Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
zmienne fazy clio sport
Autor Wiadomość

wasq 
brak opisu


auto: jakies Renault
silnik:: 1,7 1,8 1,6 2,0
moc: 93 85 110 150km
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Skąd: Łódź

Wysłany: Nie 18 Sty, 2009   zmienne fazy clio sport

witam tak sie zastanawiam co fizycznie zmienia fazy w clio

wiem wiem ze jest kolko ze zmienna faza ale co powoduje ze sie ono przestawia ??

jak duzy wplyw ma na ten proces komputer ??


dzieki pozadrawiam

ps. gdy pozbywamy sie zmiennego kolka w jaki spsoob zapchac doplyw oleju do kolka ??


ps2. zdradze co chce urerzbic ogolnie mam drugi silnik kupilem go z mysla o glowicy bo u mnie w lagunie mam jedna swiece wraz z tuleja (poprzedni wlasciciel ) i chce zalozyc cala glowice od 2,0 ale tu jest problem bo komp zostaje od lagi i stad pytanie o ta zmiennosc jak dziala :)
_________________
pozdrawiam -=wasq=-

RENAULT 5 KLUB POLSKA
www.klubrenault5.pl

ŁZM
http://www.motosportklub.pl/news.php
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Nie 18 Sty, 2009   

Niestety nic więcej ponadto co napisałem w dziale ogłoszenia nie wiem nic o zmiennych fazach choć chciałbym wiedzieć.

P.S
Fizycznie chyba decyduje tzw. Solenoid tyle gdzieś doczytałem, jeśli ktoś mógłby to potwierdzić lub zdementować to śmiało.
_________________
 
 
 

wasq 
brak opisu


auto: jakies Renault
silnik:: 1,7 1,8 1,6 2,0
moc: 93 85 110 150km
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Skąd: Łódź

Wysłany: Nie 18 Sty, 2009   

ten solenoid to pewnie ten wynalazek tuz przy pierwszej swiecy wkrecony na jedna srube i wchodzacy w glowice problem taki ze laguna takiego nie ma :(

i teraz czysto teoretycznie co sie stanie jak bede mial kolko zmiennych faz ale bez solenoidu ktory podaje w odpowiednim momencie olej
_________________
pozdrawiam -=wasq=-

RENAULT 5 KLUB POLSKA
www.klubrenault5.pl

ŁZM
http://www.motosportklub.pl/news.php
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Nie 18 Sty, 2009   

z tego co wiem Cat Cams w takim przypadku zapodaje regulowane kółko bez całego systemu który jest w kółku seryjnym i to wystarcza. Tam chyba w kółku jest co nieco zamontowane i decyduje o położeniu wałka względem kółka - nie widziałem seryjego kółka wiec nie wiem
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   

jak sie nie myle to jest tam solenoid i tyle, komputer podaje mu on/off wg uznania
Geko, skad info o 1450 i 6-stopniach?
W domu odgrzebie serwisowke, z tego co pamietam jest 1800 i nie ma slowa o kilku stopniach, ECU przez zlacze tez tylko zeznaje on/off.
Wraca przy 6800 albo 6500, nie pamietam dokladnie, n-kowy powinien trzymac do konca
_________________
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   

tak naprawdę jak to wstaje przy 1800 to równie dobrze mogło by tego nie byc..
nie rozumiem co to za profil gdzie coś sie sprawdza do 1800 rpm i potem od 6800 do 7200 bo chyba taka jest seryjan odcinka?

Rozumeisz o co mi chodzi dziku? dziwne fazy wałków...
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   

Łuki, Piotrek już napisał ze chodzi o zapewnienie jakości niskich obrotów.
Tylko nie rozumiem po co znowu zapinać przed odcinką, moze po to zeby sie nie rozleciało?
Jaka to jest konstrukcja?
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   

dzik napisał/a:

Geko, skad info o 1450 i 6-stopniach?
Od Henka Dijkstry z fastchip.nl Z tego co pamiętam na Cliosport.net to opisywał.
I tak sobie myśle że to może być prawda jeśli w Hondzie Vtec działa na zasadzie on-off przykładowo przy 6000 to dlatego hondy mają mniej mocy i Nm w niższych wartościach a Clio więcej bo rośnie moc i Nm wprost proporcjonalnie do obrotów.
_________________
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   

Nie chce mi sie wierzyc w wielostopniowe dzialanie, zazwyczaj te zawory dzialaja tylko w dwoch pozycjach. Zawsze moza sprawdzic oscyloskopem czy jest tam jakies pwm.

