Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
KM vs NM
Autor Wiadomość

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Sob 17 Mar, 2007   

dzik napisał/a:
Co do osiagow diesel vs benzyna o tej samej mocy to nie zgadzam sie, nie ma definicji co lepsze.

mam dwie corolle. vvti 1.4 i 1.4 D4D obie po 90KM
- Vmax /wynika z roznych przelozen skrzyni biegow/ szybsza jest benzyna.
- przyspieszenie do 100 tez na plus benzyny, ale nie duzo.
- elastycznosc w dolnym zakresie jest na plus d4d /ale to dopiero jak wlaczy
sie T... bez niej nie jedzie/.
- spalanie benzyna pali 2x wiecej niz diesel.
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

mi 
Stawiam wszystkim ....


auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Z dupy

Wysłany: Sob 17 Mar, 2007   

no więc właśnie - coś mi tu nie pasi, choć też sądziłem, że diesel zrobi benzynę z taką samą mocą
mi napisał/a:
nie mówimy o elastyczności, bo jesteśmy na forum hothatch.org i zakładam, że ludzie umieją tu zmieniać biegi i nie jeżdżą w kapeluszach.

..........320Nm vs. 174Nm
400m...17,4.........17,2
http://www.zeperfs.com/duel1268-161.htm

...........340Nm vs. 200Nm
1000m...31,2........30,6
http://www.zeperfs.com/duel1255-1436.htm

..........340Nm vs. 200Nm
400m...16,9.......16,9
http://www.zeperfs.com/duel1457-684.htm

..........340Nm vs. 210Nm
400m...17,4..........17
http://www.zeperfs.com/duel1299-863.htm

..........240Nm vs. 144Nm
400m...17,5.........16,9
http://www.zeperfs.com/duel1241-283.htm

..........320Nm vs. 200Nm
400m...17,5.........16,8
http://www.zeperfs.com/duel1200-1221.htm

wychodzi, że benzyna i tak jest szybsza (szerszy zakres użytecznych obrotów może?)
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Sob 17 Mar, 2007   

Panowie, caly czas pokazujecie dane max ktore malo mowia.
Liczy sie SREDNIA moc w interesujacym zakresie.
_________________
 
 
 

mi 
Stawiam wszystkim ....


auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Z dupy

Wysłany: Sob 17 Mar, 2007   

1. Nm fani zawsze podają dane max, km fani - również
2. łatwiej znaleźć dla porównania dane max niż wykresy z hamowni...
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Sob 17 Mar, 2007   

Dlatego te papierowe porownania nie maja zadnego sensu.
Wykres dopiero cos mowi o osiagach.
_________________
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Sob 17 Mar, 2007   

Dziku ma 100% racji i w pelni go popieram...

Byl juz taki temat, zrobilem nawet wykresy mocy dla zrozumienia takiej dyskusji (200koni vs 200koni), lecz nie wiem czy jest sens to przywoływać. Moze niektorzy powinni zostac przy dyno queens.
Jednak dla tych ktorzy chcieliby sie dowiedziec czemu srednia moc w uzytecznym zakresie jest milon razy wazniejsza polecam jak zwykle mojego ulubionego C. Bella i jego Maximum Boost.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

sosna8
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Mar, 2007   

Hmm...dziku napisałeś iż:

Cytat:
Silnik doladowany bedzie mial przewage nad NA, jak postawisz 140 z 1.9tdi i 140 z benzyny to tdi bedzie szybsze, powod: male turbo w tdi da wyzsza srednia moc.
Wiec niestety, ale czesto ta sama moc w dieslu moze byc szybsza.


ale jeszcze jest taka sprawa że nas nie interesuje podczas wyścigu moc średnia z całego zakresu obrotów i np. mimo iż ten tdi ma ją wyższą to jednak w użytecznym zakresie obrotów benzyna (4000-7000obr/min) będzie miała tą moc średnią większą...choc pewnie nie każda...a wtedy jest szansa na podymanie klekota...czyż nie??
 
 

Jakarti 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 17 Mar, 2007   

topic jest o tym, ze NM i KM mechaniczne to teoretycznie to samo tylko inaczej zapisane i ,ze mowienie ze mam 200 NM to Cie zabije nie ma sensu.

a to czy diesel przegoni benzyne to inna sprawa.
_________________
Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Sob 17 Mar, 2007   

sosna8 napisał/a:

ale jeszcze jest taka sprawa że nas nie interesuje podczas wyścigu moc średnia z całego zakresu obrotów i np. mimo iż ten tdi ma ją wyższą to jednak w użytecznym zakresie obrotów benzyna (4000-7000obr/min) będzie miała tą moc średnią większą...choc pewnie nie każda...a wtedy jest szansa na podymanie klekota...czyż nie??


Ale zakres obrotow ktorych uzywa sie do scigania jest inny.
W dieslu to bedzie jakies 3000-4500 max 5000rpm
W benzynie 5000-7000 i wiecej
Wszystko tez zalezy od silnikow i przelozen.
I ten wlasnie sredni zakres nas interesuje.
Jesli bys mial wykres mocy taki sam, ale jeden w zakresie 3500-7000 a drugi 2500-5000 o oba samochody beda jechaly tak samo, ale ten drugi bedzie mial moment wiekszy o 40%.

Silniki turbo przy malych sprezarkach ta srednia moc maja zazwyczaj wieksza, przyklad diesla z mala sprezarka:
http://img374.imageshack.us/my.php?image=1z0ib.jpg

Tylko 120koni, ale lubiac czy nie lubiac tdi trzeba przyznac ze "mocne" 120KM.
W benzynie tez moze byc podobnie, podam przyklad z moje 5-tki, nie chcialem takiego efektu ale tak wyszlo, to jest efekt jak cos blokuje (tutaj pompa) moc na okreslonym poziomie.
http://img374.imageshack.us/my.php?image=1z0ib.jpg

Mimo ze tylko 160KM to w calym zakresie ktory uzywam jest 150 i wiecej.

[ Dodano: Sob 17 Mar, 2007 ]
Przyklad 1

Jak 400Nm bedzie jechalo tak samo jak 200Nm



Te samochody pojada tak samo szybko, zaden "niuton" nic nie zdziala i tyle.
Przewagi Nm mozna sobie wsadzic miedzy bajki i tyle.

Przyklad 2

Jak 240KM dostanie baty od 214KM.
Srednia liczona w zakresie 6000-8000rpm
Ten o mniejszej mocy max wygra!

_________________
 
 
 

mi 
Stawiam wszystkim ....


auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Z dupy

Wysłany: Nie 18 Mar, 2007   

btw: dlatego właśnie trzeba dobierać skrzynię do charakterystyki silnika - jeśli furacz z przykładu 2 miałby dobrze dobraną skrzynię (czyli po zmianie biegu nie schodził z optymalnych dla silnika obrotów, czyli poniżej 7000) - wyryrałby tego słabszego, dobrze mówię?
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
 
 

lagadula
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Mar, 2007   

Heh, mimo że moja Astra nie miała kosmicznej ilości koni i Nm (140KM i 190NM) to właśnie po zaaplikowaniu skrzyni od Kadetta GSI zrobiła sie strasznie narowista.
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Nie 18 Mar, 2007   

Przykleić wszystko co napisał Dzik, w końcu wszystko zrozumiałem...
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Nie 18 Mar, 2007   

mi napisał/a:
btw: dlatego właśnie trzeba dobierać skrzynię do charakterystyki silnika - jeśli furacz z przykładu 2 miałby dobrze dobraną skrzynię (czyli po zmianie biegu nie schodził z optymalnych dla silnika obrotów, czyli poniżej 7000) - wyryrałby tego słabszego, dobrze mówię?


Powiedzmy ze I-ke ma do 60km/h a nastepne biegi tak dobrane ze obroty schodza na 7000rpm to
I - 60km/h
II - 68.5km/h
III - 78.2 km/h
IV - 89.3 km/h
V - 102.0km/h

To byly v-maxy na biegach

Moga byc podejrzenia ze taka skrzynia sie nie sprawdzi :)

UWAGA: liczone na szybko, moze byc blad.

Ale licze to tak, jesli wrzucamy nastepny bieg i mamy 60km/h i 7000rpm to przyrost do 8000 da
8000/7000 = 1.14
1.14*60 = 68.4

Ogolnie II-ka jest jeszcze dluga, pozniej biegi sie "zageszczaja".

[ Dodano: Nie 18 Mar, 2007 ]
lagadula napisał/a:
Heh, mimo że moja Astra nie miała kosmicznej ilości koni i Nm (140KM i 190NM) to właśnie po zaaplikowaniu skrzyni od Kadetta GSI zrobiła sie strasznie narowista.


To mozna tylko pomiarami sprawdzic. O ile w wiekszosci samochodow ze skrzynia V-tka ma prawo to dzialac to i tak jest ryzyko ze nic nie da albo zwali wyniki.

Dupohamownia klamie bo czuje wieksze przecizazenia na tych biegach, ale przyrosy predkosci sa mniejsze, biegi koncza sie szybciej, mocnie wciska w fotel a.... czas do 100-tki i reszta sie wydluza.
_________________
 
 
 

Dariano 
Dowidzenia


auto: CIVIC VTI
silnik:: B20C6
moc: 217km
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: Garwolin

Wysłany: Pon 19 Mar, 2007   

Powiescie ten topik panowie z uprawnieniami i postuluje za tym zeby jeszcze opisac jak to jest z tym 8v i 16v wiecie o co mi chodzi ktos tam pisal ze 8v ma mocniejszy dol itp ja sie na tym nie znam i ten topic tez bym powiesil na przyszlosc bo moge sie zalozyc ze dlugo nie trzeba bedzie czekac az ktos z tym wyskoczy
_________________
...wspomnienia wracaja...
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 19 Mar, 2007   

Przykleilem.

Co do 8v vs 16v to wg mnie kolejny mit.
Nie widzialem wykresu w ktorym 8v mialby wiecej mocy na dole niz 16v. Oczywiscie mowimy o tej samej klasie, tzn nie porownany dlubanego 8v to seryjnego 16v.
W seryjnych praktycznie zawsze 16v wygrywa na calej linii. W dlubaniu tez.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 8