auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Pią 21 Mar, 2008 kolo zamachowe
tak czysto teoretycznie :] mam pytanie jak zmiana kola zamachowego moze
wplynac na prace silnika, osiagi samochodu. chodzi mi nie tyle o obnizenie jego
wagi co o zmiane jego srednicy na mniejsza? stosuje sie takie rozwiazanie ze
zmiana srednicy czy tylko zmienia sie wage a srednica zostaje wyjsciowa?
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pią 21 Mar, 2008
Średnica jest potrzebna bo:
1) Współpracuje ze sprzęgłem
2) Współpracuje z rozrusznikiem
Zazwyczaj koło się odchudza przez zmniejszanie grubości a w ekstremalnych projektach robi się koło "ażurowe".
Jak wpływa ??
- obroty jałowe stają się nieregularne
- silnik znakomicie się wkręca na niższych biegach
- na wyższych biegach (w zależności jak bardzo zjedziesz z wagą) może brakować "pałeru" przy większych prędkościach.
W wyczynowych konstrukcjach zazwyczaj takie modyfikacje pokrywają się z odpowiednio skróconymi przełożeniami skrzyni biegów.
Jeżeli odchudzimy za bardzo koło - a w konsekwencji zbytnio osłabimy, może dojść do rozerwania koła a wtedy "odłamki" przechodzą nie tylko przez obudowę skrzyni biegów, ale także przez maskę, a jak silnik jest poprzecznie ustawiony to także przez przegrodę...
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Jeżeli odchudzimy za bardzo koło - a w konsekwencji zbytnio osłabimy, może dojść do rozerwania koła a wtedy "odłamki" przechodzą nie tylko przez obudowę skrzyni biegów, ale także przez maskę, a jak silnik jest poprzecznie ustawiony to także przez przegrodę...
stux [Usunięty]
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2008 Re: kolo zamachowe
Z lzejszym kolem jest tak jak z odchudzaniem samochodu, mniejsza mase mozna latwiej przyspieszyc i samochod bedzie lepiej przyspieszal szczegolnie na nizszych biegach. Czasami ktos blednie twierdzi ze przeklada sie to na zmiane mocy lub momentu samego silnika, ale takich bzdur nie sluchaj.
Konkretnie to Type-R rocznik 2004-2005 ma lżejsze koło niż 2002-2003
i z tego powodu wg danych fabrycznych jest o 0,2 sek szybszy do setki.
Różnicę czuć też pod nogą, łatwiej wchodzi na obroty.
lzejsze kolo zamachowe nie robi az tak duzej roznicy na setke (0.2s), na pewno wplywaja na to inne czynniki. Nie zapominajcie tez ze kolo zamachowe to taki magazyn energii, fajnie jak jest lzejsze bo samochod latwiej sie wkreca, ale przy zmianie biegu bardziej obroty spadaja, bo wlasnie wtedy wykorzystuje sie energie zmagazynowana w kole zamachowym.
mAbZ [Usunięty]
Wysłany: Śro 09 Kwi, 2008
grzech napisał/a:
lzejsze kolo zamachowe nie robi az tak duzej roznicy na setke (0.2s)
Robi, bo nie ma innych zmian mechanicznych.
Szybsze spadanie obrotów to druga strona medalu- ciężej się zmienia biegi tak żeby nie spaść poniżej VTEC-a.
Na szczęscie istnieją takie wynalazki jak Hondata pozwalające na obniżenie punktu załączenia VTEC-a.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach