Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
KM vs NM
Autor Wiadomość

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Pon 29 Paź, 2007   

Tak jak wcześniej napisałem Dziku masz rację - jednak czym wytłumacz- dlaczego 1,9tdi 225km w nowej ibizie leje imprezę STI z rolki ? dlaczego audi a5 3,0 tdi 230 km jest szybsze od wersji 3,2l 265km ? Dlaczego nowa S klasa w benzynie musi mieć prawie 4,7 litra w benzynie żeby dorównać 4l dieslu ?

Nie mam wykresów ale z tego co pamiętam to np. silnik z golfa r32 władał mocą co najmniej w zakresie 5,5-6,5 tyś obr. Rozumiem że w audi poniekąd powinien być podobny.
_________________
0-1
Ostatnio zmieniony przez Stf Pon 29 Paź, 2007, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 

Niemy 
Jeszcze 4 dni...


auto: Saxo VTS
silnik:: 1,6 16V
moc: 145km
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 14 Sty 2006
Skąd: Gliwice

Wysłany: Pon 29 Paź, 2007   

Stf napisał/a:
Dlaczego nowa S klasa w benzynie musi mieć prawie 4,7 litra w benzynie żeby dorównać 4l dieslu ?


nie zapominajmy ze diesel jest z turbina a benzyna NA
 
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Pon 29 Paź, 2007   

Niemy napisał/a:
Stf napisał/a:
Dlaczego nowa S klasa w benzynie musi mieć prawie 4,7 litra w benzynie żeby dorównać 4l dieslu ?


nie zapominajmy ze diesel jest z turbina a benzyna NA


Umawiamy się na km.
_________________
0-1
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 29 Paź, 2007   

Stf napisał/a:
Tak jak wcześniej napisałem Dziku masz rację - jednak czym wytłumacz- dlaczego 1,9tdi 225km w nowej ibizie leje imprezę STI z rolki ?

moc/masa + straty 4x4

Stf napisał/a:

dlaczego audi a5 3,0 tdi 230 km jest szybsze od wersji 3,2l 265km ? Dlaczego nowa S klasa w benzynie musi mieć prawie 4,7 litra w benzynie żeby dorównać 4l dieslu ?


Tak jak Niemy napisal, NA vs turbo, w turbo przebieg mocy jest bardziej korzystny tzn moc srednia jest wieksza przy tej samej mocy max.
_________________
 
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Pon 29 Paź, 2007   

Ja jechałem w sobote "dysoc" mocnym dyszlem
1.9 tdi, 180 kuca, prawie 500 NM.
Fajnie sie zbiera od 90 do 150 a pozniej to juz jakaś porażka. Saxo bym klepł :D
Dizle nie przemawiają do mnie wogóle po sobocie, ok , nie trzeba go trzymać w wysokich obrotach aby cos wyprzedzić ale to nie to samo.
A teraz pytanie do dzika, czy to jest normalne ze taki samochód nie idzie juz od 150 do 200 dobrze ? wydawało mi sie ze będzie szał a tu dupa :(
 
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Pon 29 Paź, 2007   

moze pojemność juz mała i dlatego dupa ?
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 29 Paź, 2007   

Nie jestem Dzikiem ale odpowiem, to jest własnie cały trik z dieslami,
fajny dół brak góry, powyżej pewnych predkości ginie cała magia momentu ponieważ jego maksymalna wartosc juz jest za nami.
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Pon 29 Paź, 2007   

A ja uwielbiam dyszle, chetnie bym jakiegos przygarnal. Tankujesz i masz wszystko w dupie.
Mozna pociagnac lawete, szybko przejechac dlugi kawalek, to mnie w nich jara.
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 29 Paź, 2007   

powiem tyle w tym temacie..... osobiscie chce miec rodzinnego diesla. Marzy mi sie 7ka 740 d (chyba 248 kM). Niestety jezdzac po miescie 140 lub 170 konnym dieslem nie widze przyjemnosci bo biegami miatam dwa razy wiecej. Takze do jazdy rodzinnej to duzy diesel tylko w automacie a do upalania to tylko benzyna i to N/A
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Pon 29 Paź, 2007   

Zgadzam sie z Toba w 100% Bad-i :)
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 29 Paź, 2007   

k-mart napisał/a:
Zgadzam sie z Toba w 100% Bad-i :)


dodam jeszcze jedno ;) - wala mnie NM i KM, wali mnie tez waga i inne duperele. Jak jade laguna i wale MLa to nie patrze ile co i jak on ma (wiem wiem myslalem o jego 4x4) a jak wygram to sprawdzam jaki byl tego powod
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 29 Paź, 2007   

Sympatie pozostawmy dla siebie - to jest temat KM vs NM
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Pon 29 Paź, 2007   

Michał napisał/a:
moze pojemność juz mała i dlatego dupa ?

dziwi 180km i prawie 500Nm ?? Co to za silnik. Może miał hardcorowy program który powodował szybki wzrost temp. i przy wyższych prędkościach dmuchane powietrze było już tak gorące że nie jechał. Ja widziałem jak jeździ toledo R5 tdi Daniela z TTC też chyba ponad 500Nm i nie słabnie w zakresie 100-230.

http://www.youtube.com/watch?v=guYw-rp0wKg

tdi 285km vs evo 377km
_________________
0-1
 
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Wto 30 Paź, 2007   

Stf napisał/a:
Ja widziałem jak jeździ toledo R5 tdi Daniela z TTC

Jechalem jako pasazer tym wynalazkiem, na 3 miał problemy z trakcja...

STF, nie chodzi wlasnie o moc maksymalna, tylko jak ona sie ksztaltuje w uzytecznym zakresie obrotow.

Bad-i napisał/a:
a do upalania to tylko benzyna i to N/A

Misiek, co Ty, a co z naszymi planami EVO...
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Wto 30 Paź, 2007   

Marek23 napisał/a:


STF, nie chodzi wlasnie o moc maksymalna, tylko jak ona sie ksztaltuje w uzytecznym zakresie obrotow.


zgadzam się - to jest jasne dlatego przytoczyłem porównanie aut których wykresy wyglądają podobnie ( kształtowanie się mocy w przedziale). Zarówno tdi ttc posiada moc max w przedziale ok 1 tyś obr jak i evo dmucha w zakresie ponad 1 tyś obrotów mocą max.

przykładowe:

http://mail.strefa.pl/mar...krestoledo2.jpg

http://www.evasivemotorsp...compareDyno.jpg

Już pomijam fakt co by to tdi zrobiło z lancera o mocy 280km...
_________________
0-1
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 12