Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Klatka - jak ? co ? czemu tak ? ahaaa... rozumiem
Autor Wiadomość

Przem_106 
kluseczek


auto: Peugeot 206 RC
silnik:: 2.0
moc: 177km
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Skąd: Kwidzyn

Wysłany: Nie 15 Sie, 2010   

Przerabiałem temat klatki przy budowie swojego auta. Są jeszcze na forum dosc szczegołowe wątki. Jesli chodzi o N-kowe 106/saxo, to oczywiscie niska waga homologacji kusi, ale z drugiej strony w obecnych czasach pakowanie duzej kasy zeby miec Top N-kowe saxo mija sie z celem. Geko rok temu dał mi dobrą rade przy podobnym pytaniu, ktora od razu zastosowalem. Wiec albo chcemy sie scigac, albo budujemy najlzejsze auto :]
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Wto 17 Sie, 2010   

Cytat:
Zrobienie rozbudowanej CrMo w Ireco ok. 7000


rozbudowana CrMo wg zalacznika J bedzie wazyc tyle samo co zwykla... ot poprostu jej wytrzymalosc bedzie wieksza wiec w gre wchodzi jedynie kupowanie homologowanej klatki jak np. Sparco o ktorym piszesz.
 
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Wto 17 Sie, 2010   

qbus napisał/a:

rozbudowana CrMo wg zalacznika J bedzie wazyc tyle samo co zwykla... ot poprostu jej wytrzymalosc bedzie wieksza wiec w gre wchodzi jedynie kupowanie homologowanej klatki jak np. Sparco o ktorym piszesz.



ale rozbudowana CrMo waży mniej niż rozbudowana ze zwykłej stali...
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Wto 17 Sie, 2010   

Siekierka twierdzi ze nie.
 
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Wto 17 Sie, 2010   

wg mnie 2 tak samo rozbudowane klatki ze zwyklej stali i crmo beda wazyc podobnie.

zysk na wadze przy crmo wynika z tego ze poprzez wieksza wytrzymalosc materialu
mozna zastosowac rurki o mniejszej srednicy oraz ewentualnie klatka jest mniej rozbudowana. z tym ze zeby zminiejszyc srednice rurek wzgledem zalacznika J
klatka musi miec homologacje

heh ale materialoznawca nie jestem ;)
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

Meehow 
katayama izihuko


auto: Citroen Saxo
silnik:: 1.6 16v
moc: 120km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Skąd: Kraków

Wysłany: Wto 17 Sie, 2010   

Z tego co ja się orientuję stal z dodatkiem chromu i manganu ma większą wytrzymałość, dlatego można zastosować mniejszą grubość ścianki rury niż w klatce z Fe45 a co za tym idzie rury są lżejsze :)
 
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Wto 17 Sie, 2010   

wg wlasnego uznania nie mozna bo grubosc rurek okresla zalacznik J chyba ze
producent klatki da ci na nia certyfikat / homologacje np. jak sparco, omp :)
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Wto 17 Sie, 2010   

Z tego co mi się wydaje to 1 metr CrMo wazy mniej niż 1 metr zwykłej rury, ale nie jestem tego pewnie
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Wto 17 Sie, 2010   

Jaco napisał/a:
Z tego co mi się wydaje to 1 metr CrMo wazy mniej niż 1 metr zwykłej rury, ale nie jestem tego pewnie

Dobrze Ci się wydaje.
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Wto 17 Sie, 2010   

martin.h napisał/a:
Jaco napisał/a:
Z tego co mi się wydaje to 1 metr CrMo wazy mniej niż 1 metr zwykłej rury, ale nie jestem tego pewnie

Dobrze Ci się wydaje.


Czyli na klatce z rur CrMo można zaoszczędzić kilka kilogramów (jednak wysokim kosztem $) , albo można iść w zwykłą stal i zaoszczędzić kila - kilkanaście stóweczek ( kosztem kilku kilogramów) .


aa jeszcze dodam, jeśli chodzi o walkę z Kg to warto pokusić się o płytę pod silnik z tworzyw bo tam można urwać dużo kilogramów, trochę większym nakładem PLN w porównaniu do ALU.
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 

Meehow 
katayama izihuko


auto: Citroen Saxo
silnik:: 1.6 16v
moc: 120km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Skąd: Kraków

Wysłany: Wto 17 Sie, 2010   

106 napisał/a:
wg wlasnego uznania nie mozna bo grubosc rurek okresla zalacznik J chyba ze
producent klatki da ci na nia certyfikat / homologacje np. jak sparco, omp :)


Zgadza się, w załączniku J podają minimalną grubość ścianki i wytrzymałość na rozciąganie :)

Jaco napisał/a:
aa jeszcze dodam, jeśli chodzi o walkę z Kg to warto pokusić się o płytę pod silnik z tworzyw bo tam można urwać dużo kilogramów, trochę większym nakładem PLN w porównaniu do ALU.


Z płytą jest o tyle lepiej, że jest nisko umieszczona :)
 
 
 

Meehow 
katayama izihuko


auto: Citroen Saxo
silnik:: 1.6 16v
moc: 120km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Skąd: Kraków

Wysłany: Pią 20 Sie, 2010   

Update:
Rozbudowaną Sparco CrMo można kupić do saxo już za 3500. Koszt wstawienia w BaranAutoSerwis to 1500-2000. Rozmawiałem z zawodnikiem który ma już piątą taką klatkę w rajdówce i zachwalał pod warunkiem że ktoś ogarnie jak to dopasować :) Zysk na masie ponoć ogromny ...
 
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Pią 20 Sie, 2010   

jestem zawodnikiem...
mam taka klatke...
powiem tylko ze zysk na masie jest ogromny....

;D ;D
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Śro 25 Sie, 2010   

Meehow napisał/a:
Update:
Rozbudowaną Sparco CrMo można kupić do saxo już za 3500. Koszt wstawienia w BaranAutoSerwis to 1500-2000. Rozmawiałem z zawodnikiem który ma już piątą taką klatkę w rajdówce i zachwalał pod warunkiem że ktoś ogarnie jak to dopasować :) Zysk na masie ponoć ogromny ...



Czyli na gotowo 5000 - 5500 PLN za samą klatkę, trochę dużo jak na auto typu saxo /106, a trzeba jeszcze obspawać budę
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 

Kuner 
na satatek. służbowo!
swiatMINI.pl


auto: kilka
silnik:: dużo
moc: łącznie z 1000km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Skąd: Wawa - Ursus

Wysłany: Śro 25 Sie, 2010   

Adam Kozak za mega rozbudowaną klatkę (na wzór peugeot sporta) chromo do puga 206 krzyczy w granicach 5 tyś. Kolega się w zeszłym tyg dowiadywał wiec temat w mairę świeży :) :)
_________________
www.swiatMINI.pl
Niezależny Serwis Samochodów MINI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.19 sekundy. Zapytań do SQL: 13