Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Usunięcie nagrzewnicy / jaka alternatywa?
Autor Wiadomość

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 04 Wrz, 2012   Usunięcie nagrzewnicy / jaka alternatywa?

Yo,

Są jakieś alternatywne opcje ogrzania wnętrza / szyby zimą przy wyrzuceniu seryjnej, topornej i ciężkiej nagrzewnicy ze 106? Większość kanałów oprócz szyby i nóg i tak będzie / już jest zaślepiona. Podobno są jakieś grzałki elektryczne + wentylatorek, ew. jakieś "sportowe" nagrzewnice? Szukam sobie w necie ale nic mądrego nie znalazłem - może ktoś miał jakieś doświadczenia?

Tak sobie rozważam bo zdjąłem dziś deskę. ;)
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

Kenet 
Mam grzybicę stóp


auto: Skoda 105L
silnik:: 1049 cm3
moc: 43km
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Paź 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 04 Wrz, 2012   

Jestem tu i podłączam się do pytania, bo wprawdzie ogarnąłem sobie już nową, pachnącą nagrzewnicę, ale może coś innego mnie uratuje.
_________________
Cytat:
przyczyna dzwona taka sama jak ostatniego dacha... czyli bomba na pałę po drodze której nie znam bez opisu...
 
 

Bart 
HEJTER


auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Skąd: z dupy

Wysłany: Wto 04 Wrz, 2012   

DEWASTO!
 
 
 

Barejka 
kliknij obrazek poniżej


auto: 106 xsi
silnik:: 1.6 16v
moc: trochi jekm
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 12 Wrz 2008
Skąd: Siedlce

Wysłany: Śro 05 Wrz, 2012   

Greg, grzalka elektryczna i wentylatorek przypuszczam ze bedzie warzylo nie wiele mniej od seryjnej nagrzewnicy, przeciez nie zakamieniona wazy pewnie niecaly kilogram :P
_________________
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Śro 05 Wrz, 2012   

W rallycross'ie w div 1 Zqawodnicy montowali sobie... wentylator chłodnicy w kabinie skierowany na przednią szybę :) :)

Ja proponuje poszukac na stronie: http://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport

Tam jest wszystko...
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Śro 05 Wrz, 2012   

greg o jakiej masi mowimy? :]
nigdy nie wyciagalem ze 106 nagrzewnicy i nie mam pojecia ile to wazy.

u siebie dmuchawe mam tylko rozprowadzona na szybe i na srodek,
a te boczne na desce mam zlikwidowane.
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 05 Wrz, 2012   

Cała ta plastikowa obudowa która jest za środkową konsolą ze sterowaniem, kanałami, nagrzewnicą itd. na moje oko waży z 5kg, miałem ją w rękach odkręconą ale bez zdjętych rur wodnych. Do tego sam wentylator z obudową to 2-3kg.

Pewnie i tak to zostawie, a pytam bardziej z ciekawości - lub jeśli jest na to tani i dobry patent
to bym zrobił od razu. :)

Chrzanek, dzięki za przypomnienie o Demon Tweeks, zapomniałem że istnieją a nawet kiedyś robiłem tam zakupy. :)

Mają taką lekką nagrzewnicę, waży 1,15kg. Myślę, że to spora oszczędność masy - podejrzewam że z 5-7kg. Kosztuje 105Ł czyli sporo, ale też nie jakoś kosmicznie.
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Czw 27 Wrz, 2012   

Greg: nie uwierzysz ale jest alternatywa i to tania...

Dostałem katalog sklepu JULA i tam sa nagrzewnice elektryczne na 12V do użytku wewnątrz kabiny.
Cena w granicach 100-200pln - może warto obejrzeć ???
Wygląda to niegłupio i chyba ma naprawde spora moc grzewczą.

Wejdz tu:
http://www.jula.pl/czesci...transformatory/
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 27 Wrz, 2012   

Hmm :) To spoko! :) Ale te na stronie wszystkie są 230V. Tamta o której mówisz jest 100% zasilana "z prądu" czy ogrzewana cieczą jak zwykła? Ciekawe jaki ma pobór pradu bo za dużo to nie zdrowo dla szybkości. :P

To jest jakaś inna niż te z linka?
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Czw 27 Wrz, 2012   

Jaka jest moc takiej nagrzewnicy?
Nie bez powodu używa się ciepła z silnika, wiecie co się dzieje w instalacji po obciążeniu np trzema kilowatami z nagrzewnicy? Przecież to wszystko popłynie.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

Kenet 
Mam grzybicę stóp


auto: Skoda 105L
silnik:: 1049 cm3
moc: 43km
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Paź 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 27 Wrz, 2012   

Nie bez powodu na jednej stronie są też przetwornice 10-15 V na 230 V ;D
_________________
Cytat:
przyczyna dzwona taka sama jak ostatniego dacha... czyli bomba na pałę po drodze której nie znam bez opisu...
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Czw 27 Wrz, 2012   

Kenet napisał/a:
Nie bez powodu na jednej stronie są też przetwornice 10-15 V na 230 V ;D


I jest stojaczek na grzejnik :)
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 28 Wrz, 2012   

CHRZANEK napisał/a:
Kenet napisał/a:
Nie bez powodu na jednej stronie są też przetwornice 10-15 V na 230 V ;D


I jest stojaczek na grzejnik :)

Tak, to widziałem, ale IMO to już zbytnia kombinacja. :) Chyba się nie opłaci, przy takiej mocy może być za duże obciążenie dla instalacji itd.

Jak będzie zbędne siano to wejdę w tą lekką JJC za jakieś ~500zł. Ale to gadżet. :D Oszczędność pewnie z 5kg, bo sam wentylator jest bardzo ciężki, nie mówiąc o całej "puszcze" z nagrzewnicą.
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

Kamill 
japa trolu!


auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Skąd: Wilanów 90210

Wysłany: Pią 28 Wrz, 2012   

Przecież można do aku podpiąć bezpośrednio kablami jakimi się tylko chce. Na bezpieczniku oczywiście.
 
 
 

no name 
Rangi, rankingi, drabinki
Aseenaebaem


auto: CCS/C4/E34
silnik:: 1.2/1.6/2.0
moc: 90/115/150km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 02 Sie 2011
Skąd: Goclaf

Wysłany: Pią 28 Wrz, 2012   

I przekaźniku by nie waliło to bezpośrednio przez włącznik
_________________
Nadsterowność jest lepsza, nie widzisz drzewa które Cię zabije :evil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.3 sekundy. Zapytań do SQL: 13