auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km Pomógł: 34 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Skąd: Górki Małe
Wysłany: Pon 20 Paź, 2008 Zimówki - przodem do tyłu...
Zbliża się zima i mam pytanie co do zimówek. Obiło mi się o uszy, że na tył zakłada się opony odwrotnie ( oczywiście opony kierunkowe). Możecie mi coś więcej na ten temat napisać, macie jakieś doświadczenia z takim patentem??
Pozdrawiam
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
Ostatnio zmieniony przez Jaco Pon 20 Paź, 2008, w całości zmieniany 1 raz
auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Pon 20 Paź, 2008
ja tak w rowerze zakładałem, ale to chyba nie to samo
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Pon 20 Paź, 2008
nie widzę związku, proszę tu nie offtopować! No normalnie żem się oburzył tera...
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pon 20 Paź, 2008
Jaco napisał/a:
Obiło mi się o uszy, że na tył zakłada się onony odwrotnie ( oczywiście opony kierunkowe). Możecie mi coś więcej na ten temat napisać, macie jakieś doświadczenia z takim patentem??
Jaco: Powiem tak przez pewnien czas pracowałem w branży i do mnie równiez doszły tego typu słuchy.
Tłumacze skąd się wzięła tego typu szalona wizja: Ktoś pomyślał że opony zimowe sa robione tylko w celu zapewnienia maksymalnej trakcji i skoro tak to odwaracajac bieżnik mozna by uzyskać maksymalna siłę hamowania.
Jednak nic bardziej mylnego
Producenci projektując opone równie duzo uwagi przykładaja do wgryzania sie opony w hamowanie w czasie hamowania co i w czasie przyspieszania.
Ponadto zwracam uwagę że w czasie przyspieszania lamelki opony wgryzaja sie w śnieg w wyniku ruchu obrotowego koła.
W trakcie hamowania na odwróconej tyłem do przodu oponie nic by to nie dało bo lamele działały by pod innym kątem i prawdopodobnie zamiast samooczyszczania sie dodatkowo by sie zapychały śniegiem.
To co napisałem tłumaczył mi manager z Michelin/Kleer/BF Goodridge który był odpowiedzialny za nasz region wiec myślę że przekazałem to równie klarownie jaki on.
Krótko mówiąc - bzdura i nie nalezy tak robić.
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Jak dla mnie to sam pomysł zakładania opon "w drugą stronę" jest nielogiczny. Skoro mówimy o oponach zimowych to przecież, gdyby "odwrotny" bieżnik był lepszy to tak by go produkowano, różnicując które opony są na przód a które na tył.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach