Są jakieś alternatywne opcje ogrzania wnętrza / szyby zimą przy wyrzuceniu seryjnej, topornej i ciężkiej nagrzewnicy ze 106? Większość kanałów oprócz szyby i nóg i tak będzie / już jest zaślepiona. Podobno są jakieś grzałki elektryczne + wentylatorek, ew. jakieś "sportowe" nagrzewnice? Szukam sobie w necie ale nic mądrego nie znalazłem - może ktoś miał jakieś doświadczenia?
Tak sobie rozważam bo zdjąłem dziś deskę.
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
Greg, grzalka elektryczna i wentylatorek przypuszczam ze bedzie warzylo nie wiele mniej od seryjnej nagrzewnicy, przeciez nie zakamieniona wazy pewnie niecaly kilogram
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 05 Wrz, 2012
Cała ta plastikowa obudowa która jest za środkową konsolą ze sterowaniem, kanałami, nagrzewnicą itd. na moje oko waży z 5kg, miałem ją w rękach odkręconą ale bez zdjętych rur wodnych. Do tego sam wentylator z obudową to 2-3kg.
Pewnie i tak to zostawie, a pytam bardziej z ciekawości - lub jeśli jest na to tani i dobry patent
to bym zrobił od razu.
Chrzanek, dzięki za przypomnienie o Demon Tweeks, zapomniałem że istnieją a nawet kiedyś robiłem tam zakupy.
Mają taką lekką nagrzewnicę, waży 1,15kg. Myślę, że to spora oszczędność masy - podejrzewam że z 5-7kg. Kosztuje 105Ł czyli sporo, ale też nie jakoś kosmicznie.
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Czw 27 Wrz, 2012
Greg: nie uwierzysz ale jest alternatywa i to tania...
Dostałem katalog sklepu JULA i tam sa nagrzewnice elektryczne na 12V do użytku wewnątrz kabiny.
Cena w granicach 100-200pln - może warto obejrzeć ???
Wygląda to niegłupio i chyba ma naprawde spora moc grzewczą.
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 27 Wrz, 2012
Hmm To spoko! Ale te na stronie wszystkie są 230V. Tamta o której mówisz jest 100% zasilana "z prądu" czy ogrzewana cieczą jak zwykła? Ciekawe jaki ma pobór pradu bo za dużo to nie zdrowo dla szybkości.
To jest jakaś inna niż te z linka?
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Czw 27 Wrz, 2012
Jaka jest moc takiej nagrzewnicy?
Nie bez powodu używa się ciepła z silnika, wiecie co się dzieje w instalacji po obciążeniu np trzema kilowatami z nagrzewnicy? Przecież to wszystko popłynie.
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 28 Wrz, 2012
CHRZANEK napisał/a:
Kenet napisał/a:
Nie bez powodu na jednej stronie są też przetwornice 10-15 V na 230 V
I jest stojaczek na grzejnik
Tak, to widziałem, ale IMO to już zbytnia kombinacja. Chyba się nie opłaci, przy takiej mocy może być za duże obciążenie dla instalacji itd.
Jak będzie zbędne siano to wejdę w tą lekką JJC za jakieś ~500zł. Ale to gadżet. Oszczędność pewnie z 5kg, bo sam wentylator jest bardzo ciężki, nie mówiąc o całej "puszcze" z nagrzewnicą.
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach