Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana sworzni wachacza
Autor Wiadomość

szymlorek 
ide na marsz samotnych kobiet

auto: brak
silnik:: brak
moc: 1km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 24 Lut 2006
Skąd: Wch

Wysłany: Wto 28 Lip, 2009   Wymiana sworzni wachacza

Pytanie zapewne idiotyczne i spowoduje usmiech na twarzach ludzi ogarnietych w mechanice.


Oddałem auto na wymiane sworzni wachaczy przednich dolnych (lewy i prawy)
wcześniej w wachaczach były oryginalne nitowane, teraz zamienione zamiennikami trw.

Co dziwne okazało się ze po wymianie samych sworzni auto jechało prosto kiedy kierownica nie jest prosto na dodatek w jedna stronę auto jak gdyby łatwiej wchodzi w fazę skrętu w druga natomiast wyczuwalny jest większy opór.

Dwukrotnie w różnych warsztatach robiłem zbieżność, teraz kierownica jest prosto auto jedzie prosto nie mniej jednak wciąż mam wrażenie ze skręcając w jedna stronę auto jak gdyby bardziej klei , w druga stronę tak jakby kolo było jakoś inaczej pochylone.

PYTANIE : :rotfl:

zbieżność zrobiona, co jeszcze mogło się zmienić przy wymianie samych tylko sworzni, na co zwrócić uwagę żeby w końcu auto prowadziło się jak trzeba? :) :wall:
 
 

Młody Papież 
php bb modified by przemo


auto: Š135R, Š105
silnik:: duży i mały
moc: jest w Nas samychkm
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Lip 2007
Skąd: prosto z Serca

Wysłany: Wto 28 Lip, 2009   

sprawdź ciśnienie w oponach
może to być także wina trzymającego hamulca (sprawdz czy jedno koło bardziej sie nie grzeje)
może to być wina maglownicy
tuleje wahacza sa ok?

bardzo się trzaskały wahacze przed wymianą sworzni?
nie wydaje mi się, żeby tak wielkie zmiany nastąpiły w kątach po wymianie sworznia...
_________________
       

                               "mam wrażenie że z ludźmi się coraz gorzej rozmawia" - eM
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Wto 28 Lip, 2009   

Z praktyki to jeżeli wahacz będzie skręcony na jedną śrubę mocno i dopiero zostanie załapana kolejna to może występować naprężenie i taki wahacz zachowuje się nienaturalnie.

Pomijając oczywiście: zużycie opon, ciśnienie w oponach, trzymający któryś hamulec itd... z tym, że jeżeli kierownica nie jest prosto to możliwości które podał Dżon odpadają.
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

Młody Papież 
php bb modified by przemo


auto: Š135R, Š105
silnik:: duży i mały
moc: jest w Nas samychkm
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Lip 2007
Skąd: prosto z Serca

Wysłany: Wto 28 Lip, 2009   

Vlodarsky napisał/a:
z tym, że jeżeli kierownica nie jest prosto to możliwości które podał Dżon odpadają.

jedyna opcja która może odpaść to maglownicy...
poza tym przy każdej innej podanej wyżej kierownica może być krzywo ;)
_________________
       

                               "mam wrażenie że z ludźmi się coraz gorzej rozmawia" - eM
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Wto 28 Lip, 2009   

ciśnienie w oponach (chyba, że jedno to zupełny flak a drugie ma normalne ciśnienie) i trzymający hamulec nie ma prawa skrzywić kierownicy. Magiel i tuleje tak, krzywa końcówka też, krzywy drążek też, źle ustawiona zbieżność też.
Rozpędziłem się a nie doczytałem o maglu i tulejach. Przepraszam.

I to co ja napisałem wcześniej jest przy założeniu, że elementy zawieszenia i układu kierowniczego są sprawne.
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

szymlorek 
ide na marsz samotnych kobiet

auto: brak
silnik:: brak
moc: 1km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 24 Lut 2006
Skąd: Wch

Wysłany: Wto 28 Lip, 2009   

jade dzisiaj do trzeciego mechanika, ten podobno specjalizuje sie w geometrii moze cos ogarnie.
Auto bezwypadkowe (wiem jak to brzmi ale serio serio) wczesniej nie bylo z nim najmniejszego problemu, oprocz swozni nie zostalo zmienione w nim absolutnie nic, wszystko bylo wczesniej zamontowane i auto prowadzilo sie rewelacyjnie.
Teraz auto w lewe zakrety wchodzi ok w prawe natomiast wyjezdza przodem.
Dzisiaj zamiast zbieżnosci poproszę o pełną geometrie, o ile taka możliwość w focusie w ogole istnieje bo niektórzy mowią że kat ustawienia kola jest podobno w foce nieregulowany.. :/
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Wto 28 Lip, 2009   

Kąt pochylenia koła na 90 % jest nieregulowany, jak będziesz na geometrii, to poproś o sprawdzenie kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, on odpowiada za pochylenie koła podczas skręcania kierownicy. Tylko nie bardzo wiem jak można by go zepsuć wymieniając sworzeń, nierówno zamontowane wahacze, albo jeden sworzeń wyżej drugi niżej, ale nie bardzo wyobrażam sobie jak można to zrobić :)
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Wto 28 Lip, 2009   

Loko napisał/a:
Kąt pochylenia koła na 90 % jest nieregulowany, jak będziesz na geometrii, to poproś o sprawdzenie kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, on odpowiada za pochylenie koła podczas skręcania kierownicy. Tylko nie bardzo wiem jak można by go zepsuć wymieniając sworzeń, nierówno zamontowane wahacze, albo jeden sworzeń wyżej drugi niżej, ale nie bardzo wyobrażam sobie jak można to zrobić


a okaże się, że coś jest zrobione takiego co nikt by na to nie wpadł i nawet nie przypuszczał, że tak się da :rotfl:
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

Jakarti 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 28 Lip, 2009   

np kamien w zawiasie !! :D
_________________
Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
 
 
 

Młody Papież 
php bb modified by przemo


auto: Š135R, Š105
silnik:: duży i mały
moc: jest w Nas samychkm
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Lip 2007
Skąd: prosto z Serca

Wysłany: Śro 29 Lip, 2009   

Vlodarsky napisał/a:
ciśnienie w oponach (chyba, że jedno to zupełny flak a drugie ma normalne ciśnienie) i trzymający hamulec nie ma prawa skrzywić kierownicy

różne cisnienie w oponach i trzymający jeden hamulec ma prawo skrzywić kierownice :ble: :]
:*

Vlodarsky napisał/a:
a okaże się, że coś jest zrobione takiego co nikt by na to nie wpadł i nawet nie przypuszczał, że tak się da

Jakarti napisał/a:
np kamien w zawiasie !!

albo np kot w butach! :D
_________________
       

                               "mam wrażenie że z ludźmi się coraz gorzej rozmawia" - eM
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Śro 29 Lip, 2009   

Dżon napisał/a:
różne cisnienie w oponach i trzymający jeden hamulec ma prawo skrzywić kierownice


zakładając, że wszystko jest sprawne poza hamulcem ? nie ma bata... chyba, że są słabe gumy wahacza jednego np to wtedy automatycznie jeden wahacz się cofa i wtedy tak. Nie widzę z punktu technicznego sensownej przyczyny dla której kierownica się krzywi w lewo lub w prawo zakładając, że wszystko jest sprawne. Opieram się na samochodach z którymi miałem przyjemność.
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 2.37 sekund. Zapytań do SQL: 13