Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: anjas
Wto 26 Sty, 2010
GWINT- regulacja twardości poprzez ściśnięcie sprężyny ?
Autor Wiadomość

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

ade napisał/a:
Vlodarsky napisał/a:
Pozwoliłem sobie zrobić profesjonalne doświadczenie a tu zdjęcie z testów :
Obrazek

zaznaczam, że test jest wykonany na podobnym zawieszeniu do tego u PiTTa :)




- i teraz 3ci przypadek sciskamy sprezyne na stole do 180mm - czyli przekroczylismy, nie wiem jak to nazwac, punkt krytyczny?? stawiamy auto na ziemi i sprezyna zostaje w tym samym polozeniu co na stole, przy sprezynie progresywnej auto bedzie twradsze niz na nizszym ustawieniu... i wg. mnie tak wlasnie jest u pitta!!

dokładnie o takiej sytuacji myślałem
zauważcie że teraz mam już "normalnie" ustawiony gwint, więc nie ma tutaj mowy o złej pracy
ale wracając do tematu, ja doskonale rozumiem Waszą wersję, oczywiście tak może być i nie upieram się, każdego po kolei uściskam i pocałuję w policzek
ale... ;D
awantura zaczęła się od tego że napisałem że im niżej tym bardziej miękki zawias
i zaczęły się śmiechy i głupie komentarze zamiast od razu napisać że może tak być ale to nie sprężyna tylko amor za to odpowiada, czemu nikt tego wtedy nie napisał?
ustalamy że sprężyna zawsze ma tą samą długość, przykładowe 200mm
musicie przyznać że jest coś co wpływa na komfort pracy amortyzatora w tym wypadku
jeśli sprężyna jest "stała" to wychodzi na to że w eibachu amor ma taką a nie inną charakterystykę tłumienia w różnych zakresach
i chyba z tym możecie się zgodzić?
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

ade napisał/a:


- i teraz 3ci przypadek sciskamy sprezyne na stole do 180mm - czyli przekroczylismy, nie wiem jak to nazwac, punkt krytyczny?? stawiamy auto na ziemi i sprezyna zostaje w tym samym polozeniu co na stole, przy sprezynie progresywnej auto bedzie twradsze niz na nizszym ustawieniu... i wg. mnie tak wlasnie jest u pitta!!

W teorii masz tutaj jak najbardziej racje, tym punktem krytycznym jest moment kiedy siła ściskania sprężyny przez gwint będzie równa sile wynikającej z masy auta, tylko w praktyce w tym gwincie taki moment oznaczał by ze auto na podniesionych kołach ma taki sam prześwit koło-nadkole jak po opuszczeniu na koła a tak raczej nie jest u PiTTa nawet w pozycji maks góra.

P.S cicho z tym helperem, bo zaraz się zacznie walka i trzeba będzie przewałować cały temat helperów, bo to też jest jeden z bardzo częstych mitów, a ja już nie mam siły na dziś :rotfl:
 
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

Loko napisał/a:

P.S cicho z tym helperem, bo zaraz się zacznie walka i trzeba będzie przewałować cały temat helperów, bo to też jest jeden z bardzo częstych mitów, a ja już nie mam siły na dziś :rotfl:


ja taki helper mam w zestawie i chętnie bym się dowiedział to i owo :rotfl:
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 

AndreXSi
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

no wlasnie sa dwie opinie n.t helperów które słyszałem... 1. to to ze wybierają mniejsze, krótsze nierównosci, 2. że tylko są "prowadzeniem" dla zasadniczej i nei odgrywaja wiekszej roli w resorowaniu. osobiscie przychylam sie do tej pierwszej
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

respekt loko za ten wykład ziom ! I za to że chcesz dobrze dla społeczności hh.org ! Wysuwam twoją kandydaturę na hh.org Technical Member of the year !
 
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

czyli jednak to nie Martin h pisal prace dyplomowa na temat sprezyn :D
 
 

krz_p 
umawiam się z potworami z sex czatów


auto: Golf V GTI
silnik:: BWA
moc: 255km
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Skąd: P-ń

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

loko przemyślałem to co napisałeś i przyznaję, że masz rację
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

krz_p napisał/a:
loko przemyślałem to co napisałeś i przyznaję, że masz rację


było się spinać i wymyślać od pseudo ekspertów ?

Bad-i co robimy ? Latara w dach i druga do środka ? :)


Peace ziom !
 
 
 

krz_p 
umawiam się z potworami z sex czatów


auto: Golf V GTI
silnik:: BWA
moc: 255km
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Skąd: P-ń

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

sorki za tych pseudoekspertów

nie lepiej było taki wykład jak loko zrobił walnąć na samym początku dyskusji?
a nie temat na 10 stron
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

kubas napisał/a:
krz_p napisał/a:
loko przemyślałem to co napisałeś i przyznaję, że masz rację


było się spinać i wymyślać od pseudo ekspertów ?

Bad-i co robimy ? Latara w dach i druga do środka ? :)


Peace ziom !

hahah, ja też wyzywałem od pseudo ekspertów :D
ale akurat od początku pisałem że to co pisze Loko ma sens, reszta robiła sobie tylko polewkę :wall:
jest w tym bardzo dużo sensu, ale nie jestem do końca przekonany czy u mnie to tak samo działa, jest zupełnie inna sprężyna niż w tych gwintach ze zdjęcia
może nie są to jakieś wielkie różnice ale coś napewno :rotfl:
tak czy inaczej, w gwincie eibacha jest taka charakterystyka, im niżej tym sprawia wrażenie bardziej komfortowego
 
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

PiTT napisał/a:

tak czy inaczej, w gwincie eibacha...


:rotfl:

kończmy już temat eibaha
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

PiTT napisał/a:
kubas napisał/a:
krz_p napisał/a:
loko przemyślałem to co napisałeś i przyznaję, że masz rację


było się spinać i wymyślać od pseudo ekspertów ?

Bad-i co robimy ? Latara w dach i druga do środka ? :)


Peace ziom !

hahah, ja też wyzywałem od pseudo ekspertów :D
ale akurat od początku pisałem że to co pisze Loko ma sens, reszta robiła sobie tylko polewkę :wall:
jest w tym bardzo dużo sensu, ale nie jestem do końca przekonany czy u mnie to tak samo działa, jest zupełnie inna sprężyna niż w tych gwintach ze zdjęcia
może nie są to jakieś wielkie różnice ale coś napewno :rotfl:
tak czy inaczej, w gwincie eibacha jest taka charakterystyka, im niżej tym sprawia wrażenie bardziej komfortowego


PiTT bo ty masz gwint z NASA ! :) martin.h podobno pisał pracę dyplomową o nim :)
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

Ja pier**le :D :D :D

(w tym miejscu miał być obrazek pomnika jezusa z napisem "ja pier**le, ale nie mogłem na szybko znaleźć w necie więc napisałem tak jak napisałem bo na tym forum są sami inteligentni ludzie więc skumają bez obrazka o co chodziło autorowi)
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Czesio
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

Ja Pierdole o_O

Zamykam , bo to wszystko przechodzi ludzkie pojecie . Przecież tylko Kondrat może sie wypowiadać na tego typu tematy , poniewaz on ma doswiadczenie nabyte podczas jazd Preluda :rotfl:


ZAMYKAM
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

Sorry Loko, że poruszam temat helpera, ale jak rozkminiamy coś to do końca. Owszem helpera używa się gdy główna sprężyna jest za krótka i brakuje nam regulacji, ale samo użycie helpera powoduje zmianę charakterystyki zestawu (kolumny). Przecież śmiało możnaby było użyć dłuższej sprężyny, co jest czynione w przypadku większości zawieszeń szutrowych. W przypadku zawieszeń asfaltowych helper ma za zadanie wybieranie mniejszych nierówności, jak już wspomniał Andre.
Widziałem kilka zawiasów od Teinów, Exc-tc, JRZ, po topowe Ohlinsy zarówno asfaltowe jak i szutrowe i helper nie spełniał w nich (w asfaltowych bo w szutrowym Ohlinsie go nie było) roli ozdobnej.
I jeszcze jedno, ciekawe dlaczego Tein ma w ofercie różne rodzaje helperów o różnych twardościach, ale pewnie taki ich grymas i się nie znają.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 9