Obecnie całe zawieszenie przednie w moim xs pochodzi z gti.
Stabilizator przedni ma grubość 17mm. Jest możliwość włożenia grubszego stabilizatora 21mm z t-diesla bodajże. Ale zakup tego to jak zakup t16. Więc jako że polak potrafi wpadłem na pomysł żeby wykorzystać moj stary stabilizator z xsa. Stabilizator z xsa ma 23mm. Dziś będąc w garażu sobie przymierzyłem pod samochodem i kształtem jest prawie identyczny. Na pierwszy rzut powinien się różnić jedynie nagwintowaną końcówką oraz brakiem dziury na łącznik. Mój plan to obcięcie tej końcówki, zeszlifowanie końca na kształt tego co jest w gti. W gti grubość tej końcówki to 12mm. No a na koniec wywiercenie dziury na łącznik. I tu pierwsze pytanie lepiej oszlifować tą końcówkę czy dać do jakiegoś kowala żeby rozklepał ? No i drugie najważniejsze chyba pytanie czy 23mm to nie za dużo ? Nie chce osiągnąć efektu odwrotnego do zamierzonego. W uk wsadzają ten 21mm stabilizator i podobno jest ok.
W zasadzie chyba nic, poza większą masą. Stabilizator ma wpływ na zachowanie zawieszenia na zakrętach, nie wpływa na komfort resorowania. W osobówkach rzadko kiedy daje się stabilizatory grubsze niż 30 mm.
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Wto 23 Cze, 2009
Zbyt gruby np może powodać trudności w prowadzeniu na mokrym. Nie mówię że tak na pewno jest, ale przykładowo w RPP 206 to chłopaki na mokre odkręcali stabilizatory.
Zbyt gruby np może powodać trudności w prowadzeniu na mokrym. Nie mówię że tak na pewno jest, ale przykładowo w RPP 206 to chłopaki na mokre odkręcali stabilizatory.
Masz rację, teraz mi się przypomniało. Podobnie jest na luźnych nawierzchniach.
auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km Pomógł: 49 razy Dołączył: 16 Lut 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 24 Cze, 2009
kubas napisał/a:
na luznym nie jezdze na mokrym tez nie bo sie samochod brudzi
Mi mnie napisal ze samochod moze zaczac plużyc przodem i zachowywac sie jak honda...
No i mi ma dokładnie racje, w fwd z reguły wsadza się grubszy stabilizator z tyłu (po to żeby auto było bardziej nadsterowne), ewentualnie oba grubsze (żeby zachować seryjną charakterystykę). Nie słyszałem o żadnym fwd, które potrzebowało by zwiększania rycia dziobem. Także w mojej opinii albo wsadzasz oba grubsze, albo podaruj sobie ten przód bo popsujesz to co w 205 najlepsze
auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km Pomógł: 49 razy Dołączył: 16 Lut 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 24 Cze, 2009
kubas napisał/a:
Na szczescie jest to taki update ktory moge cofnac w razie czego
tyl obecnie 14mm bedzie 19mm
przod obecnie 17mm bedzie 23mm
wiec chyba i przod i tyl o mniej wiecej tyle samo usztywnie wiec charakterystyka powinna zostac taka sama
Tak, tylko ze 205 GTi ma chyba 17mm przód i 19 tył? Zgadza się? i do takiego układu bym u Ciebie dążył, czyli przedni 23mm jest zajebisty, ale do niego dopasuj 25mm albo chociaż 23 mm tył.
Do tego wahacze z 309 jak u Dżona i na zakrętach będzie ostry kocur.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach