Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Moc dokręcenia felgi
Autor Wiadomość

PieQt 
Zadzwoń do mnie proszę
znów francuz


auto: RS250
silnik:: 2.0
moc: seriakm
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Lip 2008
Skąd: Wawa

Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   Moc dokręcenia felgi

Mistrze, eksperci i wszystko wiedzący

Instrukcja dla RS250 wskazuje 110 Nm, jednak Renault zmieniło wytyczne w tym zakresie do 130 Nm (?) i stąd mam pytania do znawców, ekspertów:

Z jaką mocą dokręcać koła?

czy dokręcacie mocniej na tor, słabiej na ulicę?

czy używacie jakiś smarów do śród, pomiędzy piastę a felgę np. smar miedziowy?
miedziowy jest ponoć niepolecany do felg aluminiowych, coś stosować zamiast tego czy można olać to całkowicie
_________________
 
 

Kamill 
japa trolu!


auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Skąd: Wilanów 90210

Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

Dobry temat
Ja smaruje stalowe miedziowanym, bo nie chce mi się potem kopać 10min na wiosnę jak zdejmuję stalówki. Raz nawet musiałem zrywać hamulcem jadąc na niedokręconych śrubach. Śruby tak samo smaruje miedziowanym. Alu mi się jeszcze nie zapiekły na piaście.
Jak jadę na ułęż na 255 to dokręcam dość mocno, jak teraz mam zimówki 215 to nie dopierdzielałem aż tak, bo nie generują takiej siły.

Wiem że jak są szpilki i nakrętki to ludzie przykręcają lekko, jak śruby to dowalają mocniej, nie wiem od czego to zależy, ale chyba muszę kupić klucz dynanometryczny, bo ostatnio skakałem po półmetrowym kluczu.
 
 
 

zefir 
Skąd to.. ?


auto: Honda Civic FN1
silnik:: r18a2
moc: 140km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Skąd: uć

Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

tez polecam smar miedziowy
 
 
 

Czesio
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

Nie pamiętam ale chyba alu z miedzią się utlenia ...
 
 

wasq 
brak opisu


auto: jakies Renault
silnik:: 1,7 1,8 1,6 2,0
moc: 93 85 110 150km
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Skąd: Łódź

Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

Czesio napisał/a:
Nie pamiętam ale chyba alu z miedzią się utlenia ...


2 sekunde :google: i juz masz pewnosc "Miedź i alauminium tworzą ogniwo elektrochemiczne a więc i korozję połączenia jeśli sa złączone ze sobą bezpośrednio"


co nie zmienia faktu ze ja tez zawsze stosowałem pastę miedziowa ale bezpośrednio na gwint
_________________
pozdrawiam -=wasq=-

RENAULT 5 KLUB POLSKA
www.klubrenault5.pl

ŁZM
http://www.motosportklub.pl/news.php
 
 

zefir 
Skąd to.. ?


auto: Honda Civic FN1
silnik:: r18a2
moc: 140km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Skąd: uć

Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

no ja tez tylko uzywam na gwint ;)
 
 
 

Kamill 
japa trolu!


auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Skąd: Wilanów 90210

Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

Ale felgę stalową dobrze jest wysmarować w miejscach styku z piastą(kołnierz i czoło piasty), odchodzi sama pod odkręceniu śrub, wystarczy dosłownie minimalna ilość smaru.
 
 
 

krzysiek_ 
mam gacie po tacie


auto: Clio&Skoda
silnik:: 1998/998
moc: 999km
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Skąd: Rzeszów

Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

Gwintów lepiej nie smarować bo spada wtedy moc połączenia. Pozatym raz foką jechaliśmy i kumpel tak sobie szpilki wysmarował, że w ostatnim momencie obczailiśmy, że się nam koło odkręciło.
A co do siły, ja po mocnym dokręceniu opieram się masą ciała na klucz i jeszcze ćwierć obrotu dorzucam.
 
 

nox 
Aż żal się spieszyć na tym forum
Mr. Cleaner


auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Katowice

Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

warto zainwestować w klucz dynamometryczny do kół .
_________________
www.MrCleaner.pl
 
 

Bart 
HEJTER


auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Skąd: z dupy

Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

eee, ja zawsze koła dokręcam używając "połowy pełnej ku.rwy" ;D

Za mocno nie można, za słabo tym bardziej.

Dziękuję za uwagę
 
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

95% punktów wulkanizacyjnych nie używa klucza dynamometrycznego :lol2:
swoją drogą dobrze sobie taki zakupić i samemu dokręcić/poluzować ;)

zresztą to pikuś, mi ostatnio "godny polecania" warsztat zapomniał przykręcić zbiorniczka wyrównawczego z płynem chłodzącym... a za kilka dni przekonałem się także że niezbyt dobrze dokręcili śrubę w misce olejowej :wall:

ps. raz spotkałem prawdziwego mistrza, nie pamietam już w którym to było punkcie 24h
najpierw dojebał na maxa pneumatykiem a później sprawdził dynamometrycznym czy jest "kliknięcie" :lol2:
pamiętam za to że zniszczyłem 2 klucze krzyżakowe żeby po takim zabiegu odkręcić śrubę... to jeszcze za czasów renówki :]
 
 
 

Kamill 
japa trolu!


auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Skąd: Wilanów 90210

Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

Ja z seicentem musiałem do Rasty jechać i dopiero taką lachą metrową przy sporym oporze puściła. Tam musiał być muzg operacji dopiero żeby w seju tak dowalić.
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

krzysiek_ napisał/a:
Gwintów lepiej nie smarować bo spada wtedy moc połączenia.


Dokładnie, najlepiej tylko oczyścić gwint szczotką drucianą i dać smar/pastę miedziową na piastę.
Klucz dynamometryczny to podstawa jeśli nie ma się wyczucia, tym bardziej, że łatwiej jest "przeciągnąc" gwint niż nie dokręcić.

PiTT, ciekawe historie, miło to słyszeć, tym bardziej, że podobno to w ASO są ku.wy, złodzieje i partacze :]
 
 

was79 
no ja mam M1 do wynajęcia


auto: yaris TS
silnik:: 1NZ-FE
moc: nykm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 16 Maj 2010
Skąd: Katowice

Wysłany: Nie 04 Lis, 2012   

Mam klucz dynamometryczny ale nie używam, a raczej nie sprawdzam po wymianie u wulkanizatora
_________________
TDI Fahrer
 
 

krzysiek_ 
mam gacie po tacie


auto: Clio&Skoda
silnik:: 1998/998
moc: 999km
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Skąd: Rzeszów

Wysłany: Sob 22 Gru, 2012   

Byłem ostanio na miejscowej wulkanizacji. Widziałem, że złapali klucz dynamometryczny więc zapytałem ile dają. Gość mówi, że do aut klasy 106/saxo 120Nm styknie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 13