Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Taśma/bandaż termoizolacyjny do kolektora
Autor Wiadomość

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   Taśma/bandaż termoizolacyjny do kolektora

Siema!

Jakiej długości bandaż do owinięcia kolektora będę potrzebował żeby owinąć 4-2-1?

Czym najlepiej "złapać" końce oprócz metalowych opasek/cybantów?

Znalazłem takie:
http://www.re5pect.pl/ind...uct&prod_id=398
http://www.re5pect.pl/ind...uct&prod_id=397

Jest sens dopłacać do grafitowej?
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
Ostatnio zmieniony przez Greg Pią 20 Lis, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

I od razu drugie pytanie... Czy przy seryjnym dolocie jest sens coś takiego robic. Jest to dozwolone w A-grupie?
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

prof. chrzanek napisal by ze TAK bo poza obnizeniem temp w komorze
silnika przyspiesza tez przeplyw spalin .....

:D
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

TOXIC 
zepsuł mi sie toster


auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Skąd: Łódź

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

Warto tylko zwrócić uwagę na wytrzymałość samego kolektora. Te w Clio np. lubią pękać po zastosowaniu tej sztuczki. Nie wiem czy jest to reguła czy tylko odosobnione przypadki ktore rozniosły sie po forach, ale szkoda mi tysiaka zeby to sprawdzic ;) )
_________________
www.megastarter.pl
 
 
 

Kamilbike 
Należe do AA


auto: Punto GT
silnik:: 2.0T
moc: 350km
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

Greg - kumpel zeby owinac kolektor w sunny gti potrzebowal ok 15m tasmy. Ja spinalem konce cybantami, ale tez w srodku dalem po cybancie zeby sie nie rozlazilo. Jakbys mial owijac to pamietaj zeby smoczyc tasme woda, normalnie wkladasz tasme pod kran jak jakas szmate ;) Zapobiegniesz dzieki temu, akcji z drobinkami szkla w skorze, oczach wlosach itp.
_________________
Juz niedlugo nie tylko przyspieszenie, ale i skrecanie, hamowac bede na drzewie
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

bandarż - ciekawa forma, sprytne wymiganie się od zrobienia byka.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

carlose 
słucham..?
Adminiseparator


auto: Mazda CX7
silnik:: czysty
moc: ze 230km
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 16 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

10 do 15 metrów, zakończyć możesz opaskami które stosowane są do zaciskania osłon przegubów, wsumie to polecam najbardziej bo najlepiej wygląda i napewno się nie rozkręci :)
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

Ale w NA owijac? bes sęsu imho, ciepło zamiast odparować kolektorem pojdzie Ci w głowice i uklad chlodzenia, to co zyskasz na chlodniejszej komorze pojdzie Ci w stratę mocy.
W turbo spoko - mamy wiekszy lader.
Ale to moje 3gr, ja sie nie znam na francuzach. Tylko troche na jednym modelu ale to raczej marzenie moje.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

eM napisał/a:
Ale w NA owijac? bes sęsu imho, ciepło zamiast odparować kolektorem pojdzie Ci w głowice i uklad chlodzenia, to co zyskasz na chlodniejszej komorze pojdzie Ci w stratę mocy.

Jakim cudem pójdzie w głowicę i układ chłodzenia? Taśma jest po to aby nie było gorąco w komorze spalania, tutaj nie ma żadnych skutków ubocznych. A jak wiadomo mniej ciepła w komorze spalania to chłodniejsze powietrze zasysane do kolektora, chłodniejsze powietrze to więcej tlenu itp. itd.
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

martin.h napisał/a:
eM napisał/a:
Ale w NA owijac? bes sęsu imho, ciepło zamiast odparować kolektorem pojdzie Ci w głowice i uklad chlodzenia, to co zyskasz na chlodniejszej komorze pojdzie Ci w stratę mocy.

