auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 20 Lis, 2009
Warto tylko zwrócić uwagę na wytrzymałość samego kolektora. Te w Clio np. lubią pękać po zastosowaniu tej sztuczki. Nie wiem czy jest to reguła czy tylko odosobnione przypadki ktore rozniosły sie po forach, ale szkoda mi tysiaka zeby to sprawdzic )
auto: Punto GT
silnik:: 2.0T
moc: 350km Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Paź 2008 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 20 Lis, 2009
Greg - kumpel zeby owinac kolektor w sunny gti potrzebowal ok 15m tasmy. Ja spinalem konce cybantami, ale tez w srodku dalem po cybancie zeby sie nie rozlazilo. Jakbys mial owijac to pamietaj zeby smoczyc tasme woda, normalnie wkladasz tasme pod kran jak jakas szmate Zapobiegniesz dzieki temu, akcji z drobinkami szkla w skorze, oczach wlosach itp.
_________________ Juz niedlugo nie tylko przyspieszenie, ale i skrecanie, hamowac bede na drzewie
auto: Mazda CX7
silnik:: czysty
moc: ze 230km Pomógł: 12 razy Dołączył: 16 Gru 2005 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 20 Lis, 2009
10 do 15 metrów, zakończyć możesz opaskami które stosowane są do zaciskania osłon przegubów, wsumie to polecam najbardziej bo najlepiej wygląda i napewno się nie rozkręci
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Pią 20 Lis, 2009
Ale w NA owijac? bes sęsu imho, ciepło zamiast odparować kolektorem pojdzie Ci w głowice i uklad chlodzenia, to co zyskasz na chlodniejszej komorze pojdzie Ci w stratę mocy.
W turbo spoko - mamy wiekszy lader.
Ale to moje 3gr, ja sie nie znam na francuzach. Tylko troche na jednym modelu ale to raczej marzenie moje.
Ale w NA owijac? bes sęsu imho, ciepło zamiast odparować kolektorem pojdzie Ci w głowice i uklad chlodzenia, to co zyskasz na chlodniejszej komorze pojdzie Ci w stratę mocy.
Jakim cudem pójdzie w głowicę i układ chłodzenia? Taśma jest po to aby nie było gorąco w komorze spalania, tutaj nie ma żadnych skutków ubocznych. A jak wiadomo mniej ciepła w komorze spalania to chłodniejsze powietrze zasysane do kolektora, chłodniejsze powietrze to więcej tlenu itp. itd.
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Pią 20 Lis, 2009
martin.h napisał/a:
eM napisał/a:
Ale w NA owijac? bes sęsu imho, ciepło zamiast odparować kolektorem pojdzie Ci w głowice i uklad chlodzenia, to co zyskasz na chlodniejszej komorze pojdzie Ci w stratę mocy.
Jakim cudem pójdzie w głowicę i układ chłodzenia? Taśma jest po to aby nie było gorąco w komorze spalania, tutaj nie ma żadnych skutków ubocznych. A jak wiadomo mniej ciepła w komorze spalania to chłodniejsze powietrze zasysane do kolektora, chłodniejsze powietrze to więcej tlenu itp. itd.
Jakim? już Ci mówię. Kolektor akumuluje ogromne ilości ciepła, jeśli nie dasz mu się wypromienować to sie kur.ewsko nagrzeje. To cieplo pojdzie w dwie strony pierwsza - dalsza czesc wydechu o malej powierzchni styku, druga - głowica o ogromne powierzchni styku - uszczelka tutaj jest bez znaczenia. Wiec cieplo a raczej żar wraca przez kolektor w głowicę która wali to ciepło w olej i ciecz chłodzącą, cały silnik się nagrzewa jeszcze bardziej, i tez kolektor dolotowy który z kolei nagrzewa powietrze dolotowe tak samo jak przegrzana głowica.
Jedyny sens tego rozwiązania byłby wtedy jesli by pokryć ceramiką kolektor wydechowy od środka tak aby nie akumulował ciepła - ale to juz mozna sobie odpuscic taśmę. Inaczej to jest strzał kolano.
auto: mam
silnik:: też
moc: 72.5km Pomógł: 46 razy Dołączył: 20 Kwi 2009 Skąd: SY
Wysłany: Pią 20 Lis, 2009
eM, dokładnie tak jest, taśma to półśrodek... a zrobienie kolektora w ceramice jest niekiedy tańsze niż cała ta taśma. Do mojego mini cały kolektor w ceramice kosztuje 130 zł + przesyłka jak ktoś potrzebuje to chyba warto tak niż owijać i się martwić czy nie odpadnie...no i taśma na pewno szybciej się wypali niż ceramika
Greg rozumiem, że będziesz bandażował ten kolektor o którym ostatnio rozmawialiśmy
Hehe na ten z PS wystarczy ci 10m, ja kupiłem biały bo za kolor nie miałem ochoty dopłacać a jak mechaniki zakładali mi to wraz z silnikiem do auta to już jest grafitowo-czarny o łap i smaru
Ja spinałem opaskami metalowymi, nie będe tego czyścił ani przejmował się jak wyglądają opaski bo i tak cały kolektor zasłoni dolot Racelanda
Co do tego czy zakładać zawsze będą zdania podzielone, w rajdówkach się tego chyba nie spotyka, ale w każdej "konkretnej" furce gdzie jest ruszony performance raczej tak.. Ja założyłem również z tego względu, żeby nie stopiło dolotu który będzie tuż nad nim...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach