Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
NA vs TURBO vs KOMPRESOR
Autor Wiadomość

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Śro 28 Gru, 2005   

linka to podstawa, nigdy nie moglem sie w hothatchach przyzwyczaic do potencjometru. szczegolnie na nawrotach 'iglach' gdy na recznym sie trzeba wbic hothatche z potencjometrem nie przenosza tak bezposrednio mocy jak te z linka - takie do tej pory doswiadczenia zrobilem
 
 

Spoon
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Sty, 2006   

Myślę, że można przeczytać linka
nieźle poparte wykresem ;)
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 02 Sty, 2006   

Spoon napisał/a:
Myślę, że można przeczytać linka
nieźle poparte wykresem ;)

O! godula tez czytal maximum boost hahahaha :)
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pon 02 Sty, 2006   

Spoon napisał/a:
Myślę, że można przeczytać linka
nieźle poparte wykresem ;)


przeczytałem... w sumie nic odkrywczego ale dzięki anyway.
Rozumiem że Ty jestes za kompresorem???
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 02 Sty, 2006   

A ja dodam od siebie ze turbo wg mnie daje najwieksze wrazenie na d**pohamowni przy tej samej mocy i osiagach.
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 02 Sty, 2006   

dzik napisał/a:
A ja dodam od siebie ze turbo wg mnie daje najwieksze wrazenie na d**pohamowni przy tej samej mocy i osiagach.

Zgadza sie, efekt nieliniowego wzrostu momentu obrotowego jest dla kierowcy najbardziej zauwazalny, do liniowych wzrostów momentu idzie sie szybko przyzwyczaic, a jeszcze bardziej do quasi stalego momentu :D
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pon 02 Sty, 2006   

płaski moment rządzi :D - w jeżdzie ulicznej...

aczkolwiek w wyścigowej zabawie dobrze mieć duuuzo na górze
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Śro 04 Sty, 2006   

Turbo z duzym lagiem robi wrazenie na pasazerach, nic sie nie dzieje a po chwili wszystkich wbija w fotel przy dzwieku odssynia powietrza z otoczenia.

Dla mnie porazka sa turbo diesle, nie potrafie sie przekonac. Spadajacy na leb na szyje moment jest dobijajacy.
Niby ostatnio ujezdzalem 150konnego diesla tylko ze wlaczajac sie do ruchu musialem dwa razy zmienic bieg, swoim clio na dwojce ide 110, ten diesel osiagnal 100 na trojce ostatnimi silami.
 
 
 

44FG
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Sty, 2006   

No ale czemu tu się dziwić ? Diesel kręci się do 4.5 bo potem nie ma już sensu, więc aby był dynamiczny należy pochochlować skrzynią.
 
 

TOXIC 
zepsuł mi sie toster


auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Skąd: Łódź

Wysłany: Sob 24 Lip, 2010   

Dla ogarniających

jest sobie taki pdfik

http://www.power-enterpri..._rotrex/C30.pdf

Do sporta w wiekszosci podejmowanych prób stosowano kompresor C30-94 (moce 250 do 400 po doładowaniu)
Pomimo tego ze max bezpieczna granica z seryjnymi gratami w silniku to 250kuca

Mnie ineresuje kompresor C30-64 ale nie łape sie w tych wykresach które tam nabazgrali. Czas w koncu postawic kropke nad i pakujac kompresor. Akcja oczywiscie ekonomode wiec wybieram C30-64 (teoretycznie do 280 kuca) Chce to puscic na seryjnych gratach z obecnymi wałkami (o ile zabójczy overlap nie bedzie wykluczał takiej aplikacji)

PYTANIE CZY NIE BEDZIE ZA SŁABY ?
_________________
www.megastarter.pl
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Sob 24 Lip, 2010   

Widze ze juz wiesz ze overlap jest za duzy. Polecam wrocic do serii badz zamieni. Na model do kompresora. W tym przypadku wydmucha cie wiekszosc mieszanki w wydech.. w na to wydech ma zassac ale tutaj gdy pojawia sie doladowanie z drugiej striny to sie nie sprawdzi. Uderz na PW do mnie z checia pomoge z prfilem pod komprespr w dobtej cenie
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Sob 24 Lip, 2010   

Łukasz po pijaku się nie odpisuje :) to nieładnie :)
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

wasq 
brak opisu


auto: jakies Renault
silnik:: 1,7 1,8 1,6 2,0
moc: 93 85 110 150km
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Skąd: Łódź

Wysłany: Sob 24 Lip, 2010   

TOXIC to ja te za ostre walki od ciebie przyjme w rozliczeniu dam ci moje seryjne :jupi: :jupi:
_________________
pozdrawiam -=wasq=-

RENAULT 5 KLUB POLSKA
www.klubrenault5.pl

ŁZM
http://www.motosportklub.pl/news.php
 
 

TOXIC 
zepsuł mi sie toster


auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Skąd: Łódź

Wysłany: Sob 24 Lip, 2010   

HeHe :) spoko spoko, seryjne to ja mam :) Zreszta to narazie faza składania klocków. Do ukonczenia projektu jeszcze długa droga. Najwieksza rzezba to dorobienie mocowania a mysle grubo bo che zostawic klime.
_________________
www.megastarter.pl
 
 
 

kaziu1985pn 
brulion na spirali

auto: bmw 318ti
silnik:: m42b18
moc: 140km
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Lut 2010
Skąd: Poznań

Wysłany: Pon 26 Lip, 2010   

TOXIC, jak myślisz ile seryjny silnik wytrzyma doładowania i na czym chciałbys to stroić ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 8