Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
kolo zamachowe
Autor Wiadomość

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Pią 21 Mar, 2008   kolo zamachowe

tak czysto teoretycznie :] mam pytanie jak zmiana kola zamachowego moze
wplynac na prace silnika, osiagi samochodu. chodzi mi nie tyle o obnizenie jego
wagi co o zmiane jego srednicy na mniejsza? stosuje sie takie rozwiazanie ze
zmiana srednicy czy tylko zmienia sie wage a srednica zostaje wyjsciowa?
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pią 21 Mar, 2008   

Średnica jest potrzebna bo:
1) Współpracuje ze sprzęgłem
2) Współpracuje z rozrusznikiem

Zazwyczaj koło się odchudza przez zmniejszanie grubości a w ekstremalnych projektach robi się koło "ażurowe".

Jak wpływa ??
- obroty jałowe stają się nieregularne
- silnik znakomicie się wkręca na niższych biegach
- na wyższych biegach (w zależności jak bardzo zjedziesz z wagą) może brakować "pałeru" przy większych prędkościach.

W wyczynowych konstrukcjach zazwyczaj takie modyfikacje pokrywają się z odpowiednio skróconymi przełożeniami skrzyni biegów.

Jeżeli odchudzimy za bardzo koło - a w konsekwencji zbytnio osłabimy, może dojść do rozerwania koła a wtedy "odłamki" przechodzą nie tylko przez obudowę skrzyni biegów, ale także przez maskę, a jak silnik jest poprzecznie ustawiony to także przez przegrodę...
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Pią 21 Mar, 2008   

CHRZANEK napisał/a:
Średnica jest potrzebna bo:
1) Współpracuje ze sprzęgłem
2) Współpracuje z rozrusznikiem

me stupid.. heh nie pomyslalem o tym :) dzieki
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

Niemy 
Jeszcze 4 dni...


auto: Saxo VTS
silnik:: 1,6 16V
moc: 145km
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 14 Sty 2006
Skąd: Gliwice

Wysłany: Pią 21 Mar, 2008   

CHRZANEK napisał/a:
Jeżeli odchudzimy za bardzo koło - a w konsekwencji zbytnio osłabimy, może dojść do rozerwania koła a wtedy "odłamki" przechodzą nie tylko przez obudowę skrzyni biegów, ale także przez maskę, a jak silnik jest poprzecznie ustawiony to także przez przegrodę...

:O :O :O
 
 
 

stux
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Kwi, 2008   Re: kolo zamachowe

Z lzejszym kolem jest tak jak z odchudzaniem samochodu, mniejsza mase mozna latwiej przyspieszyc i samochod bedzie lepiej przyspieszal szczegolnie na nizszych biegach. Czasami ktos blednie twierdzi ze przeklada sie to na zmiane mocy lub momentu samego silnika, ale takich bzdur nie sluchaj.
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Wto 08 Kwi, 2008   

Lzejsze koło to jak zalozyc lzejsze felgi, na moc to nie wplywa ale na osiagi tak.
:)
 
 

mAbZ
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Kwi, 2008   

Konkretnie to Type-R rocznik 2004-2005 ma lżejsze koło niż 2002-2003
i z tego powodu wg danych fabrycznych jest o 0,2 sek szybszy do setki.

Różnicę czuć też pod nogą, łatwiej wchodzi na obroty.
 
 

grzech 
to byłem ja, Jarząbek

auto: citroen / saxo
silnik:: TUJP4 1.6
moc: 150km
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2006
Skąd: Piaseczno

Wysłany: Śro 09 Kwi, 2008   

mAbZ napisał/a:
Konkretnie to Type-R rocznik 2004-2005 ma lżejsze koło niż 2002-2003
i z tego powodu wg danych fabrycznych jest o 0,2 sek szybszy do setki.

Różnicę czuć też pod nogą, łatwiej wchodzi na obroty.


lzejsze kolo zamachowe nie robi az tak duzej roznicy na setke (0.2s), na pewno wplywaja na to inne czynniki. Nie zapominajcie tez ze kolo zamachowe to taki magazyn energii, fajnie jak jest lzejsze bo samochod latwiej sie wkreca, ale przy zmianie biegu bardziej obroty spadaja, bo wlasnie wtedy wykorzystuje sie energie zmagazynowana w kole zamachowym.
 
 
 

mAbZ
[Usunięty]

Wysłany: Śro 09 Kwi, 2008   

grzech napisał/a:
lzejsze kolo zamachowe nie robi az tak duzej roznicy na setke (0.2s)


Robi, bo nie ma innych zmian mechanicznych.
Szybsze spadanie obrotów to druga strona medalu- ciężej się zmienia biegi tak żeby nie spaść poniżej VTEC-a.

Na szczęscie istnieją takie wynalazki jak Hondata pozwalające na obniżenie punktu załączenia VTEC-a.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 13