Tak jak Dziku wspomniał rozumiem że w wolnossących opieracie się min. na km jednak w turbo vs turbo - głównie liczą się Nm.
Bzdura, to dotyczy silnikow NA/turbo, parowych, elektrycznych itd.
Liczy sie MOC SREDNIA.
dziku to wytłumacz mi dlaczego zwykłym 1.8T 150km agu po programie na 160km i 270Nm robiłem bez większych problemów tt180, leona 180 ??
MOC ŚREDNIA ?? - nie liczy się moc średnia tylko moc w przedziale w którym użytkujesz silnik. Możesz mieć program "na tor" w którym Nm przy niższych obrotach jest niewiele ale górą pozostaje - albo tak ja w małych turbinkach "na miasto" Nm- na dole a powyżej 5 tyś obr auto staje w miejscu... średnią moc masz podobną ...
Naturalnie nie chce się opierać na youtube jednak jest masa filmów na ten temat właśnie evo vs sti o znacznie niższej mocy jednak większej liczbie Nm. W jednym na końcu padło ciekawe stwierdzenie:
"KM sells a car, Torque wins a race"
Dobra juz starczy nie piszcie za duzo bo juz mi sie nie chce czytac tego topiku/a tyle razy juz o tym czytalem ze juz wiecej nie chce i juz prawie wszystko wiem o niutkach popykajcie sobie pw dzikiem ma nobla z niutkow :564:
Naturalnie nie chce się opierać na youtube jednak jest masa filmów na ten temat właśnie evo vs sti o znacznie niższej mocy jednak większej liczbie Nm. W jednym na końcu padło ciekawe stwierdzenie:
"KM sells a car, Torque wins a race"
Stf, bardzo Cie lubie, ale nie masz zielonego pojecia o czym piszesz.
Przeczytaj ten watek od poczatku, ja podparlem to co napisalem wieloma wzorami. Dostales ostatnio baty od samochodow ktore maja sporo nizszy moment od Ciebie. Fabia majaca 400Nm tez nie dala rady clio ktore ma 200.
Bzdura jest tez pisanie ze diesel czy benzyna turbo czy NA inaczej sie liczy. Liczy sie tak samo.
To ze ktos bzdure napisal w internecie mnie nie przekonuje.
lajcik jest :570:
ale jak możesz porównywać moment diesla do silnika wolnossącego ? w ogóle uturbionego do wolnossącego ? Wzory i obliczenia mnie nie przekonują - liczy się ulica.
Czy uważasz że szybsze będzie auto na mniejszej turbinie z większym doładowaniem czy na większej turbinie z mniejszym ?
lajcik jest :570:
ale jak możesz porównywać moment diesla do silnika wolnossącego ? w ogóle uturbionego do wolnossącego ? Wzory i obliczenia mnie nie przekonują - liczy się ulica.
Co jest ciezsze, kilogram olowiu czy kilogram pior?
To ta sama jednostka, wiec MOGE porownywac.
Lukasz, ale my nie twierdzimy ze moment istotny nie jest. Moment jest bardzo potrzebny, duzo i wysoko. Wtedy jest moc.
I nie przekuje do swojego, to nie poglady polityczne. Tutaj jest sprawa jasna.
Trzeba poprostu zrozumiec...
Przyklad ze scigaly sie dwa totalnie rozne samochody i jeden wygral nic nie wnosza.
A pozniej dopisuje sie zakazy ze nie wolno porownywac momentu w dieslu i benzynie.
DLACZEGO?
Czy dlugosc nadwozia liczona w cm tez bedzie innaczej znaczaca w dieslu i benzynie?
auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km Pomógł: 49 razy Dołączył: 16 Lut 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 27 Paź, 2007
Stf napisał/a:
lajcik jest :570:
ale jak możesz porównywać moment diesla do silnika wolnossącego ? w ogóle uturbionego do wolnossącego ? Wzory i obliczenia mnie nie przekonują - liczy się ulica.
Czy uważasz że szybsze będzie auto na mniejszej turbinie z większym doładowaniem czy na większej turbinie z mniejszym ?
miłego weekendu
Wlasnie piszac to potwierdzasz, ze powinienes przeczyac ten temat od poczatku do konca post poposcie
Dziku masz rację. Proszę wykasuj ostatnie 1,5 strony. Pozdr.
PS. A co do zebrania batów to auto miało ok. 180km i 230Nm na zje.b.a.nym Downpipe. Więc wynik chyba nie dziwi... masa 1300kg, koła 18" po 12kg. Niebawem będę chciał się zrewanżować
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach