Przerabiałem temat klatki przy budowie swojego auta. Są jeszcze na forum dosc szczegołowe wątki. Jesli chodzi o N-kowe 106/saxo, to oczywiscie niska waga homologacji kusi, ale z drugiej strony w obecnych czasach pakowanie duzej kasy zeby miec Top N-kowe saxo mija sie z celem. Geko rok temu dał mi dobrą rade przy podobnym pytaniu, ktora od razu zastosowalem. Wiec albo chcemy sie scigac, albo budujemy najlzejsze auto
rozbudowana CrMo wg zalacznika J bedzie wazyc tyle samo co zwykla... ot poprostu jej wytrzymalosc bedzie wieksza wiec w gre wchodzi jedynie kupowanie homologowanej klatki jak np. Sparco o ktorym piszesz.
auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km Pomógł: 34 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Skąd: Górki Małe
Wysłany: Wto 17 Sie, 2010
qbus napisał/a:
rozbudowana CrMo wg zalacznika J bedzie wazyc tyle samo co zwykla... ot poprostu jej wytrzymalosc bedzie wieksza wiec w gre wchodzi jedynie kupowanie homologowanej klatki jak np. Sparco o ktorym piszesz.
ale rozbudowana CrMo waży mniej niż rozbudowana ze zwykłej stali...
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Wto 17 Sie, 2010
wg mnie 2 tak samo rozbudowane klatki ze zwyklej stali i crmo beda wazyc podobnie.
zysk na wadze przy crmo wynika z tego ze poprzez wieksza wytrzymalosc materialu
mozna zastosowac rurki o mniejszej srednicy oraz ewentualnie klatka jest mniej rozbudowana. z tym ze zeby zminiejszyc srednice rurek wzgledem zalacznika J
klatka musi miec homologacje
auto: Citroen Saxo
silnik:: 1.6 16v
moc: 120km Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 17 Sie, 2010
Z tego co ja się orientuję stal z dodatkiem chromu i manganu ma większą wytrzymałość, dlatego można zastosować mniejszą grubość ścianki rury niż w klatce z Fe45 a co za tym idzie rury są lżejsze
auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km Pomógł: 34 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Skąd: Górki Małe
Wysłany: Wto 17 Sie, 2010
martin.h napisał/a:
Jaco napisał/a:
Z tego co mi się wydaje to 1 metr CrMo wazy mniej niż 1 metr zwykłej rury, ale nie jestem tego pewnie
Dobrze Ci się wydaje.
Czyli na klatce z rur CrMo można zaoszczędzić kilka kilogramów (jednak wysokim kosztem , albo można iść w zwykłą stal i zaoszczędzić kila - kilkanaście stóweczek ( kosztem kilku kilogramów) .
aa jeszcze dodam, jeśli chodzi o walkę z Kg to warto pokusić się o płytę pod silnik z tworzyw bo tam można urwać dużo kilogramów, trochę większym nakładem PLN w porównaniu do ALU.
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
auto: Citroen Saxo
silnik:: 1.6 16v
moc: 120km Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 17 Sie, 2010
106 napisał/a:
wg wlasnego uznania nie mozna bo grubosc rurek okresla zalacznik J chyba ze
producent klatki da ci na nia certyfikat / homologacje np. jak sparco, omp
Zgadza się, w załączniku J podają minimalną grubość ścianki i wytrzymałość na rozciąganie
Jaco napisał/a:
aa jeszcze dodam, jeśli chodzi o walkę z Kg to warto pokusić się o płytę pod silnik z tworzyw bo tam można urwać dużo kilogramów, trochę większym nakładem PLN w porównaniu do ALU.
Z płytą jest o tyle lepiej, że jest nisko umieszczona
auto: Citroen Saxo
silnik:: 1.6 16v
moc: 120km Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 20 Sie, 2010
Update:
Rozbudowaną Sparco CrMo można kupić do saxo już za 3500. Koszt wstawienia w BaranAutoSerwis to 1500-2000. Rozmawiałem z zawodnikiem który ma już piątą taką klatkę w rajdówce i zachwalał pod warunkiem że ktoś ogarnie jak to dopasować Zysk na masie ponoć ogromny ...
auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km Pomógł: 34 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Skąd: Górki Małe
Wysłany: Śro 25 Sie, 2010
Meehow napisał/a:
Update:
Rozbudowaną Sparco CrMo można kupić do saxo już za 3500. Koszt wstawienia w BaranAutoSerwis to 1500-2000. Rozmawiałem z zawodnikiem który ma już piątą taką klatkę w rajdówce i zachwalał pod warunkiem że ktoś ogarnie jak to dopasować Zysk na masie ponoć ogromny ...
Czyli na gotowo 5000 - 5500 PLN za samą klatkę, trochę dużo jak na auto typu saxo /106, a trzeba jeszcze obspawać budę
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
auto: kilka
silnik:: dużo
moc: łącznie z 1000km Pomógł: 18 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Skąd: Wawa - Ursus
Wysłany: Śro 25 Sie, 2010
Adam Kozak za mega rozbudowaną klatkę (na wzór peugeot sporta) chromo do puga 206 krzyczy w granicach 5 tyś. Kolega się w zeszłym tyg dowiadywał wiec temat w mairę świeży
_________________ www.swiatMINI.pl
Niezależny Serwis Samochodów MINI
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach