auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 06 Lis, 2009 Dobór opony do felgi
Przyszła pora na małe zmiany i przed kolejnym sezonem zakupiłem nowe felgi
Rozmiar 15" szerokość 6,5"
Jeszcze nie zdecydowałem się na opony do nich ale w obecnej chwili stawiam na rozmiar 215/45R15 i niestety pojawia się problem. Zgodnie z kalkulatorem sugerowana szerokość felgi to min. 7" Jakie mogą być konsekwencje i/lub czy ta opona w ogóle się da założyć
Czy ktoś z was eksperymentował z podobnym rozmiarem ?
auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm Pomógł: 167 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Skąd: z dupy
Wysłany: Pią 06 Lis, 2009
założyć się da, zero kłopotu
rozmiar opony trochę udziwniony, nie prościej 205/50?
edit: konsekwencje - trochę bardziej się będzie opona uginać na zakrętach niż powiedzmy na feldze 7.5 calowej, ale jeździć (szybko) się będzie dało, absolutnie bez problemu.
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Pią 06 Lis, 2009
za szeroko:/ zrobi się balon 205 to chyba maks do 6,5" a zalecane to 185-195. Seryjnie u mnie jest 205 na 7" i ładnie to wygląda minimalnie rant opony wystaje poza felgę.
auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Lip 2006 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Pią 06 Lis, 2009
Założyć można ale przy ostrym skręcaniu wydaje mi się że zdejmiesz tą oponę z felgi. Ciut za wąska jest. Ponadto trochę za szeroko w/g mnie. Przy dobrej oponie chyba nie powinno być problemów z trakcją przy szerokości 205.
p106rallye [Usunięty]
Wysłany: Pią 06 Lis, 2009
Linki -12 . 205/50 - od 5,5" do 7,5" - 6,5" idealne , 215 - od 6 -7.5"
auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 06 Lis, 2009
wstepnie myslałem o R1R 205/50R15 i takie chyba będę chciał/musiał zamówić. Jedyne co mnie powstrzymuje to wysokość profilu który może wizualnie nie przystawać do tych kółek i dlatego kombinuje z innymi
konkret koło
18" jest tylko do lansu... niestety, mało jest dróg gdzie można szybko pojechać na tak dużym kole i obniżonym zawiasie
już wiem że 19" byłaby największą pomyłką jeśli chodzi o koło
optymalne koło do upalania to 17", ew. właśnie jakaś taka 16" jak pokazał Toxic
auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 06 Lis, 2009
no probowałem i 16" i 15" i wychodzi na to ze przy moim aucie do upalania najlepsza jest 15" czy to na torze czy na kreske. Poki co kupilem te 15" jak przejda test bojowy to zajma miejsce kompletu na track day a do codziennej jazdy kupie 16"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach