Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: anjas
Wto 26 Sty, 2010
GWINT- regulacja twardości poprzez ściśnięcie sprężyny ?
Autor Wiadomość

ade 
plotki... plotki...


auto: Królowa lawet
silnik:: f4rt
moc: 172km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2008
Skąd: Krk

Wysłany: Sob 23 Sty, 2010   

martin.h napisał/a:
Sorry Loko, że poruszam temat helpera, ale jak rozkminiamy coś to do końca. Owszem helpera używa się gdy główna sprężyna jest za krótka i brakuje nam regulacji, ale samo użycie helpera powoduje zmianę charakterystyki zestawu (kolumny). Przecież śmiało możnaby było użyć dłuższej sprężyny, co jest czynione w przypadku większości zawieszeń szutrowych. W przypadku zawieszeń asfaltowych helper ma za zadanie wybieranie mniejszych nierówności, jak już wspomniał Andre.
Widziałem kilka zawiasów od Teinów, Exc-tc, JRZ, po topowe Ohlinsy zarówno asfaltowe jak i szutrowe i helper nie spełniał w nich (w asfaltowych bo w szutrowym Ohlinsie go nie było) roli ozdobnej.
I jeszcze jedno, ciekawe dlaczego Tein ma w ofercie różne rodzaje helperów o różnych twardościach, ale pewnie taki ich grymas i się nie znają.



moze macalem ich duzo, ale wszytkei helpery ktore mialem daly sie w rece zgniesc do konca co, jak dla mnie, wyklucza ich wplyw na prace zawieszenia...

i oczywiscie, ze nie spelnia roli ozdobnej, w wielu autach nie daloby sie uzyskac odpowiedniego setupu (twardosc/wysokosc) bez uzycia wlasnie helpera, np. stosunkowo niskie i twarde auto, ale z duzym zakresem pracy na odbiciu...

no i na koniec nie twierdze, ze niektorzy producenci moga konstruowac zawieszenia skladajace sie z dwoch sprezyn o roznych charakterystykach, ale wtedy wg mnie ciezko to nazwac typowym helperem, ja sie nie spotkalem z takim zawieszeniem
_________________
http://yt-motorsport.eu
http://facebook.com/YoungTimerMotorsport
http://instagram.com/youngtimermotorsport
 
 

rabarbar
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Sty, 2010   

czyli helper "na aucie" jest scisnięty do konca i działa tylko przy odbiciu???
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Sob 23 Sty, 2010   

Miałem nic nie mówić, ale niech stracę, ale jak temat się rozwinie na kolejne 10 stron to pierdole i zdejmuje kominiare :rotfl:

Helper to nic innego jak podtrzymanie dla głównej sprężyny. Nie spełnia on żadnej innej roli oprócz tego, żeby sprężyna się nie przesuwała jak nie ma na niej obciążenia. Nie zmienia charakterystyki zawiasu. To są bardzo miękkie sprężynki z tak dobraną twardością, żeby tylko trzymały sprezyne główną.
Spotyka się je w 99% zawiasów "dla ludzi" i jeśli tutaj ktos sądzi że helper wybiera nierówności jest w błędzie, bo jest on całkowicie złożony dopóki główna sprężyna nie wyprostuje się całkowicie, czyli dłuugoo i na tyle miękki że tak na prawdę nic nie robi. Stosuje się go dlatego, że sprężyna nie może być luźna w żadnym zakresie regulacji takiego zawiasu a jest on spory, ale spokojnie można by się w tym przypadku pozbyć helpera i zdecydować na konkretną długość sprężyny tym samym rezygnując z tak dużej regulacji.

martin.h napisał/a:
Przecież śmiało możnaby było użyć dłuższej sprężyny, co jest czynione w przypadku większości zawieszeń szutrowych.

No właśnie czasem nie można i trzeba użyć dodatkowej sprężyny, dzieje się tak przy bardzo twardym i niskim zawiasie, gdzie po prostu sprężyna musi być odpowiednio krótka, zęby przy danej twardości osiągnąć odpowiednio niską wysokość.

I to właśnie jest Tender tutaj ma już to zupełnie inną role niż helper i tak z grubsza dzieli się na dwa sposoby działania.

Pierwszy który ma za zadanie właśnie wybieranie delikatnych nierówności to taki w którym Tender po opuszczeniu auta na koła nie składa się całkowicie tylko jeszcze zostają małe odstępy pomiędzy zwojami które pozwalają mu pracować.

Drugi to taki, gdzie Tender po opuszczeniu auta na koła jest całkowicie złożony, ale wystarczająco mocny, żeby spełniać swoje zadanie, którym jest dociskanie koła. Przykład mamy zawias gdzie sprężyna główna się kończy w pewnych sytuacjach, takich jak mocny skręt, gdzie np jedno kół chce się oderwać od ziemi, tutaj tender pozwala wydłużyć skok zawiasu i docisnąć w takiej sytuacji to koło.

Przy takim zawieszeniu nie uzyskujemy jednej progresywnej charakterystyki tylko zawias o podwójnej charakterystyce, do pewnego momentu charakterystyka jednej sprężyny, a dalej drugiej.
 
 
 

Janusz 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 24 Maj 2007
Skąd: z Zakrzowa

Wysłany: Sob 23 Sty, 2010   

dobra, to jak już ustaliliśmy kto jest forumowym ekspertem, kto teoretykiem a kto praktykiem. to muzę by tak wydzielić te wartościowe posty dal potomnych?? zeby sie nie trzeba było przebijać przez 10 stron i milion postów.
 
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Sob 23 Sty, 2010   

potwierdzam zdanie Loko nt helpera... w proflexie do hondy nie spelnia on kompletnie zadnej roli a sama sprezyna jest bardzo miekka, mozna ja spokojnie zgiac w rekach.
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Sob 23 Sty, 2010   

Ja mimo wszystko nie zgadzam się z Loko i ade nt. helperów, zdejmuje kominiare dzwonie do Pischingera :D
Loko, a jak wytłumaczysz różne twardości helperów u Teina?
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Sob 23 Sty, 2010   

Panowie, a co powiecie na coś takiego, auto leci 150 km/h po równej drodze, sprężyna zasadnicza jest tak twarda, że pozostaje nieugięta (nie pracuje), nagle pojawia się malutka nierówność i przez co zostanie ona wybrana, przez helper.
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Sob 23 Sty, 2010   

martin.h napisał/a:
Loko, a jak wytłumaczysz różne twardości helperów u Teina?


Ja ci wytłumacze, Tein to gówno :)
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Sob 23 Sty, 2010   

kubas napisał/a:
martin.h napisał/a:
Loko, a jak wytłumaczysz różne twardości helperów u Teina?


Ja ci wytłumacze, Tein to gówno :)


Nie mówimy tu o modelach dla zwykłych zjadaczy chleba tylko o tych za kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy złotych.
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Sob 23 Sty, 2010   

martin.h napisał/a:
Loko, a jak wytłumaczysz różne twardości helperów u Teina?


a może to są tendery a nie helpery ? :)
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Sob 23 Sty, 2010   

kubas napisał/a:
martin.h napisał/a:
Loko, a jak wytłumaczysz różne twardości helperów u Teina?


a może to są tendery a nie helpery ? :)


Też się tak zastanawiałem bo szczerze powiedziawszy pierwszy raz słyszę tą nazwę. Ale trochę poczytałem i wyszło, że tendery są twardszymi sprężynami niż zasadnicze, więc nie mogłyby wybierać małych nierówności.
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Sob 23 Sty, 2010   

No i co mówi Pischinger?
_________________
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Sob 23 Sty, 2010   

GeKo napisał/a:
No i co mówi Pischinger?


Czekam na telefon do niego.
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Sob 23 Sty, 2010   

martin.h napisał/a:
kubas napisał/a:
martin.h napisał/a:
Loko, a jak wytłumaczysz różne twardości helperów u Teina?


a może to są tendery a nie helpery ? :)


Też się tak zastanawiałem bo szczerze powiedziawszy pierwszy raz słyszę tą nazwę. Ale trochę poczytałem i wyszło, że tendery są twardszymi sprężynami niż zasadnicze, więc nie mogłyby wybierać małych nierówności.


Tender to miększa sprężyna od sprężyny głównej i to o czym piszesz to właśnie on. Tak już ktoś wymyślił, że sprężyna która nie ma żadnej roli jest nazwana helperem (sprężyną pomocniczą), a sprężyna która bierze udział w pracy zawieszenie to Tender ( sprężyna czuła). Taki podział po to żeby je rozróżnić od siebie bo mają zdecydowanie inną funkcję, a ze np. tein nazywa sobie oba rodzaje helperem to już ich sprawa.
 
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Sob 23 Sty, 2010   



[ Dodano: Pon 25 Sty, 2010 ]
dostałem odp. od przedstawiciela Eibacha
im niżej tym twardziej xD
zajebiście wprost bo to już zupełnie się nie zgadza z tym co ja pisałem ani tym co Wy pisaliście :D
chooj się znają
bardzo możliwe jest to że w każdym położeniu zawieszenia sprężyna po opuszczeniu jest dokładnie takiej samej długości, jedynie test by to wyjaśnił, ale mi się tego nie chce robić :D
trochę się uniosłem niepotrzebnie, jeśli kogoś uraziłem to przepraszam, nie miałem takiego zamiaru
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 13