Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: anjas
Wto 26 Sty, 2010
GWINT- regulacja twardości poprzez ściśnięcie sprężyny ?
Autor Wiadomość

AndreXSi
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

PiTT napisał/a:
amor jest cały czas w tym samym położeniu, on się nie rusza, jedynie może zmienia się zakres jego pracy wew.
natomiast tylko dolna część sprężyny przesuwa się góra / dół
tak jak widać na obrazku
góra nic się nie przesuwa

spoko, ale piszesz o regulacji gdy koło jest w górze? inaczej by to wygladalo gdyby auto stało na kole, na równym podłożu
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

PiTT napisał/a:

amor jest cały czas w tym samym położeniu, on się nie rusza,


skoro amor się nie rusza to jakim cudem zmienia się wysokość kolumny ???
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

AndreXSi napisał/a:
PiTT napisał/a:
amor jest cały czas w tym samym położeniu, on się nie rusza, jedynie może zmienia się zakres jego pracy wew.
natomiast tylko dolna część sprężyny przesuwa się góra / dół
tak jak widać na obrazku
góra nic się nie przesuwa

spoko, ale piszesz o regulacji gdy koło jest w górze? inaczej by to wygladalo gdyby auto stało na kole, na równym podłożu

no tak, wiem, tylko na podniesionym aucie to widziałem, ale na logikę sobie to tłumaczę
może na tym obrazku lepiej widać jak wygląda zawias z przodu

cała górna część sprężyny jest na sztywno łącznie z amorem, góra niz sie nie rusza
kręcimy nakrętką na dole i chcąć obniżyć musimy kręcić nią w dół
jakbyśmy chcieli podnieść to kręcimy w górę



Jaco napisał/a:
PiTT napisał/a:

amor jest cały czas w tym samym położeniu, on się nie rusza,


skoro amor się nie rusza to jakim cudem zmienia się wysokość kolumny ???

amor się nie rusza, wszystko jest w tym samym położeniu, w gwincie jest tak że amor ma dużo większy zakres swojej pracy i tylko tak to się zmienia
 
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

PiTT napisał/a:


amor się nie rusza, wszystko jest w tym samym położeniu


w taki wypadku miałbyś rację i sprężyna podczas podnoszenia by ściskała, a podczas obniżania stawała się miękka..

ale wyobraź sobie że zamiast sprężyny masz litą tuleje, która się nie poddaje... wtedy podczas kręcenia do góry amor by się rozciągał , a podczas obniżania opadał... ale wysokość i sztywność tulei by się nie zmieniała..

moim zdaniem podczas regulacji amor pracuje i dzięki temu sprężyna jest tylko minimalnie ściskana bądź rozprężana, ale przesuwa się razem z tłokiem amora.
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

oznaczam ten temat jako ekspercki!
_________________
Samochody to ZUO!
Ostatnio zmieniony przez M Pią 22 Sty, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
 

Bart 
HEJTER


auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Skąd: z dupy

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

eM napisał/a:
espercki!


 
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

eM napisał/a:
oznaczam ten temat jako espercki!

proszę przenieś go stąd bo wstyd jak ktoś zacznie czytać :D
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

Jeśli chcialbys to mozna wydzielic dyskusję o twoim zawieszeniu na tekniczne.
Ja sie w tej dyskusji nie odzywam, raz ze sam nie mam gwintu, dwa ze szkoda mi czasu. I tak na koncu kazdy bedzie uwazal ze ma rację.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

eM napisał/a:
Jeśli chcialbys to mozna wydzielic dyskusję o twoim zawieszeniu na tekniczne.
Ja sie w tej dyskusji nie odzywam, raz ze sam nie mam gwintu, dwa ze szkoda mi czasu. I tak na koncu kazdy bedzie uwazal ze ma rację.

zostawmy do czasu jak mi ktoś kto się na tym zna odpisze, potem przeniesiemy do technicznego
 
 
 

KonradMK 
Gary Muvaut

auto: B==D
silnik:: B==D
moc: B==Dkm
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: B==D

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

eM napisał/a:
raz ze sam nie mam gwintu


zerwany? :DD

Oddam głos w temacie bo się nie znam przecież. Skręcony amor pracuje w mniejszym zakresie, w którym pokonuje mniejsze ciśnienie oleju/gazu stąd może wynikać mniejsza twardość. Sprężyna chyba nie ma tutaj znaczenia.
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

KonradMK napisał/a:
eM napisał/a:
raz ze sam nie mam gwintu

Są twoje urodziny, wiec odpowiem CI ze mam zawias koni.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

Więc tak, zgadzam się ze wszystkim co napisał Loko. Jeśli auto położysz na ziemi to sprężyna zawsze będzie ugięta tak samo, czy jest na max glebie czy nie.
Drugie, regulując gwinta powodujesz przesuwanie się kolumny (McPhersona) w górę lub w dół, a co za tym idzie ściskasz lub rozciągasz amortyzator, który porusza się razem z kolumną.
I teraz pomyśl, który amortyzator jest bardziej komfortowy, taki o dużym czy taki o małym skoku?

To co napisał ade też ma sens, ale nie zgadzam się że obniżając auto powodujemy że pracuje miększa część sprężyny, ona i tak się ugnie do swojej optymalnej pozycji po posadzeniu auta na koła.

I jeszcze jedno, chcąc przetestować czy zawias jest miększy czy twardszy po obniżeniu, proponuję wybrać większe dziury.
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=7501
 
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

martin.h napisał/a:
Drugie, regulując gwinta powodujesz przesuwanie się kolumny (McPhersona) w górę lub w dół, a co za tym idzie ściskasz lub rozciągasz amortyzator, który porusza się razem z kolumną.


Też o tym pisałem :]
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Pią 22 Sty, 2010   

Jaco napisał/a:
martin.h napisał/a:
Drugie, regulując gwinta powodujesz przesuwanie się kolumny (McPhersona) w górę lub w dół, a co za tym idzie ściskasz lub rozciągasz amortyzator, który porusza się razem z kolumną.


Też o tym pisałem :]


Ale PiTT wie lepiej, może jak napisze to jeszcze 10 osób to w końcu zrozumie na czym polega zawieszenie gwintowane :rotfl:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 12