Co do obrotow przy ktorych to dziala i dlaczego powraca.
W kompie n-kowym trzyma walki do konca, ale trzeba pamietac ze komp n-kowy ma zapis o zakazie uzywania na drogach publicznych, czyli domyslam sie ze chodzi o fakt ze przy seryjnym ECU trzeba pogodzic osiagi z gorskim swiezym powietrzem w wydechu.
_________________
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   

Też nie słyszałem o wielostopniowych fazach rozrządu. Ostatnio czytałem jakiś artykuł o elektronicznym sterowaniu zaworami (ktoś już testuje takie coś) i tam byłoby to bardzo możliwe, ale przy zwykłym sterowaniu wydaje się to mało prawdopodobne, aczkolwiek nie mówię że tak nie ma. Chętnie poczytałbym o tym.
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   

VVT explained

Here is some additional info about the camshaft phase shift system as used on the Clio RS. (2000-2005)

The VVT system is only active after certain conditions are met, like coolant temperature / battery voltage etc.
Once these conditions are met , the ECU looks up engine load and rpm in a 3D table and activates/deactivates the cam shifter accordingly.

For the 182 that means VVT is active from 1450 to 6850 rpm and from light/moderate load to full load.
The 172 shifts back 150 rpm earlier. All settings can be changed as required.

As most of you know the VVT is a 2-step ON/OFF system. However the ECU is capable of sending a PWM signal which turns the solenoid on/off in 6 steps. From 25 - 100 % duty. Renault does for some reason, NOT implement this feature on the 2000-2005 models.

P.S
Jeśli coś źle z tego zrozumiałem proszę o poprawienie
_________________
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   

Z tego wynika ze CIIphIII ma sterowanie PWM.

No coz, ja mam serwisowke od phII.
_________________
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   

CZy skrzynia w III jest lepsza niz w II?
Taka mnie mysl naszła ze moze wykryli akcje ze krecenie wysoko daloby dobre rezultaty ale skrzynia nie podola - co mowil Krzysiek ze sie rozsypuje od wysokiego zmieniania biegow. Wiec przycięto zakres uzyteczny wlasnie przez zdołowanie.
TO moja hipoteza i nie mam na celu zdenerwowanie nikogo.
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   

Może to ktoś szczegółowo przetłumaczyć? Zwłaszcza końcówkę.

As most of you know the VVT is a 2-step ON/OFF system. However the ECU is capable of sending a PWM signal which turns the solenoid on/off in 6 steps. From 25 - 100 % duty. Renault does for some reason, NOT implement this feature on the 2000-2005 models.
_________________
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   

GeKo napisał/a:
Może to ktoś szczegółowo przetłumaczyć? Zwłaszcza końcówkę.

As most of you know the VVT is a 2-step ON/OFF system. However the ECU is capable of sending a PWM signal which turns the solenoid on/off in 6 steps. From 25 - 100 % duty. Renault does for some reason, NOT implement this feature on the 2000-2005 models.


Jak wiadomo VVT to 2-stopniowy on/off system. Ale ECU ma mozliwosc wysylaniua sygnalu PWM ktory obraca solenoid w szesciu krokach w zakresie 25-100%/ Renault z jakis powodow nie zaimplementowalo tego bejaeru w rocznikach 2000-2005.

eM, skrzynia pada glownie przy kompach n-kowych ktore kreca 500rpm wyzej.
w serii mimo ze przepina przed odcinka to sens krecenia jak najbardziej jest.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 14