Jakim cudem pójdzie w głowicę i układ chłodzenia? Taśma jest po to aby nie było gorąco w komorze spalania, tutaj nie ma żadnych skutków ubocznych. A jak wiadomo mniej ciepła w komorze spalania to chłodniejsze powietrze zasysane do kolektora, chłodniejsze powietrze to więcej tlenu itp. itd.

Jakim? już Ci mówię. Kolektor akumuluje ogromne ilości ciepła, jeśli nie dasz mu się wypromienować to sie kur.ewsko nagrzeje. To cieplo pojdzie w dwie strony pierwsza - dalsza czesc wydechu o malej powierzchni styku, druga - głowica o ogromne powierzchni styku - uszczelka tutaj jest bez znaczenia. Wiec cieplo a raczej żar wraca przez kolektor w głowicę która wali to ciepło w olej i ciecz chłodzącą, cały silnik się nagrzewa jeszcze bardziej, i tez kolektor dolotowy który z kolei nagrzewa powietrze dolotowe tak samo jak przegrzana głowica.

Jedyny sens tego rozwiązania byłby wtedy jesli by pokryć ceramiką kolektor wydechowy od środka tak aby nie akumulował ciepła - ale to juz mozna sobie odpuscic taśmę. Inaczej to jest strzał kolano.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

Jacek 
Idź na zakupy!


auto: mam
silnik:: też
moc: 72.5km
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Skąd: SY

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

eM, dokładnie tak jest, taśma to półśrodek... a zrobienie kolektora w ceramice jest niekiedy tańsze niż cała ta taśma. Do mojego mini cały kolektor w ceramice kosztuje 130 zł + przesyłka :faja: jak ktoś potrzebuje to chyba warto tak niż owijać i się martwić czy nie odpadnie...no i taśma na pewno szybciej się wypali niż ceramika
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

Kurna 130zl? Jacku to ja po swietach sie zglosze po adres i wysylam wydech i dolot :)
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

Jacek 
Idź na zakupy!


auto: mam
silnik:: też
moc: 72.5km
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Skąd: SY

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

eM napisał/a:
Kurna 130zl? Jacku to ja po swietach sie zglosze po adres i wysylam wydech i dolot :)

spoko, firma z Rzeszowa, dostałem namiar od MG
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

git, zapamietam zeby sie odezwac
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

jarek-malopolska 
smolarek strzelił 2 bramki portugali


auto: saxo VTS
silnik:: TU5JP4S
moc: 134km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Skąd: Brzesko/Kraków

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   Re: Taśma/bandarż termoizolacyjny do kolektora

Greg napisał/a:
Siema!

Jakiej długości bandaż do owinięcia kolektora będę potrzebował żeby owinąć 4-2-1?

Czym najlepiej "złapać" końce oprócz metalowych opasek/cybantów?

Znalazłem takie:
http://www.re5pect.pl/ind...uct&prod_id=398
http://www.re5pect.pl/ind...uct&prod_id=397

Jest sens dopłacać do grafitowej?


Greg rozumiem, że będziesz bandażował ten kolektor o którym ostatnio rozmawialiśmy ;D

Hehe na ten z PS wystarczy ci 10m, ja kupiłem biały bo za kolor nie miałem ochoty dopłacać a jak mechaniki zakładali mi to wraz z silnikiem do auta to już jest grafitowo-czarny o łap i smaru :rotfl:

Ja spinałem opaskami metalowymi, nie będe tego czyścił ani przejmował się jak wyglądają opaski bo i tak cały kolektor zasłoni dolot Racelanda

Co do tego czy zakładać zawsze będą zdania podzielone, w rajdówkach się tego chyba nie spotyka, ale w każdej "konkretnej" furce gdzie jest ruszony performance raczej tak.. Ja założyłem również z tego względu, żeby nie stopiło dolotu który będzie tuż nad nim...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 2.45 sekund. Zapytań do SQL: 14