Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Torowe przypadki Miniaca (czyli STF wypytuje :) )
Autor Wiadomość

AndreXSi
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Sty, 2010   

Tez to zaczynam zauważać :) chociaz tutaj tylko czasami ;)
 
 

Miniac 
Ala ma kota
Mini-Me


auto: Cayane
silnik:: Tuaregoa
moc: np 182km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 26 Sty, 2010   

Temat roll-center, bump-steer jak i pozostałych zagadnień geometerii dynamicznej to temat na pracę magisterską, a stukanie po winku na forum :>

Generalnie chodzi o to, że inżynier zawieszenia nawet Renault'a Thalii to przemózg, który jedynie czego nie mógł, albo nie zrobił to nie przekonał księgowych, że ten rodzinny sedan, ma być najszybszy na torze.. bo na pewno wiedział jak to zrobić. Roll center to nic innego jak wyliczony środek osi obrotowej (właściwie wychyłowej) auta podczas zakrętu.... prościej... to jak Twoje auto wychyla się lub przechyla w zakręcie to poza tym, że daje Ci brak poczucia pewności prowadzenia to dobrze wyliczony stosunek zmiany pochylenia kół do względem karoserii, względem przechylenia auta w zakręcie tak by zagwarantować MAKSIMUM przyczepności opony o danej szerokości i wysokości na odpowiednim odsadzeniu. Oczywiście na koniec ta opona to Stomil, albo Fulda.. ale w pierwszej kolejności lepiej ją wymienić niż spierdzielić (święta) projekt inżyniera z koncernu.

Dla wielowahaczowych zawieszeń jest to tak skomplikowane, że lepiej obejrzeć parę fotek niż próbować to zrozumieć z opisu.

btw. wielowahacz to kompromis pomiędzy komfortem a zakrętami i dziurami. Niech nikt nie pisze, że to jest dobre rozwiązanie do wyczynu xD






Cheers,
 
 
 

ade 
plotki... plotki...


auto: Królowa lawet
silnik:: f4rt
moc: 172km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2008
Skąd: Krk

Wysłany: Wto 26 Sty, 2010   

to moze jeszcze posluchamy cos ciekawego na temat wplywu odsadzenia kola na prowadzenie...??:D
_________________
http://yt-motorsport.eu
http://facebook.com/YoungTimerMotorsport
http://instagram.com/youngtimermotorsport
 
 

AndreXSi
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Sty, 2010   

no to chyba ma związek z powyższym ;)
 
 

Miniac 
Ala ma kota
Mini-Me


auto: Cayane
silnik:: Tuaregoa
moc: np 182km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 26 Sty, 2010   

Im większy dystans lub mniejsze ET tym większe zło. Chyba, że komuś było za twardo to zamiast miększej sprężyny i słabszego amortyzatora może sobie zafundować +30mm na oś... wtedy torque steer i regularna wymiana łożysk w standardzie :lol2:

A jak miększe zawieszenie to i body roll większy.. a ponieważ przez rozstaw kół zmienił Ci się właśnie rollcenter to WITAJ W KLUBIE objechanych po Karowej przez handlowca w Skodzie Fabia :rotfl:
 
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Wto 26 Sty, 2010   

zdeterminowałeś mnie w końcu do przerzucenia zwrotnic z S3 do golfa które kiedyś kupiłem. seryjnie w golfie przy ugięciu ok. 80mm koło przechodzi w pozytyw. to jakiś kosmos jest moim zdaniem i nie rozumiem dlaczego nie wsadzili do wszystkich modeli tych zwrotnic, skoro np. w s3/tt orzy ugięciu 80mm koło jest jeszcze w ponad 1 st negatywie.



ps. poza camber plates masz może jakieś ciekawe rozwiązania wyprzedzenia zwrotnicy?
_________________
0-1
 
 
 

rasta 
co to była za emisja?
Tępy Huj


auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: Wawa

Wysłany: Wto 26 Sty, 2010   

Miniac napisał/a:
Im większy dystans lub mniejsze ET tym większe zło. Chyba, że komuś było za twardo to zamiast miększej sprężyny i słabszego amortyzatora może sobie zafundować +30mm na oś... wtedy torque steer i regularna wymiana łożysk w standardzie :lol2:


Czyli 20 mm dystans z przodu w Morsie to kiepski pomysł? :/
_________________
658,94:1 - nezoP
 
 
 

Ryba 
feel the revs
pozdro 5-10-15


auto: 135i
silnik:: N55B30
moc: 370km
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Skąd: Kraków

Wysłany: Wto 26 Sty, 2010   

Miniac napisał/a:
Cytat:
a co z zawieszeniem w sensie kątów? negatywy przód/tył większe czy seria? szpera seryjna?




Miniac, jak dla mnie ten film - na prawde super. Nie wypowiadam się o kierowniku, ale maszyna jak z bajki, i ta skrzynia... ^_^
_________________
i kno u got soul
 
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Wto 26 Sty, 2010   

Kurde co drugie zdanie rozumiem ale nie wszystko... Zróbmy jakiś temat dla oporny typu jak poprawić prowadzenie twojego hatcha oraz co robić żeby nie zepsuć pracy inżynierów (gleby, dystanse itd..). Jakiś taki poradnik nt. wyprzedzenia zwrotnicy, zbieżności, negatywu, i czegoś tam jeszcze :)
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Wto 26 Sty, 2010   

Miniac, jeździsz na Poznaniu sam czy z kimś (w sensie na prawym?). Od nas chłopaki jak jeździli na ALT to pochylenie koła było różne dla prawej i lewej strony.
 
 

Janusz 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 24 Maj 2007
Skąd: z Zakrzowa

Wysłany: Wto 26 Sty, 2010   

kubas napisał/a:
Kurde co drugie zdanie rozumiem ale nie wszystko... Zróbmy jakiś temat dla oporny typu jak poprawić prowadzenie twojego hatcha oraz co robić żeby nie zepsuć pracy inżynierów (gleby, dystanse itd..). Jakiś taki poradnik nt. wyprzedzenia zwrotnicy, zbieżności, negatywu, i czegoś tam jeszcze :)

zgadzam się z Kubą, ale ja chyba rozumiem jeszcze mniej niż on...
 
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Wto 26 Sty, 2010   

Miniac napisał/a:
Fabrycznie jest to jakoś zgrane, ale z każdym centymetrem obniżenia auta, nie dość że auto coraz bardziej miękkie to coraz gorzej się prowadzi zaprzeczając teorii - "gleba = dobro". Założę się że KAŻDY na Poznaniu wykręci lepszy czas na fabrycznej wysokości auta, niż na czymś obniżonym na tanim gwincie o -50mm.. Mimo tego że auto będzie się bujać jak Hiszpański Galeon :]

nie zagłębiami się w tematykę kątów itd. bo zupełnie nie mam nic do powiedzenia
ale powiedz proszę czemu im niżej tym bardzie miękki zawias
była dyskusja
http://www.forum.hothatch.org/viewtopic.php?t=6651
gdzie ja szedłem w zaparte że im niżej w eibachu tym bardziej miekko, myślałem że to kwestia sprężyny
ostatecznie chłopaki przekonali mnie że jednak sprężyna nie gra roli i pozostaje jedynie skok amoryzatora
możesz potwierdzić albo zaprzeczyć w kilku zdaniach?
dzięki ;)
 
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Wto 26 Sty, 2010   



Rozumiem tyle:
caster - to wyprzedzenie zwrotnicy - z tego co miniac pisze im większe tym lepiej (wartości pozytywne)
camber - to pochylenie koła - tutaj idziemy w negatyw - i z miniaca wypowiedzi wynika że około -1,5st
toe - zbieżność (?) - tu się pogubiłem i nie wiem jak to ma wyglądać

Wiem jeszcze że wielo wahacz jest gorszym rozwiązaniem na tor :)

Te wszystkie roll center i bumb steer to już kosmos hehe.

Ja mam parę pytań.

Czy w hondzie reguluje się te wartości (caster, camber, toe) z przodu oraz z tyłu ?
Co jeśli mamy francuza i seryjnie żadnej możliwości regulacji (caster, camber) ?
Zakładamy coś takiego http://cgi.ebay.co.uk/Peu...4#ht_2246wt_940 ?
Jak duże możliwości regulacji dają takie mocowania ?
Po takim zabiegu regulujemy sobie przód ale z tyłu jest belka której w żadne sposób nie da się namówić do tego żeby coś w niej ustawić poza wysokością co wtedy ?
Czy regulując przód a nie tykając tyłu nie popsujemy za dużo ? (jedyna możliwość negatywu z tyłu to zużyte łożyska :D )
A no i jeszcze kwestia jak ma się do tego wszystkiego obniżanie zawieszenia + jego twardość, kiedy trzeba stosować inne swożnie wahaczy takie jak kiedyś inż. Loko pokazywał ?
No i ostatnia kwestia czy jak podjadę sobie do zakładu gdzie ustawiali mi zbieżność zakładając na koła takie cuda jak na foto wrzuconym przez miniaca i będę posiadał już powiedzmy te górne mocowania to będą w stanie ustawić mi caster i camber według moich wskazań ? Czy musi być to jakiś pro specjalistyczny zakład ?




Pozdrawiam Judyta
 
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Wto 26 Sty, 2010   

kubas napisał/a:
Po takim zabiegu regulujemy sobie przód ale z tyłu jest belka której w żadne sposób nie da się namówić do tego żeby coś w niej ustawić poza wysokością co wtedy ?
Czy regulując przód a nie tykając tyłu nie popsujemy za dużo ? (jedyna możliwość negatywu z tyłu to zużyte łożyska )


Zakłada się podkładki o asymetrycznej grubości,które powodują że piasta przylega do belki pod innym kątem, np:



kubas napisał/a:
toe - zbieżność (?) - tu się pogubiłem i nie wiem jak to ma wyglądać


Generalnie na przedniej osi tak jak napisał Miniac - ustawia się rozbieżnie (zbieżność ujemna) np. -1,2
_________________
0-1
 
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Wto 26 Sty, 2010   

Stf napisał/a:
Zakłada się podkładki o asymetrycznej grubości pod piastę.


jakieś foto ? Nie bardzo jestem w stanie to sobie wyobrazić. Piasta jest nakładana na taki gruby czop więc jak dasz podkładkę pod piastę to chyba nic się nie zmieni, chyba że da się ten czop wykrzywić :D

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 12