Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
[DRIVER] SEBASTIEN LOEB !50!
Autor Wiadomość

ŁukaszS3 
Mam wykształcenie jak prezydent
mistrz jebaka


auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Lut 2009
Skąd: Ustroń

Wysłany: Pon 16 Mar, 2009   [DRIVER] SEBASTIEN LOEB !50!

Nie wiem jak reszta forumowiczów i klubowiczów uważa ale mi się wydaje ale kto jak kto ale ta postać wręcz wymaga osobnego tematu!

[img] [/img]



Sebastien Loeb urodzony 26 lutego 1974 w Haguenau francuski wybity kierowca rajdowy, jeden z najlepszych kierowców w historii.

Pięciokrotny Rajdowy Mistrz Świata WRC oraz dwukrotny Mistrz Świata S1600 (ale o tym już się nie mówi nie mam pojęcia dlaczego)

Pobił już chyba wszystkie rekordy jakie były do pobicia a w miniony weekend wygrał swój 50 rajd zaliczany do MŚ WRC

Krótka biografia:

1996-1999

W roku 1996 dołącza do teamu Ambition Sport Auto, założonego przez Dominiqua Heintza i Rémi Mammosser. Finanse grupy nie są duże, jednak w roku 1997, Sebastien dostaje pierwszy samochód rajdowy – Peugeot 106 a Dominique Heintz zostaje jego pilotem. Para Loeb – Heintz zdobywa 8 miejsce w zawodach Volant106 w klasie 1300ccm a następnie 1600ccm. Magazyn Echappement nadaje Loebowi tytuł "najlepiej zapowiadającego się kierowcy".

W międzyczasie Sebastien poznaje pilota Daniela Elenę. Para Loeb – Elena funkcjonuje do dziś, odnotowawszy 5 mistrzowskich tytułów w klasie WRC.

W 1998 zdobywa 6 miejsce w Citroën Saxo kit-car Cup a w 1999 już pierwsze. Rok 1999 to także pierwszy start w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Fédération Française de Sports Automobiles umożliwia mu start w RallyRACC Catalunya-Costa Daurada. Nie odnosi tam sukcesów. Zwycięża za to w Rallye de France – Tour de Corse i Rallye San Remo w klasie A

2000

Rok 2000 to przełom w karierze Loeba. Dzięki wstawiennictwu Didiera Auriola Loeb po raz pierwszy jedzie w rajdzie samochodem WRC – Toyotą Corollą. Bierze udział w Rajdzie Francji oraz Rajdzie Włoch, w obu klasyfikując się w pierwszej dziesiątce. Natomiast w Rajdzie Wielkiej Brytanii Citroënem Saxo VTS zdobywa pierwsze miejsce w klasie A6. Wcześniej jednak zdobywa mistrzostwo Francji w klasie Citroën Saxo kit-car w Szutrowych Mistrzostwach Francji. Zwraca to uwagę Guya Fréquelina, który oferuje Loebowi możliwość reprezentowania Citroëna w Mistrzostwach Francji.

2001

Zdobywa mistrzostwo Super 1600 French Rally Championship oraz Super 1600 World Championship. W obu imprezach startuje Citroënem Saxo.

2002

Debiutuje w klasie WRC, jadąc Citroënem Xsarą WRC. W Rallye Automobile Monte Carlo zdobywa II miejsce a w ADAC Rallye Deutschland pierwsze.

2003

W roku 2003 po raz pierwszy bierze udział w pełnym sezonie WRC. Wygrywa wówczas 3 rajdy, zdobywając tytuł wicemistrza świata.

2004-pierwszy tytuł Mistrzowski

W roku 2004, zdobycie tytułu mistrzowskiego zapewnia mu zwycięstwo w pięciu rajdach. Mimo to, już po zapewnieniu sobie tytułu mistrzowskiego, zwycięża w kolejnym, szóstym rajdzie Rally Australia, wyrównując tym samym rekord ilości zwycięstw w jednym sezonie, ustanowiony w 1992 przez Didiera Auriola.

2005-drugi tytuł Mistrzowski

17 lipca 2005 – wygrywając siódmy rajd w tym samym sezonie rajdowym, ustanawia nowy rekord świata. Ostatecznie kończy sezon 2005 wygrywając 10 rajdów. Jako pierwszy zawodnik w historii wygrywa także 6 rajdów z rzędu. Dzięki tym rezultatom po raz drugi broni tytuł mistrza świata z 56 punktami przewagi nad drugim w klasyfikacji generalnej Petterem Solbergiem. Wyrównuje tym samym wynik ilości mistrzowskich tytułów Carlosa Sainza i Marcusa Grönholma.

Warte odnotowania jest sportowe zachowanie Loeba w Rajdzie Wielkiej Brytanii. Na 15 odcinku rajdu ginie Michael Park. Prowadzący wówczas w rajdzie Loeb świadomie spóźnia się 2 minuty z dotarciem do mety, przez co spada na miejsce 3. Gdyby zwyciężył – zapewniłby sobie tytuł mistrzowski na 4 rajdy przed końcem sezonu. Mimo to, Loeb rezygnuje ze zwycięstwa. Ostatecznie w rajdzie zwycięża Petter Solberg.

2006-trzeci tytuł Mistrzowski

Zostaje relegowany z fabrycznego teamu Citroëna do prywatnego Kronos Citroën. Mimo to, rok 2006 to kolejne zwycięstwa i kolejny tytuł mistrzowski. Zapewnia mu go zwycięstwo w ośmiu rajdach. 3 września 2006 wygrywa 27 rajd w swojej karierze, czym ustanawia nowy rekord świata. Na cztery rajdy przed końcem sezonu, Loeb łamie rękę podczas jazdy na rowerze. Prowadzi wówczas 35 punktami przed Marcusem Grönholmem. Mimo nieobecności Sebastiena, Grönholm odrobił jedynie 34 punkty. Sebastien Loeb zdobył więc trzeci tytuł mistrzowski w swojej karierze.

2007-czwarty tytuł Mistrzowski

Rok 2007 przeszedł do historii jako zażarta walka o tytuł pomiędzy Loebem a Grönholmem. Na cztery rundy przed końcem sezonu, tj. Rallye de France – Tour de Corse, Rally Japan, Rally Ireland i Wales Rally GB Sebastien Loeb, tracił 6 punktów do Grönholma.

Sezon kończy z łączną ilością 568 punktów zdobytych we wszystkich 38 rajdach.

2008-piąty tytuł Mistrzowski

30 marca 2008 odnosi 39 zwycięstwo w swojej karierze pozostając niekwestionowanym rekordzistą w ilości wygranych rajdów. Na dzień 28 kwietnia 2008, po pięciu eliminacjach, Sebastien Loeb jest drugi ustępując pięcioma punktami Mikko Hirvonenowi. Przed piątym rajdem Jordan Rally WRC Loeb prowadził w klasyfikacji generalnej 5 punktami przed Hirvonenem. Prowadził także w Jordan Rally WRC. Jednak w drugim dniu, na drodze dojazdowej do dwunastego odcinka specjalnego zderzył się czołowo z kolegą z teamu Citroen Total World Rally Team Conradem Rautenbachem. Obaj odpadli z klasyfikacji i choć Loeb powrócił na zasadach SupeRally, nie zdobył punktów. Utracił tym samym prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Po wygranej w Rajdzie Finlandii traci 1 punkt do lidera Mistrzostw Mikko Hirvonena. Odzyskuje prowadzenie w Rajdzie Niemiec a w kolejnych rajdach jego przewaga nad Hirvonenem konsekwentnie rośnie. Po Rajdzie Korsyki, na dwie eliminacje przed końcem sezonu, prowadzi już 14 punktami. Tytuł mistrzowski zapewnia sobie zdobywając III miejsce w Rajdzie Japonii – przedostatnim rajdzie eliminacji mistrzostw.


W tym temacie chciałbym żebyśmy wypisywali opinie na temat tego wielkiego kierowcy i jeśli ktoś zna jakieś ciekawostki z jego życia bardzo mile widzane one tutaj będą.


DZIĘKUJE!
_________________
"Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło :) " by eM

Mitsubishi Lancer Evolution V
Fiat 127 MkI
Ostatnio zmieniony przez CHRZANEK Pią 20 Mar, 2009, w całości zmieniany 2 razy  
 
 

ŁukaszS3 
Mam wykształcenie jak prezydent
mistrz jebaka


auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Lut 2009
Skąd: Ustroń

Wysłany: Pon 16 Mar, 2009   

Zacznę może od siebie.

Z ciekawostek chciałem napisać że Sabastien w młodzieńczych latach był mistrzem gimnastyki co wg mnie nie pozostało bez wpływu na jego rajdową karierę. Sebastien trenował chodzenie po linie co pozwoliło mu wytrenować błędnik przez co teraz w ogóle nie dzwoni w razie czego dojeżdża do mety 2 czy 3 ale nie dzwoni.

Ostatnio dosyć często mówi się że RMŚ stały się teatrem jednego aktora i jest to nudne oraz o jego przesiadce do F1-bzdura! Nie krzywdźcie tak wybitnego kierowcy przenosząc go do sportu taktycznego gdzie talent to nie wszystko jeśli nie prowadzisz Ferarki i Mercedesa. A to czy to nuda mi się nie wydaje bo miło i ciekawie jest patrzeć jak rośnie legenda i akurat jest to nam dane.
_________________
"Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło :) " by eM

Mitsubishi Lancer Evolution V
Fiat 127 MkI
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pon 16 Mar, 2009   

Zapomniałeś dodać że zdobywając tytuł w S1600 wygrał wszystkie rundy w któych wziął udział. Dodam od siebie, że mógłby już być 6krotnym MŚ gdyby kierownictwo Citroen Sport pozwoliło mu walczyć z Solbergiem podczas Rajdu Wielkiej Brytanii w 2003r. Jednak dla zespołu liczyło się utrzymanie prowadzenia w kategorii producentów.

Szacun za napisanie tego :)

P.S Myślę że można by zrobić dział poświęcony biografiom takich tuzów kierownicy jak Juha Kankunen, Tommi Makinen, Carlos Sainz, Didier Auriol, Colin McRae czy Marcus Gronholm.
_________________
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Wto 17 Mar, 2009   

Ktoś kiedyś ładnie i trafnie napisał:

"współczuje tym wszystkim wybitnym kierowcom że przyszło im żyć w epoce Loeba"

:D :D :D

Niestety taka prawda - przez 5 lat rządził niepodzielnie w cyklu WRC.
Wszystko wskazuje na to że przynajmniej w tym roku niewiele się zmieni.
Szkoda tylko że obecnie nie ma nikogo kto mógł by przynajmniej nawiązywać walkę z Sebastianem...
Może Marek23 ???
Sam nie wiem...
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Walle 
nieprzyzwoite zabawy


auto: e39
silnik:: WTF52OMG65
moc: niewyobrażalnakm
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Skąd: Warschau

Wysłany: Wto 17 Mar, 2009   

a najlepsze jest to, że jak wsiadł do F1 to nie zrobił żadnego wiekszego błędu i był lepszy od wielu etatowych kierowców....ciekawe czy na 600ce też by sobie dał radę ;D
_________________
Filozof, Biegacz, Fotograf, Egoista, Cham, Prostak i Humanista
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Wto 17 Mar, 2009   

Oglądałem trochę jego onbordów na asfalcie... Polecam, widać całkowity brak zachwiania balansu auta. Coś niesamowitego. Poza tym podobno ma wręcz fotograficzną pamięć, jadać drugi raz ten sam oes pamięta wszystko. Do tego jego opis jest bardzo dokładny. Elena powiedział w wywiadzie, że opisuje każdy szczegół jaki może mieć wpływ na jazdę. Jeśli chodzi o opisanie zakrętów to niby robi to z dokładnością do 5 stopni(kąt). Nie wiem jak to możliwe, ale tak przyczytałem w wywiadzie z Danielem Eleną...
ŁukaszS3 napisał/a:
Ostatnio dosyć często mówi się że RMŚ stały się teatrem jednego aktora i jest to nudne oraz o jego przesiadce do F1-bzdura! Nie krzywdźcie tak wybitnego kierowcy przenosząc go do sportu taktycznego gdzie talent to nie wszystko jeśli nie prowadzisz Ferarki i Mercedesa. A to czy to nuda mi się nie wydaje bo miło i ciekawie jest patrzeć jak rośnie legenda i akurat jest to nam dane.

W pełni się zgadzam.
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Wto 17 Mar, 2009   

Marek23 napisał/a:
Elena powiedział w wywiadzie, że opisuje każdy szczegół jaki może mieć wpływ na jazdę. Jeśli chodzi o opisanie zakrętów to niby robi to z dokładnością do 5 stopni(kąt). Nie wiem jak to możliwe, ale tak przyczytałem w wywiadzie z Danielem Eleną...


będzie w Polsce to go zapytasz !! :)
Swoją drogą... jeszcze ja muszę powiedzieć, że jestem w szoku... niesamowity człowiek.
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Wto 17 Mar, 2009   

Mika Kakinen
 
 
 

ŁukaszS3 
Mam wykształcenie jak prezydent
mistrz jebaka


auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Lut 2009
Skąd: Ustroń

Wysłany: Wto 17 Mar, 2009   

Dzisiaj wpadły mi do głowy kolejny istotny szczegół z jego kariery.

Loeb jest jedynym kierowcą który nie przegrał ani jednego odcinka specjalnego w jednym rajdzie był to bodajże rajd Francji 2006 lub 2007 na każdym z odcinków rajdu miał 1 czas oczywiście w klasyfikacji generalnej.

Kilka numerów wstecz magazynu WRC gdzie był wywiad z Marcusem Gronholmem zapytany o to czemu nie zdobył on tytułu mistrza świata w ostatnim sezonie swojej rajdowej kariery fin odpowiedział

"Dlatego że w RMŚ jeździ taki koleś co się nazywa Sebastien Loeb który przegrywa tylko w tedy kiedy boryka się z problemami technicznymi..."

GeKo napisał/a:
P.S Myślę że można by zrobić dział poświęcony biografiom takich tuzów kierownicy jak Juha Kankunen, Tommi Makinen, Carlos Sainz, Didier Auriol, Colin McRae czy Marcus Gronholm.


Właśnie tym chciałbym zapoczątkować coś o czym wspomniałeś jeśli nie dział to dla każdego z nich osobny temat a następną postacią chciałbym żeby był śp. JANUSZ KULIG
_________________
"Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło :) " by eM

Mitsubishi Lancer Evolution V
Fiat 127 MkI
Ostatnio zmieniony przez ŁukaszS3 Wto 17 Mar, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Wto 17 Mar, 2009   

ŁukaszS3 napisał/a:

Drugie to to że Sebastien rajd Hiszpanii niestety nie wiem który rok wygrywa Xsarą kit-car czyli dwulitrową atmosferyczną jednostką napędzaną jedynie na oś przednią, w klasyfikacji generalnej kosząc wyjadaczy za kierownicą samochodów WRC. Od tego momentu FIA podjęło decyzję o dociążaniu samochodów kit-car aby taka sytuacja się nie powtórzyła.


To był Philippe Bugalski nie Loeb.
_________________
 
 
 

ŁukaszS3 
Mam wykształcenie jak prezydent
mistrz jebaka


auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Lut 2009
Skąd: Ustroń

Wysłany: Wto 17 Mar, 2009   

GeKo napisał/a:
To był Philippe Bugalski nie Loeb.


Kurcze nie będę się bronił że nie masz racji bo być może masz bo kiedyś oglądałem jakiś program o rajdach i była o tym mowa myślałem że chodziło o Loeb'a. Musze to usunąć bo widocznie nie mam racji.

Dzięki za poprawkę GeKo
_________________
"Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło :) " by eM

Mitsubishi Lancer Evolution V
Fiat 127 MkI
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Wto 17 Mar, 2009   

spoko luz :) Akurat świetnie pamiętam te dwa rajdy bo jarałem się że ośki klepią 4łapy, dla ścisłości to chyba w obu prowadził Jesus Puras ale fura mu zdechła i laury przyjął Bugalski.
_________________
 
 
 

Owsik
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Mar, 2009   

GeKo napisał/a:
dla ścisłości to chyba w obu prowadził Jesus Puras ale fura mu zdechła i laury przyjął Bugalski.


Dokładnie :) Ehh.. Rajd Korsyki i Katalonii '99 - to były czasy 8-L


A co do Loeba, to jak za nim nie przepadam tak po prostu czapki z głów...


ŁukaszS3 napisał/a:
Loeb jest jedynym kierowcą który nie przegrał ani jednego odcinka specjalnego w jednym rajdzie był to bodajże rajd Francji 2006 lub 2007 na każdym z odcinków rajdu miał 1 czas oczywiście w klasyfikacji generalnej.

Francja 2007.
 
 

ŁukaszS3 
Mam wykształcenie jak prezydent
mistrz jebaka


auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Lut 2009
Skąd: Ustroń

Wysłany: Pon 06 Kwi, 2009   

Uwaga odświeżenie tematu :)

1/3 sezonu RMŚ 2009 za nami - a na liście zwycięzców wciąż widnieje tylko jedno nazwisko. Sebastien Loeb wygrał 4 rajd w tym sezonie, 51 w karierze. Potkniecie na pierwszym oesie było jedyną rysą w kolejnym perfekcyjny pokazie mistrza.

Jest 51 zwycięstwo w karierze Francuza teraz to już liczymy do 100. Jeśli sie doliczymy do stu to... robie salto z podwójną śrubą nago :lol2:
_________________
"Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło :) " by eM

Mitsubishi Lancer Evolution V
Fiat 127 MkI
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pon 06 Kwi, 2009   

ŁukaszS3 napisał/a:
Jest 51 zwycięstwo w karierze Francuza teraz to już liczymy do 100. Jeśli sie doliczymy do stu to... robie salto z podwójną śrubą nago


To możesz już zacząć trenować :D bo Loeb mówił że jak wejdą S2000 to odchodzi. A te mają wejść 2010/2011 nie pamiętam tak czy siak braknie rund. Trenuj trenuj ;D
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.17 sekundy. Zapytań do SQL: 15