Tak jak wcześniej napisałem Dziku masz rację - jednak czym wytłumacz- dlaczego 1,9tdi 225km w nowej ibizie leje imprezę STI z rolki ? dlaczego audi a5 3,0 tdi 230 km jest szybsze od wersji 3,2l 265km ? Dlaczego nowa S klasa w benzynie musi mieć prawie 4,7 litra w benzynie żeby dorównać 4l dieslu ?
Nie mam wykresów ale z tego co pamiętam to np. silnik z golfa r32 władał mocą co najmniej w zakresie 5,5-6,5 tyś obr. Rozumiem że w audi poniekąd powinien być podobny.
_________________ 0-1
Ostatnio zmieniony przez Stf Pon 29 Paź, 2007, w całości zmieniany 2 razy
Tak jak wcześniej napisałem Dziku masz rację - jednak czym wytłumacz- dlaczego 1,9tdi 225km w nowej ibizie leje imprezę STI z rolki ?
moc/masa + straty 4x4
Stf napisał/a:
dlaczego audi a5 3,0 tdi 230 km jest szybsze od wersji 3,2l 265km ? Dlaczego nowa S klasa w benzynie musi mieć prawie 4,7 litra w benzynie żeby dorównać 4l dieslu ?
Tak jak Niemy napisal, NA vs turbo, w turbo przebieg mocy jest bardziej korzystny tzn moc srednia jest wieksza przy tej samej mocy max.
auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km Pomógł: 78 razy Dołączył: 04 Gru 2005 Skąd: Warszawa Wola
Wysłany: Pon 29 Paź, 2007
Ja jechałem w sobote "dysoc" mocnym dyszlem
1.9 tdi, 180 kuca, prawie 500 NM.
Fajnie sie zbiera od 90 do 150 a pozniej to juz jakaś porażka. Saxo bym klepł
Dizle nie przemawiają do mnie wogóle po sobocie, ok , nie trzeba go trzymać w wysokich obrotach aby cos wyprzedzić ale to nie to samo.
A teraz pytanie do dzika, czy to jest normalne ze taki samochód nie idzie juz od 150 do 200 dobrze ? wydawało mi sie ze będzie szał a tu dupa
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Pon 29 Paź, 2007
Nie jestem Dzikiem ale odpowiem, to jest własnie cały trik z dieslami,
fajny dół brak góry, powyżej pewnych predkości ginie cała magia momentu ponieważ jego maksymalna wartosc juz jest za nami.
auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Gru 2005 Skąd: z polecenia
Wysłany: Pon 29 Paź, 2007
A ja uwielbiam dyszle, chetnie bym jakiegos przygarnal. Tankujesz i masz wszystko w dupie.
Mozna pociagnac lawete, szybko przejechac dlugi kawalek, to mnie w nich jara.
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 29 Paź, 2007
powiem tyle w tym temacie..... osobiscie chce miec rodzinnego diesla. Marzy mi sie 7ka 740 d (chyba 248 kM). Niestety jezdzac po miescie 140 lub 170 konnym dieslem nie widze przyjemnosci bo biegami miatam dwa razy wiecej. Takze do jazdy rodzinnej to duzy diesel tylko w automacie a do upalania to tylko benzyna i to N/A
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 29 Paź, 2007
k-mart napisał/a:
Zgadzam sie z Toba w 100% Bad-i
dodam jeszcze jedno - wala mnie NM i KM, wali mnie tez waga i inne duperele. Jak jade laguna i wale MLa to nie patrze ile co i jak on ma (wiem wiem myslalem o jego 4x4) a jak wygram to sprawdzam jaki byl tego powod
dziwi 180km i prawie 500Nm ?? Co to za silnik. Może miał hardcorowy program który powodował szybki wzrost temp. i przy wyższych prędkościach dmuchane powietrze było już tak gorące że nie jechał. Ja widziałem jak jeździ toledo R5 tdi Daniela z TTC też chyba ponad 500Nm i nie słabnie w zakresie 100-230.
STF, nie chodzi wlasnie o moc maksymalna, tylko jak ona sie ksztaltuje w uzytecznym zakresie obrotow.
zgadzam się - to jest jasne dlatego przytoczyłem porównanie aut których wykresy wyglądają podobnie ( kształtowanie się mocy w przedziale). Zarówno tdi ttc posiada moc max w przedziale ok 1 tyś obr jak i evo dmucha w zakresie ponad 1 tyś obrotów mocą max.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach