Jak już wspomniałem przy powitaniu, od tygodnia jestem (już) szczęśliwym posiadaczem VTS'a 16v. Auto musze opłacić i zarejestrować, więc w międzyczasie stoi u mechanika i czeka na podstawowy serwis po zakupie. Fura ma przebieg 131 tys. i zastanawiam się jaki olej zalać... Saxofoniarze mają jakiś godny polecenia przy tym przebiegu ? Druga rzecz to tarcze i klocki. Kwalifikują się do szybkiej wymiany, więc pomyślałem że możnaby od razu założyć coś lepszego. Większy rozmiar tarczy narazie odpuszczam, więc czy jest sens zakładać jakieś nacinane w standartowe + sportowe klocki, czy założyć narazie oryginał i w przyszłości założyć większe ? Co ewentualnie polecacie ? Trzecia rzecz to dolot. W momencie zakupu auto miało przecudowny, rozpadający się stożek założony prosto na przepustnice... Nie żartuje Udało mi się kupić oryginalną puche z filtrem, która od razu zastąpiła wspomniany stożek. Problem polega na tym że nie mam tej części dolotu która idzie od puszki do wlotu powietrza. I teraz, czy szukać tego czy pociągnąć gdziesik rure pod zderzak i olać autorskie pomysły Citorena ? Robił już ktoś coś takiego ?
Większy rozmiar tarczy narazie odpuszczam, więc czy jest sens zakładać jakieś nacinane w standartowe + sportowe klocki, czy założyć narazie oryginał i w przyszłości założyć większe ?
ja polecam BremboMax, sa teraz w smiesznej cenie, szukaj na alledrogo
co do dolotu to prawie wszyscy tu maja dolot Raceland'a, skontaktuj sie z uzytkownikiem Saxorulez, to Ci taki zalatwi
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Śro 17 Wrz, 2008
Tomcat napisał/a:
zastanawiam się jaki olej zalać...
Proponuje MOTULA V300 5w40 Jakościowo TOP, a lepkościowo nadaje sie na codzień.
Tomcat napisał/a:
Druga rzecz to tarcze i klocki
Zostawił bym seryjnej wielkości tarcze 247mm i założył bym brembo bez żadnych nacięć wycięć przecięć itp.
Co do klocków to za rozsądne pieniądze polecam FERODO PERFORMANCE. Ten zestaw zdaje egzamin na codzień i na torze !!!
Tomcat napisał/a:
Trzecia rzecz to dolot
Dolot dedykowany firmy RACELAND daje realne przyrosty w połączeniu z usunięciem kata może to być nawet kilka koni mechanicznych (ja mam 131 przy większym przebiegu niż twój)
Pozdrawiam
Judyta
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Zapomniałem dodać, że przeznaczenie auta to jazda na codzień + tor + kjs, ale chyba sami się domyśliliście Dolot Racelanda już chodzi mi po głowie od paru dni, ale potrzebowałem zamiast tego shitowatego stożka założyć coś normalnego, tym bardziej na trase 400 km z Poznania do Krakowa którą miałem przed sobą. Na Racelanda musiałbym ładnych pare dni poczekać, a na seryjną puszeczke przyszła mi z pomocą świetnie zaopatrzona poznańska giełda przy torze Wierzcie, albo nie, ale różnica w kulturze pracy silnika jak niebo i ziemia.
No ale wracając do tematu, dolot dedykowany pewnie zakupie, ale to za chwilunie. Oleje Motula mają faktycznie chyba najlepszą renomę u nas, tylko nie wiedziałem jaki typ będzie najlepszy dla tego silnika przy takim przebiegu.
Jeśli chodzi o hamulce to czy jest jakaś znacząca różnica między ferodo ds performace, a green stuffem od ebc ?
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 17 Wrz, 2008
Jeśli chodzi o filtr do Racelanda, to w moim wątku Saxorulez polecał ITG (klik). Mogę powiedzieć, że jakościowo prezentuje się super super, bo moja czeka jeszcze na swoja kolej montażu razem z wydechem.
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
auto: Clio Williams
silnik:: F7R
moc: 154km Pomógł: 23 razy Dołączył: 21 Sty 2008 Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 17 Wrz, 2008
Tomcat tak jak pisali wszyscy dolot racelanda, tarcze brembo i klocki FERODO PERFORMANCE. Na tył tarcze ATE i normalne klocki. Jeżeli nie masz odpowiedniego budżetu to ja bym olał tarcze brembo i brał DS PERFORMANCE.
Jak coś to ja mam te rurki dolotu seryjnego, ale zawsze możesz sobie to zrobić ze zwykłej rury.
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Śro 17 Wrz, 2008
qbus napisał/a:
Cytat:
sprawdzone osobiście ?
tak... tzn testowane w rajdowce... tylko ferodo! ebc to klocki tuningowe.
kadetem 2 rajdy + testy przejechalismy na ebc jakis granatowych czy czarnych
i dalo rade. hamulec trzymal do konca a na pierwszym odcinku tegorocznego
krakowskigo bylo sporo grubych dohamowan.
jednak z doswiadczen z moim pugiem to tylko ferodo :)
auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km Pomógł: 49 razy Dołączył: 16 Lut 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 17 Wrz, 2008
fydi napisał/a:
Tomcat tak jak pisali wszyscy dolot racelanda, tarcze brembo i klocki FERODO PERFORMANCE. Na tył tarcze ATE i normalne klocki. Jeżeli nie masz odpowiedniego budżetu to ja bym olał tarcze brembo i brał DS PERFORMANCE.
Jak coś to ja mam te rurki dolotu seryjnego, ale zawsze możesz sobie to zrobić ze zwykłej rury.
Niee na tył taki sam zestaw jak na przód, bo zepsujesz rozkład siły hamowania i auto na lepszych klockach będzie miało dłuższą drogę hamowania.
auto: sej
silnik:: 1.1
moc: 40kwkm Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Skąd: z Gdańska
Wysłany: Śro 17 Wrz, 2008
[quote="CHRZANEK"]
Tomcat napisał/a:
Tomcat napisał/a:
Trzecia rzecz to dolot
Dolot dedykowany firmy RACELAND daje realne przyrosty w połączeniu z usunięciem kata może to być nawet kilka koni mechanicznych (ja mam 131 przy większym przebiegu niż twój)
To co ja też niby tyle powinienem mieć? 131 ze 118
_________________ W trosce o najlepszą jakość naszych usług informujemy że nad rozwiązaniem pańskiego problemu pracują nasi najlepsi specjaliści..
auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km Pomógł: 49 razy Dołączył: 16 Lut 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 17 Wrz, 2008
Dużo jest zmierzonych vts/s16 po dolocie w okolicach 130 km, ja przy zmianach podobnych do Chrzanka tj. dolot plus wyciety kat i srodkowy tez mam na wykresie 130 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach