Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej do silnika?
Autor Wiadomość

Barejka 
kliknij obrazek poniżej


auto: 106 xsi
silnik:: 1.6 16v
moc: trochi jekm
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 12 Wrz 2008
Skąd: Siedlce

Wysłany: Pon 18 Sie, 2014   

hmm wracajac do tematu, na dotarcie zalalem valvo 10w40, ale moze teraz zmienic na 10w60 skoro juz dotarty? Sa jakies plusy takiej zmiany?
_________________
 
 
 

Kamill 
japa trolu!


auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Skąd: Wilanów 90210

Wysłany: Pon 18 Sie, 2014   

Ja na początku myślałem tak że im wyższa wartość po W tym lepiej znosi wysokie temperatury i katowanie.
Rozmawiałem jakiś czas temu z kolegą co pracuje w mobilu od 10lat i powiedział mi że tak mam racje, ale np rzadszy olej będzie łatwiejszy do przepompowania i szybciej dotrze do głowicy i ja schłodzi, więc lepiej trzymać się bliżej tego co producent zaleca nawet do upalania.
Rozmawiając o moim silniku, który na valvoline 10w60 pracował tak sobie, a dużo lepiej na motulu 15w50, powiedział że mogę sprobować do upalania zalać nawet 10w40, tylko żeby baza oleju była syntetyczna. Druga sprawa, o której mówił to że nowe silniki są spasowane coraz dokładniej i coraz niższe wartości przed i po W się stosuje.
Wracając do bazy syntetycznej, wg nowych norm EU, bazą syntetyczną nazywają teraz też oleje na bazie nie syntetycznej tylko z odpowiednią ilością dodatków ;) Także czy olej jest na bazie syntetycznej czy tylko mineralnej wzbogaconej, trzeba sprawdzać gdzie indziej poza etykietą - nie potwierdzałem tych informacji jak komuś zależy nich sobie doszuka.
Valvo do siebie nie zalał bym na 100% drugi raz, tylko motul 300v, albo lepiej milers.
Tak to wyglądało na valvo po 2-3 kółkach w gorący letni dzień, na castrolu sport było lepiej, ale też dupy nie urywało. Dopiero na motulu silnik się uspokoił, a na milersie jeszcze się poprawiło.
https://www.youtube.com/watch?v=E5fvvM7ArHc
 
 
 

Barejka 
kliknij obrazek poniżej


auto: 106 xsi
silnik:: 1.6 16v
moc: trochi jekm
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 12 Wrz 2008
Skąd: Siedlce

Wysłany: Pon 18 Sie, 2014   

myslalem nad vr1 valvoline
_________________
 
 
 

Kamill 
japa trolu!


auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Skąd: Wilanów 90210

Wysłany: Pon 18 Sie, 2014   

Barejka napisał/a:
myslalem nad vr1 valvoline

To ten z filmu
 
 
 

Kenet 
Mam grzybicę stóp


auto: Skoda 105L
silnik:: 1049 cm3
moc: 43km
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Paź 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 18 Sie, 2014   

Ja 4 lata upalałem Astre na Valvo VR1 10w60 i nie było problemu.
_________________
Cytat:
przyczyna dzwona taka sama jak ostatniego dacha... czyli bomba na pałę po drodze której nie znam bez opisu...
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Wto 19 Sie, 2014   

Kamill napisał/a:
Wracając do bazy syntetycznej, wg nowych norm EU, bazą syntetyczną nazywają teraz też oleje na bazie nie syntetycznej tylko z odpowiednią ilością dodatków ;) Także czy olej jest na bazie syntetycznej czy tylko mineralnej wzbogaconej, trzeba sprawdzać gdzie indziej poza etykietą


Niestety masz rację... to co w innych krajach nazywa się na etykiecie półsyntetyk w Polsce już można bezkarnie nazwać syntetykiem, albo sprytniej "technologia syntetyczna" czyli oleje hydrokrakowane.
Przykład :
lewo Niemcy - prawo Polska


A co do lepkości mam klientów, którzy Impreze czy EVO do sportu zalewają 5W40 i takich, którzy zalewają 10w60 oczywiście z gamy motorsport. I jedni i drudzy zadowoleni. Nie wiem jak by było przy tych samych lepkościach w olejach normalnych typu longlife.
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Wto 19 Sie, 2014   

Co prawda pracuje w branży oponiarskiej, ale mam takiego jednego PH który przy okazji rozmów o oponach lubi pogadać o olejach ENEOS (taka japońska marka :) )

Oni robią oliwy do japońskich motorów (również na pierwszy zalew) i klasy lepkościowe są jak dla mnie abstrakcyjne: 0W30, 0W20, a ponoć niedługo pojawi się olej 0W10... (???)

Jak by coś takiego nalać do starego opla to pewnie przeleciało by przez pierścienie przed uruchomieniem silnika :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Swoją drogą ktoś umie wyjaśnić na podstawie jakich parametrów olej jest cechowany określoną klasą lepkościową ? Co oznacza pierwsza wartość a co druga ?
Kiedyś wydawało mi się że to "rozpiętość" w której olej poprawnie działa przy różnych temperaturach i że najlepszy to byłby taki 0W60, ale potem ktoś mi wzmyslowił że jak coś jest do wszystkiego to jest do d***, więc jak to w końcu jest ?
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Cartoon 
gryżli


auto: Cupra
silnik:: 2.0t
moc: 300km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Skąd: WZ

Wysłany: Wto 19 Sie, 2014   

http://www.agloprima.com....epkosciowa-olej
 
 
 

ade 
plotki... plotki...


auto: Królowa lawet
silnik:: f4rt
moc: 172km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2008
Skąd: Krk

Wysłany: Wto 19 Sie, 2014   

CHRZANEK napisał/a:
Co prawda pracuje w branży oponiarskiej, ale mam takiego jednego PH który przy okazji rozmów o oponach lubi pogadać o olejach ENEOS (taka japońska marka :) )

Oni robią oliwy do japońskich motorów (również na pierwszy zalew) i klasy lepkościowe są jak dla mnie abstrakcyjne: 0W30, 0W20, a ponoć niedługo pojawi się olej 0W10... (???)

Jak by coś takiego nalać do starego opla to pewnie przeleciało by przez pierścienie przed uruchomieniem silnika :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Swoją drogą ktoś umie wyjaśnić na podstawie jakich parametrów olej jest cechowany określoną klasą lepkościową ? Co oznacza pierwsza wartość a co druga ?
Kiedyś wydawało mi się że to "rozpiętość" w której olej poprawnie działa przy różnych temperaturach i że najlepszy to byłby taki 0W60, ale potem ktoś mi wzmyslowił że jak coś jest do wszystkiego to jest do d***, więc jak to w końcu jest ?


do mazd np, ponoć zalejesz coś typowego do nowej mazdy i nie smarowania:d
_________________
http://yt-motorsport.eu
http://facebook.com/YoungTimerMotorsport
http://instagram.com/youngtimermotorsport
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pon 07 Wrz, 2015   

CHRZANEK, Radek to co myślałeś to z grubsza prawda. Niestety nowe zwyczaje w doborze oleju mają się nijak do tego co całe życue nam wpajano. No bo jak wyjaśnić eco boosty forda z 5w20 czy 0w30 - 0w40 w wielu nowych autach ? Że niby lepiej spasowane ? Wg mnie tu idzie o oszczędności energii - przy mniejszych lepkościach straty są mniejsze zatem zużycie paliwa też. Olej to tylko wierzchołek góry lodowej. W nowych autach z euro6 będą non stop niedoładowane akumulatory bo ładowanie będzie się odbywało tylko w określonych warunkach. Masowo wszędzie pchają stop&start. Robią wszystko co się da sterowane i załączane tylko kiedy potrzebne. Są już sterowane pompy oleju, pompy wody, alternatory, sprężarki klimy (z zajebiście niebezpiecznym nowym gazem) itd. Do tego jeszcze dochodzą kolejne systemy oczyszczania spalin. Np diesele PSA ma w jednym aucie egr, kata, fap i dodatkowo system z adblue. Oleje za tym mają nadążać-mają się czyściej spalać przez co są gorsze dla silnika ale lepsze dla sarenek i wróbelków. A no i jeszcze to lepsze pasowanie i niższe lepkości - nowe benzyny z bezpośrednim wtryskiem WP.IER.DALA.JĄ olej więc gdzie tu ekologia ???
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

Kenet 
Mam grzybicę stóp


auto: Skoda 105L
silnik:: 1049 cm3
moc: 43km
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Paź 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 07 Wrz, 2015   

Eko-pierdo...ec wykończy motoryzację jaką znamy. Polecam jeśli jakimś cudem ktoś nie widział, jak wyglądają benzyny z bezpośrednim wtryskiem np. Audi - jak po 30 tys w poprzednim RS4 4.2 FSI brakowało do serii po 130-150 koni bo tak były zalepione kanały szlamem.

Kolega ma poprzednią Mazdę 6 w dieslu 2.2. Nie trzeba oleju wymieniać, bo miesza się z napędowym i wraz z kolejnymi kilometrami go przybywa. Jeśli się jest typowym Wieśkiem i nie ma pojęcia o zagrozeniach tego typu to chcąc przestrzegać zaleceń producenta odnośnie wymiany oleju doprowadzamy do wybuchu silnika bo na pewnym etapie olej zamienia się w wodę i ustaje smarowanie :jupi:

Ja chyba sobie kupię jedno c20xe na zapas bo takich silników za parę lat będzie się ze świecą szukać.
_________________
Cytat:
przyczyna dzwona taka sama jak ostatniego dacha... czyli bomba na pałę po drodze której nie znam bez opisu...
 
 

Kamill 
japa trolu!


auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Skąd: Wilanów 90210

Wysłany: Pon 07 Wrz, 2015   

A w 335i na bezpośrednim wtrysku, wymiany wg zaleceń producenta, olej tak samo, nawet żaden kosmos tylko castrol i nic się nie dzieje. Auto podkręcone o jakieś 30% względem serii, przebieg ponad 200k km. Czasami jakaś cewka padnie, raz pompa wody i tyle.
 
 
 

Kenet 
Mam grzybicę stóp


auto: Skoda 105L
silnik:: 1049 cm3
moc: 43km
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Paź 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 07 Wrz, 2015   

Jak jest szlam w dolocie to auto i tak będzie jeździć, tyle że świadomość takiego stanu dolotu nie dawałaby mi spać spokojnie:



VAG, 2.0T 70tys. mil przebiegu.

W wolnossących FSI dolot zalepia się 3 razy szybciej.
_________________
Cytat:
przyczyna dzwona taka sama jak ostatniego dacha... czyli bomba na pałę po drodze której nie znam bez opisu...
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pon 07 Wrz, 2015   

Kamill, cierpliwości. Myślisz, że to pojeździ tak długo jak Twoje BMW ?

Kenet, pewnie pompa HP jest napędzana wałkiem rozrządu :) Kolejne marki będą miały to samo...
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

Bonczek 
There you go...
Petrolhead


auto: Różne
silnik:: Różne
moc: Różnakm
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 25 Sty 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 07 Wrz, 2015   

Hyhyhyhy - dlatego ja sie zatowarowalem a na codzień tylko służbówka albo leasing i wszystkie problemy z głowy ;D
_________________
Racing: CR-X / S1000R
Cruising: W126 / C126 / R129 / 996.2 / C63

http://www.facebook.com/p...208482285855703 :)

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 12