Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
KM vs NM
Autor Wiadomość

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Wto 30 Paź, 2007   

Czy Ty teraz próbujesz nam wmówić, ze diesel, ktory ma taka sama moc srednia jak benzyna, w używanym do sprintu przedziale obrotów, będzie szybszy? Bo nie wiem czy dobrze Cie zrozumiałem.

Oczywiście nie bawimy sie w kruczki typu jedno auto lzejsze itd.
Ostatnio zmieniony przez Loko Wto 30 Paź, 2007, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Wto 30 Paź, 2007   

Ze skrzynią kompensującą zakres obrotow powinien być taki sam.
Praw fizyki pan nie oszukasz. :)
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Wto 30 Paź, 2007   

Stf, konie są końmi i tyle... Reszta zależy od masy i strat na napędzie... Fizyka jest fizyką i tyle. Chyba Freeman wygrywając z Fabią w praktyce pokazał jak jest. A diesle w rajdach są śmiechu warte... A w wyścigach N/a benzyna konkuruje z biturbo dieslem inaczej Porsche RS LM 2 i np Audi R10 LM1. Tylko przez regulacje diesel czasem wygrywa...
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Wto 30 Paź, 2007   

Marek23 napisał/a:
Stf, konie są końmi i tyle... Reszta zależy od masy i strat na napędzie... Fizyka jest fizyką i tyle.

Racja...

Marek23 napisał/a:
Chyba Freeman wygrywając z Fabią w praktyce pokazał jak jest ???

z rolki ? hmm... było podobnie a Fabia jest cięższa więc to nie jest miarodajny przykład.
_________________
0-1
 
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Wto 30 Paź, 2007   

Stf napisał/a:
z rolki ? hmm... było podobnie a Fabia jest cięższa więc to nie jest miarodajny przykład.

Ale Fabia wcześniej ma dużą moc na wykresie niż Freeman... Jednak clio to tylko 2.0 N/A.
Summa summarum wiadomo, że najlepiej to turbo benzyna rządzi 1.9 tdi zrobisz na może 280 koni, może ciut więcej na hardcorze. EVO 400 koni to z gwarancją z fabryki kupujesz, a jeszcze można dłubnąć. Tak samo Twoje :564: 1.8 t, można grubo nadmuchać, tylko trzeba troszkę wymienić...
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Wto 30 Paź, 2007   

Michał napisał/a:
Ja jechałem w sobote "dysoc" mocnym dyszlem
1.9 tdi, 180 kuca, prawie 500 NM.
Fajnie sie zbiera od 90 do 150 a pozniej to juz jakaś porażka. Saxo bym klepł :D
Dizle nie przemawiają do mnie wogóle po sobocie, ok , nie trzeba go trzymać w wysokich obrotach aby cos wyprzedzić ale to nie to samo.
A teraz pytanie do dzika, czy to jest normalne ze taki samochód nie idzie juz od 150 do 200 dobrze ? wydawało mi sie ze będzie szał a tu dupa :(


Z tymi 500Nm to chyba ktos poplynal, przy tej mocy zazwyczaj jest w okolicach 400 i to jest wartoscia rozsadna.
Mysle ze dupohamownia Cie oszukala, sprawdz jakie predkosci osiagal na poszczegolnych biegach.
_________________
 
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Wto 30 Paź, 2007   

sprawdze w czwartek
moze moja pamięć popłyneła :(
 
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Śro 31 Paź, 2007   

ja sprawdzilem temat Dzika a fotek nadal brak :(
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Śro 31 Paź, 2007   

Kochany, niebawem, aparat mam w serwisie.
_________________
 
 
 

stux
[Usunięty]

Wysłany: Sob 16 Lut, 2008   

A stwierdzilem ze sobie poczytam jakiegos ogromnego posta z nudow i juz na pierwszej stronie jakies ciekawostki przyrodnicze :-)

dzik napisał/a:

EDIT: leze i kwicze, ciekawe jak sie jezdzi momentem a jak moca, nie potrafie tego zrozumiec. Szkoda ze przespales fizyke w podstawowce gdzie mowili ze moment to pierwsza pochodna mocy.


Ciekawe ze juz w podstawowce mowili o pochodnych. Zreszta predzej moc jest pochodna momentu niz odwrotnie :P . Moment to nic innego jak sila razy ramie. A przeciez moc jest pochodna pracy po czasie: P=dW/dt.

Nic, cierpliwie bede czytal dalej i moze jeszcze czegos sie przyczepie ;-) . Bo przeciez trzeba sie udzielac na forum.
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Nie 17 Lut, 2008   

stux napisał/a:
Zreszta predzej moc jest pochodna momentu niz odwrotnie :P . Moment to nic innego jak sila razy ramie.


To ja sie przyczepie, dlaczego wg Ciebie predzej moment jest pochodna mocy?
Jak sie czepiasz to konkretnie poprosze.
_________________
 
 
 

stux
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Lut, 2008   

dzik napisał/a:
stux napisał/a:
Zreszta predzej moc jest pochodna momentu niz odwrotnie :P . Moment to nic innego jak sila razy ramie.


To ja sie przyczepie, dlaczego wg Ciebie predzej moment jest pochodna mocy?
Jak sie czepiasz to konkretnie poprosze.


Przeciez pisze ze moc jest pierwsza pochodna monentu po czasie jesli juz :-)

praca czy tez energia to W = F*S w jednostkach [W]=N*m.
a moc to przeciez P=dW/dt czyli wlasnie [P]=N*m/s.

Tak w ogole to dobrze piszesz i podziwiam Cie ze chcesz tyle ludziom tlumaczyc i mysle ze tymi tlumaczeniami zrobiles wiele dobrego dla uswiadomienia co poniektorych :-) .
 
 

anjas 
Penetrator
Szok tato QP


auto: Izera RS
silnik:: H00Y
moc: 51kWkm
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: bobrowinów

Wysłany: Pią 21 Mar, 2008   

ok, mam pytanie do znawców, co sądzicie o tym:

http://www.allpar.com/eek/hp-vs-torque.html

czy jest tam Waszym zdaniem dobrze wytłumaczona relacja KMvsNM?
_________________
Poznań: 22,5cm
 
 
 

stux
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Kwi, 2008   

anjas napisał/a:

czy jest tam Waszym zdaniem dobrze wytłumaczona relacja KMvsNM?


Moim zdaniem (przy pierwszym dosc szybkim przeczytaniu) dosc dobrze :-) , ale przeciez dzik juz dawno zrobil kawal dobrej roboty probujac to wlasnie podobnie tlumaczyc.

PS. CarTest o ktorym na koncu artykulu mowa to tez bardzo dobry program, a starsza wersja w dodatku darmowa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 13