auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km Pomógł: 49 razy Dołączył: 16 Lut 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 30 Paź, 2007
Czy Ty teraz próbujesz nam wmówić, ze diesel, ktory ma taka sama moc srednia jak benzyna, w używanym do sprintu przedziale obrotów, będzie szybszy? Bo nie wiem czy dobrze Cie zrozumiałem.
Oczywiście nie bawimy sie w kruczki typu jedno auto lzejsze itd.
Ostatnio zmieniony przez Loko Wto 30 Paź, 2007, w całości zmieniany 1 raz
Stf, konie są końmi i tyle... Reszta zależy od masy i strat na napędzie... Fizyka jest fizyką i tyle. Chyba Freeman wygrywając z Fabią w praktyce pokazał jak jest. A diesle w rajdach są śmiechu warte... A w wyścigach N/a benzyna konkuruje z biturbo dieslem inaczej Porsche RS LM 2 i np Audi R10 LM1. Tylko przez regulacje diesel czasem wygrywa...
z rolki ? hmm... było podobnie a Fabia jest cięższa więc to nie jest miarodajny przykład.
Ale Fabia wcześniej ma dużą moc na wykresie niż Freeman... Jednak clio to tylko 2.0 N/A.
Summa summarum wiadomo, że najlepiej to turbo benzyna rządzi 1.9 tdi zrobisz na może 280 koni, może ciut więcej na hardcorze. EVO 400 koni to z gwarancją z fabryki kupujesz, a jeszcze można dłubnąć. Tak samo Twoje :564: 1.8 t, można grubo nadmuchać, tylko trzeba troszkę wymienić...
Ja jechałem w sobote "dysoc" mocnym dyszlem
1.9 tdi, 180 kuca, prawie 500 NM.
Fajnie sie zbiera od 90 do 150 a pozniej to juz jakaś porażka. Saxo bym klepł
Dizle nie przemawiają do mnie wogóle po sobocie, ok , nie trzeba go trzymać w wysokich obrotach aby cos wyprzedzić ale to nie to samo.
A teraz pytanie do dzika, czy to jest normalne ze taki samochód nie idzie juz od 150 do 200 dobrze ? wydawało mi sie ze będzie szał a tu dupa
Z tymi 500Nm to chyba ktos poplynal, przy tej mocy zazwyczaj jest w okolicach 400 i to jest wartoscia rozsadna.
Mysle ze dupohamownia Cie oszukala, sprawdz jakie predkosci osiagal na poszczegolnych biegach.
A stwierdzilem ze sobie poczytam jakiegos ogromnego posta z nudow i juz na pierwszej stronie jakies ciekawostki przyrodnicze
dzik napisał/a:
EDIT: leze i kwicze, ciekawe jak sie jezdzi momentem a jak moca, nie potrafie tego zrozumiec. Szkoda ze przespales fizyke w podstawowce gdzie mowili ze moment to pierwsza pochodna mocy.
Ciekawe ze juz w podstawowce mowili o pochodnych. Zreszta predzej moc jest pochodna momentu niz odwrotnie . Moment to nic innego jak sila razy ramie. A przeciez moc jest pochodna pracy po czasie: P=dW/dt.
Nic, cierpliwie bede czytal dalej i moze jeszcze czegos sie przyczepie . Bo przeciez trzeba sie udzielac na forum.
Zreszta predzej moc jest pochodna momentu niz odwrotnie . Moment to nic innego jak sila razy ramie.
To ja sie przyczepie, dlaczego wg Ciebie predzej moment jest pochodna mocy?
Jak sie czepiasz to konkretnie poprosze.
_________________
stux [Usunięty]
Wysłany: Nie 17 Lut, 2008
dzik napisał/a:
stux napisał/a:
Zreszta predzej moc jest pochodna momentu niz odwrotnie . Moment to nic innego jak sila razy ramie.
To ja sie przyczepie, dlaczego wg Ciebie predzej moment jest pochodna mocy?
Jak sie czepiasz to konkretnie poprosze.
Przeciez pisze ze moc jest pierwsza pochodna monentu po czasie jesli juz
praca czy tez energia to W = F*S w jednostkach [W]=N*m.
a moc to przeciez P=dW/dt czyli wlasnie [P]=N*m/s.
Tak w ogole to dobrze piszesz i podziwiam Cie ze chcesz tyle ludziom tlumaczyc i mysle ze tymi tlumaczeniami zrobiles wiele dobrego dla uswiadomienia co poniektorych .
czy jest tam Waszym zdaniem dobrze wytłumaczona relacja KMvsNM?
_________________ Poznań: 22,5cm
stux [Usunięty]
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2008
anjas napisał/a:
czy jest tam Waszym zdaniem dobrze wytłumaczona relacja KMvsNM?
Moim zdaniem (przy pierwszym dosc szybkim przeczytaniu) dosc dobrze , ale przeciez dzik juz dawno zrobil kawal dobrej roboty probujac to wlasnie podobnie tlumaczyc.
PS. CarTest o ktorym na koncu artykulu mowa to tez bardzo dobry program, a starsza wersja w dodatku darmowa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach