Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Grubszy stabilizator przedni ?
Autor Wiadomość

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Wto 23 Cze, 2009   Grubszy stabilizator przedni ?

Obecnie całe zawieszenie przednie w moim xs pochodzi z gti.
Stabilizator przedni ma grubość 17mm. Jest możliwość włożenia grubszego stabilizatora 21mm z t-diesla bodajże. Ale zakup tego to jak zakup t16. Więc jako że polak potrafi wpadłem na pomysł żeby wykorzystać moj stary stabilizator z xsa. Stabilizator z xsa ma 23mm. Dziś będąc w garażu sobie przymierzyłem pod samochodem i kształtem jest prawie identyczny. Na pierwszy rzut powinien się różnić jedynie nagwintowaną końcówką oraz brakiem dziury na łącznik. Mój plan to obcięcie tej końcówki, zeszlifowanie końca na kształt tego co jest w gti. W gti grubość tej końcówki to 12mm. No a na koniec wywiercenie dziury na łącznik. I tu pierwsze pytanie lepiej oszlifować tą końcówkę czy dać do jakiegoś kowala żeby rozklepał ? No i drugie najważniejsze chyba pytanie czy 23mm to nie za dużo ? Nie chce osiągnąć efektu odwrotnego do zamierzonego. W uk wsadzają ten 21mm stabilizator i podobno jest ok.

http://img29.imageshack.us/img29/1268/img5611.jpg - stabilizator z xs
http://img15.imageshack.u...g5213resize.jpg - porownanie gti i xs
 
 
 

Jacek 
Idź na zakupy!


auto: mam
silnik:: też
moc: 72.5km
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Skąd: SY

Wysłany: Wto 23 Cze, 2009   

ale kombinujesz:)) myślę, że jak fabryczny spełnia swoje zadanie i nić się nie dzieje to po co kombinować...ale zawsze można
 
 

Tomcat 
Pisze wiadomość....


auto: VTS + 147
silnik:: 1.6 + 1.9
moc: pierdyliard srylionówkm
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Miasto Królów

Wysłany: Wto 23 Cze, 2009   

a co może spowodować zbyt gruby stabilizator ?
_________________
EXTREME Performance Tyres
www.extreme-tyres.com
 
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Wto 23 Cze, 2009   

zakładaj grubasa i nie pytaj czy warto.

ps. warto!
_________________
0-1
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Wto 23 Cze, 2009   

Tomcat napisał/a:
a co może spowodować zbyt gruby stabilizator ?


W zasadzie chyba nic, poza większą masą. Stabilizator ma wpływ na zachowanie zawieszenia na zakrętach, nie wpływa na komfort resorowania. W osobówkach rzadko kiedy daje się stabilizatory grubsze niż 30 mm.
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Wto 23 Cze, 2009   

Zbyt gruby np może powodać trudności w prowadzeniu na mokrym. Nie mówię że tak na pewno jest, ale przykładowo w RPP 206 to chłopaki na mokre odkręcali stabilizatory.
_________________
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Wto 23 Cze, 2009   

GeKo napisał/a:
Zbyt gruby np może powodać trudności w prowadzeniu na mokrym. Nie mówię że tak na pewno jest, ale przykładowo w RPP 206 to chłopaki na mokre odkręcali stabilizatory.


Masz rację, teraz mi się przypomniało. Podobnie jest na luźnych nawierzchniach.
 
 

tomecki 
śmierdzi frytkami u mnie w pokoju
B_I_K_E


auto: ibiza cupra
silnik:: dizel pałer
moc: 160km
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Skąd: bestwina

Wysłany: Wto 23 Cze, 2009   

stabilizator (im sztywniejszy tym bardziej) ogranicza przenoszenie sił bocznych - taki paradoks, ogranicza za to przechyły nadwozia
_________________
był 126p 1,2mpi ;/
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/126/1085
był i rallye16V :(
 
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Wto 23 Cze, 2009   

na luznym nie jezdze na mokrym tez nie bo sie samochod brudzi :rotfl:

Mi mnie napisal ze samochod moze zaczac plużyc przodem i zachowywac sie jak honda...
 
 
 

JIMEK
[Usunięty]

Wysłany: Śro 24 Cze, 2009   

jesli pezot to mini to bedziesz mniej nadsterowny :)
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Śro 24 Cze, 2009   

kubas napisał/a:
na luznym nie jezdze na mokrym tez nie bo sie samochod brudzi :rotfl:

Mi mnie napisal ze samochod moze zaczac plużyc przodem i zachowywac sie jak honda...


No i mi ma dokładnie racje, w fwd z reguły wsadza się grubszy stabilizator z tyłu (po to żeby auto było bardziej nadsterowne), ewentualnie oba grubsze (żeby zachować seryjną charakterystykę). Nie słyszałem o żadnym fwd, które potrzebowało by zwiększania rycia dziobem. Także w mojej opinii albo wsadzasz oba grubsze, albo podaruj sobie ten przód bo popsujesz to co w 205 najlepsze ;)
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Śro 24 Cze, 2009   

Loko napisał/a:
albo wsadzasz oba grubsze, albo podaruj sobie ten przód bo popsujesz to co w 205 najlepsze


No jak to... stabilizatorem popsuje zapalniczke ???
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Śro 24 Cze, 2009   

Na szczescie jest to taki update ktory moge cofnac w razie czego :)

tyl obecnie 14mm bedzie 19mm
przod obecnie 17mm bedzie 23mm

wiec chyba i przod i tyl o mniej wiecej tyle samo usztywnie wiec charakterystyka powinna zostac taka sama :)
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Śro 24 Cze, 2009   

po 26%
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Śro 24 Cze, 2009   

kubas napisał/a:
Na szczescie jest to taki update ktory moge cofnac w razie czego :)

tyl obecnie 14mm bedzie 19mm
przod obecnie 17mm bedzie 23mm

wiec chyba i przod i tyl o mniej wiecej tyle samo usztywnie wiec charakterystyka powinna zostac taka sama :)


Tak, tylko ze 205 GTi ma chyba 17mm przód i 19 tył? Zgadza się? i do takiego układu bym u Ciebie dążył, czyli przedni 23mm jest zajebisty, ale do niego dopasuj 25mm albo chociaż 23 mm tył.
Do tego wahacze z 309 jak u Dżona i na zakrętach będzie ostry kocur.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 9