Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
KM vs NM
Autor Wiadomość

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pią 26 Paź, 2007   

O rany... chyba skasuje ten topic.
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Pią 26 Paź, 2007   

dzik napisał/a:
Stf napisał/a:

Tak jak Dziku wspomniał rozumiem że w wolnossących opieracie się min. na km jednak w turbo vs turbo - głównie liczą się Nm.


Bzdura, to dotyczy silnikow NA/turbo, parowych, elektrycznych itd.
Liczy sie MOC SREDNIA.


dziku to wytłumacz mi dlaczego zwykłym 1.8T 150km agu po programie na 160km i 270Nm robiłem bez większych problemów tt180, leona 180 ??

MOC ŚREDNIA ?? - nie liczy się moc średnia tylko moc w przedziale w którym użytkujesz silnik. Możesz mieć program "na tor" w którym Nm przy niższych obrotach jest niewiele ale górą pozostaje - albo tak ja w małych turbinkach "na miasto" Nm- na dole a powyżej 5 tyś obr auto staje w miejscu... średnią moc masz podobną ...

oto dowód:
http://i21.tinypic.com/sffqfl.jpg
_________________
0-1
Ostatnio zmieniony przez Stf Pią 26 Paź, 2007, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Pią 26 Paź, 2007   

Naturalnie nie chce się opierać na youtube jednak jest masa filmów na ten temat właśnie evo vs sti o znacznie niższej mocy jednak większej liczbie Nm. W jednym na końcu padło ciekawe stwierdzenie:
"KM sells a car, Torque wins a race" :)

pozdrawiam.
_________________
0-1
 
 
 

Dariano 
Dowidzenia


auto: CIVIC VTI
silnik:: B20C6
moc: 217km
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: Garwolin

Wysłany: Pią 26 Paź, 2007   

Dobra juz starczy nie piszcie za duzo bo juz mi sie nie chce czytac tego topiku/a tyle razy juz o tym czytalem ze juz wiecej nie chce i juz prawie wszystko wiem o niutkach popykajcie sobie pw dzikiem ma nobla z niutkow :564:
_________________
...wspomnienia wracaja...
 
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Pią 26 Paź, 2007   

Stf napisał/a:
nie liczy się moc średnia tylko moc w przedziale w którym użytkujesz silnik.

dokładnie, ale to nie NM tylko KM w tym przedziale pcha Cię do przodu.

Cytat:
"KM sells a car, Torque wins a race" :)


Jedna z większych głupot jakie słyszałem, Saab się kiedyś tak reklamował...

Czemu Impreza Gt jest o wiele szybsza od Fabi RS? Ta sama waga, ten sam moment...
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pią 26 Paź, 2007   

Stf napisał/a:
Naturalnie nie chce się opierać na youtube jednak jest masa filmów na ten temat właśnie evo vs sti o znacznie niższej mocy jednak większej liczbie Nm. W jednym na końcu padło ciekawe stwierdzenie:
"KM sells a car, Torque wins a race" :)


Stf, bardzo Cie lubie, ale nie masz zielonego pojecia o czym piszesz.
Przeczytaj ten watek od poczatku, ja podparlem to co napisalem wieloma wzorami. Dostales ostatnio baty od samochodow ktore maja sporo nizszy moment od Ciebie. Fabia majaca 400Nm tez nie dala rady clio ktore ma 200.
Bzdura jest tez pisanie ze diesel czy benzyna turbo czy NA inaczej sie liczy. Liczy sie tak samo.
To ze ktos bzdure napisal w internecie mnie nie przekonuje.
_________________
 
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Pią 26 Paź, 2007   

lajcik jest :570:
ale jak możesz porównywać moment diesla do silnika wolnossącego ? w ogóle uturbionego do wolnossącego ? Wzory i obliczenia mnie nie przekonują - liczy się ulica.
Czy uważasz że szybsze będzie auto na mniejszej turbinie z większym doładowaniem czy na większej turbinie z mniejszym ?

miłego weekendu
_________________
0-1
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pią 26 Paź, 2007   

Stf napisał/a:
lajcik jest :570:
ale jak możesz porównywać moment diesla do silnika wolnossącego ? w ogóle uturbionego do wolnossącego ? Wzory i obliczenia mnie nie przekonują - liczy się ulica.


Co jest ciezsze, kilogram olowiu czy kilogram pior?
To ta sama jednostka, wiec MOGE porownywac.

Liczy sie ulica i dostales baty, zgadza sie?
_________________
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pią 26 Paź, 2007   

Że tobie sie chce PIotrek.
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pią 26 Paź, 2007   

No i dobrze ze musie chce..
Przynajmniej przekonuje do swojego.. ja nadal mam mieszane uczucia i uważam że warto miec duzo Nm i KM :)

Nie ma wazniejszej jednostki, jedna wynika z drugiej.

Poza tym w ksiazkach z "teorii" budowania silnikow panowie czesto odwoluja sie do torque co swiadczy ze jakeis tam znaczenie tawartosc ma..

Takze eM i dziku i m23 nie przekreslajcie znaczenia Nm
Bo pisecie troche tak jak by moglo Nm nie byc
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pią 26 Paź, 2007   

Lukasz, ale my nie twierdzimy ze moment istotny nie jest. Moment jest bardzo potrzebny, duzo i wysoko. Wtedy jest moc.
I nie przekuje do swojego, to nie poglady polityczne. Tutaj jest sprawa jasna.
Trzeba poprostu zrozumiec...

Przyklad ze scigaly sie dwa totalnie rozne samochody i jeden wygral nic nie wnosza.

A pozniej dopisuje sie zakazy ze nie wolno porownywac momentu w dieslu i benzynie.
DLACZEGO?
Czy dlugosc nadwozia liczona w cm tez bedzie innaczej znaczaca w dieslu i benzynie?
_________________
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pią 26 Paź, 2007   

oki, spoko znalezlismy wspolny punkt widzenia - duzo momentu i wysoko.

Ale prosze jesli temat bedzie wracal o cierpliwe tlumaczenie :) bo wiem ze temat bedzi odgrzewany
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Sob 27 Paź, 2007   

Stf napisał/a:
lajcik jest :570:
ale jak możesz porównywać moment diesla do silnika wolnossącego ? w ogóle uturbionego do wolnossącego ? Wzory i obliczenia mnie nie przekonują - liczy się ulica.
Czy uważasz że szybsze będzie auto na mniejszej turbinie z większym doładowaniem czy na większej turbinie z mniejszym ?

miłego weekendu


Wlasnie piszac to potwierdzasz, ze powinienes przeczyac ten temat od poczatku do konca post poposcie :)
 
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Sob 27 Paź, 2007   

Dziku masz rację. Proszę wykasuj ostatnie 1,5 strony. Pozdr.

PS. A co do zebrania batów to auto miało ok. 180km i 230Nm na zje.b.a.nym Downpipe. Więc wynik chyba nie dziwi... masa 1300kg, koła 18" po 12kg. Niebawem będę chciał się zrewanżować ;)
_________________
0-1
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Nie 28 Paź, 2007   

:564:
Baty to byl przyklad, nic nie wypominam :D
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 12