jak maly moment i duze obroty. Poprawcie mnie jesli sie myle, ale spojrzcie na to co napisal Chrzanek :)


Masz racje, ale w konkurencji sredniej mocy jak wezmiesz dwa silniki benzynowe o tej samej pojemnosci w tym jeden doladowany to ten doladowany na 99% bedzie mial wieksza moc srednia co za tym idzie lepsze osiagi. Smutne ale prawdziwe :)

Jak dziala zwezka kiedys sie przekonalem. Hamowalem R5 i podczas zabawy omylkowo zostawilismy ssanie. A to nic innego jak zwezka spora. Dmuchamy 1 bar, 140KM hmm malo.
Ale 140 od 4000 do 7500 rowno od linijki.
Dajemy 1.3 bara, bez zmian. K**wa, ladujemy 1.8 i dalej 140KM.
A zmylilo mnie jeszcze to ze mialem inny wskaznik doldowania w skali amerykanskiej. Pozniej sie zastanawialem czy mi sie przelicznik nie pomylil, laduje ponad 25psi i nic.
_________________
 
 
 

mikson
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Paź, 2007   

dziku wiadomo ze silnik z turbo bedzie mial wieksza moc od silnika NA choc sa wypadki przy pracy np K20 w japan maja po 240KM a silniki np VW 2.0 TFSI maja 200KM i sam nie wiem ktory po wlozeniu do tego samego auta dalby lepszego kopa :) , ale jak wezmiesz np v6 bez doladowanie np 3 litry to moze sie okazac ze ma tyle samo mocy co 2.0turbo ale kazdy bedzie mial inna charakterystyke mocy, czyli kazdy silnik ma swoj plus i minus i trzeba umiec to wykorzystywac
 
 

grzech 
to byłem ja, Jarząbek

auto: citroen / saxo
silnik:: TUJP4 1.6
moc: 150km
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2006
Skąd: Piaseczno

Wysłany: Wto 09 Paź, 2007   

mikson, lubisz sie czepiac to i ja sie czepie :)

"ale jak wezmiesz np v6 bez doladowanie np 3 litry to moze sie okazac ze ma tyle samo mocy co 2.0turbo ale kazdy bedzie mial inna charakterystyke mocy" - co znaczy ze ma tyle samo mocy ? mocy maksymalnej, czy sredniej w calym zakresie , czy sredniej w uzytkowym zakresie ? bo jesli ma tyle samo mocy w calym zakresie (identyczny przebieg wykresu mocy) to wtedy charakterystyka mocy bedzie taka sama :) , czyli Twoje zdanie nie jest prawdziwe zawsze, czyli udowonilem (idukcyjnie, chyba tak to sie nazywalo na matmie) ze Twoje zdanie nie jest prawdziwe :]
 
 
 

mikson
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Paź, 2007   

Cytat:
- co znaczy ze ma tyle samo mocy ? mocy maksymalnej, czy sredniej w calym zakresie , czy sredniej w uzytkowym zakresie ? bo jesli ma tyle samo mocy w calym zakresie (identyczny przebieg wykresu mocy) to wtedy charakterystyka mocy bedzie taka sama :) , czyli Twoje zdanie nie jest prawdziwe zawsze, czyli udowonilem (idukcyjnie, chyba tak to sie nazywalo na matmie) ze Twoje zdanie nie jest prawdziwe


mocy maksymalnej tak jak sie podaje w KATALOGU :)
czyli moje zdanie jest prawdziwe :)
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Wto 09 Paź, 2007   

mikson napisał/a:
np K20 w japan maja po 240KM a silniki np VW 2.0 TFSI maja 200KM i sam nie wiem ktory po wlozeniu do tego samego auta dalby lepszego kopa :)

Jeśli każdy silnik otrzymał by idealnie pod niego zestrojoną skrzynię to N/A na prostej wygra.
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Wto 09 Paź, 2007   

Marek23 napisał/a:
mikson napisał/a:
np K20 w japan maja po 240KM a silniki np VW 2.0 TFSI maja 200KM i sam nie wiem ktory po wlozeniu do tego samego auta dalby lepszego kopa :)

Jeśli każdy silnik otrzymał by idealnie pod niego zestrojoną skrzynię to N/A na prostej wygra.

Mikson Mikson, pewnie ze od VW :D
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Pią 26 Paź, 2007   

Czarna impreza Kuzaja miała coś pod 550Nm, osobiście widziałem jak seryjne evo o mocy 340km było klepane przez wrx'a coś 310km który miał prawie o 80Nm więcej...

Tak jak Dziku wspomniał rozumiem że w wolnossących opieracie się min. na km jednak w turbo vs turbo - głównie liczą się Nm.
_________________
0-1
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pią 26 Paź, 2007   

Stf napisał/a:

Tak jak Dziku wspomniał rozumiem że w wolnossących opieracie się min. na km jednak w turbo vs turbo - głównie liczą się Nm.


Bzdura, to dotyczy silnikow NA/turbo, parowych, elektrycznych itd.
Liczy sie MOC SREDNIA.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 9