Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Torowe przypadki Miniaca (czyli STF wypytuje :) )
Autor Wiadomość

Miniac 
Ala ma kota
Mini-Me


auto: Cayane
silnik:: Tuaregoa
moc: np 182km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 26 Sty, 2010   

Cytat:

tak jakby przekroczyliśmy punkt przegięcia możliwego max dociążenia koła budą auta ?


tak, ale jedynie w zakręcie. podczas hamowania chcesz by auto nurkowało dodatkowo dociążając oś i przechodząc w pozytyw.


Stf napisał/a:

rozumiem każde dodatkowe obciążenie w zakręcie powoduje już przejście w tendencję niekorzystną

jeśli dobrze to rozumiem, to właśnie zwrotnice z tt/s3 powinny znacząco polepszyć to zjawisko, bo to właśnie chyba mieli na myśli inżynierkowie wypuszczając znacznie niżej mocowanie sworznia zwrotnicy?


Bingo :faja:

ps. fajne te rysunki pokazujesz
 
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Śro 27 Sty, 2010   

Bóg zapłać dobry człowieku. Jak tylko zrobi się cieplej założę zwrotnice i camber plates, które wg. producenta dorzucają -1st w negatywie, czyli powinno być w okolicach -1,5 w spoczynku na obecnych sprężynach + około 30mm dodatkowego pola manewru dociążenia budy zamiast jest wypychania. Ciekawi mnie jak to się przełoży na osiągane czasy. Generalnie auto przy tej zwrotnicy powinno się mniej przechylać- więc wewnętrzne koło lepszą trakcję co w moim przypadku (bez szpery) w ciasnych wolnych akurat na +. Z drugiej strony większy negatyw...
_________________
0-1
 
 
 

Miniac 
Ala ma kota
Mini-Me


auto: Cayane
silnik:: Tuaregoa
moc: np 182km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 27 Sty, 2010   

Stf napisał/a:
Generalnie auto przy tej zwrotnicy powinno się mniej przechylać- więc wewnętrzne koło lepszą trakcję co w moim przypadku (bez szpery) w ciasnych wolnych
akurat na +. Z drugiej strony większy negatyw...


Tu masz taką fotkę auta w średnio szybkim łuku na r888 z przodu miałem około -3st negatywu, z tyłu 2,5. Jak widać wydaje się, że koła nie są w ogóle pochylone, ale przy okazji 'idealnie' prostopadłe do nawierzchni.

 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Śro 27 Sty, 2010   

Mamy już Profesora od turbin - Mr Dzik
teraz mamy jeszcze Profesora od zawiechy - Mr Miniac.

:)

Kiedy robimy jakiś Knowledge ???
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Miniac 
Ala ma kota
Mini-Me


auto: Cayane
silnik:: Tuaregoa
moc: np 182km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 27 Sty, 2010   

CHRZANEK napisał/a:
Mamy już Profesora od turbin - Mr Dzik
teraz mamy jeszcze Profesora od zawiechy - Mr Miniac.


Tak szczerze to ja o zawieszeniach wiem bardzo niewiele w porównaniu np do takiego Skindera. A w porównaniu do tego co wiem o silnikach i elektronice sterującej to w kwestii ustawień zawiasu nie wiem NIC :]

Wiec myślę, że na stanowisku jest ciągle wakat :lol2:
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Czw 28 Sty, 2010   

Skinder'a znam troche - z okresu rallycrossowego.
Wiedze ma to fakt.

"Ryzik" też chyba co nieco ogarnia temat ?
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Jacek 
Idź na zakupy!


auto: mam
silnik:: też
moc: 72.5km
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Skąd: SY

Wysłany: Czw 28 Sty, 2010   

Miniac napisał/a:
CHRZANEK napisał/a:
Mamy już Profesora od turbin - Mr Dzik
teraz mamy jeszcze Profesora od zawiechy - Mr Miniac.


Tak szczerze to ja o zawieszeniach wiem bardzo niewiele

o_O ?
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Czw 28 Sty, 2010   

Miniac napisał/a:
Tak szczerze to ja o zawieszeniach wiem bardzo niewiele...


jacek czajka napisał/a:
?


Miniac napisał/a:
...w porównaniu do tego co wiem o silnikach i elektronice sterującej


No to w tym kontekscie mało - Jacku Czajku z Toyoty Odbytom :)
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Jacek 
Idź na zakupy!


auto: mam
silnik:: też
moc: 72.5km
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Skąd: SY

Wysłany: Czw 28 Sty, 2010   

zdizwiła mnie wypowiedź Miniaca, że "mało wie o zawieszeniach" czytając wcześniejsze jego posty-wypracowania :faja:
 
 

Bart 
HEJTER


auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Skąd: z dupy

Wysłany: Czw 28 Sty, 2010   

bo to trochę taka kokieteria była :>
 
 
 

Miniac 
Ala ma kota
Mini-Me


auto: Cayane
silnik:: Tuaregoa
moc: np 182km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 28 Sty, 2010   

bart napisał/a:
bo to trochę taka kokieteria była :>


Wcale nie. Ja już miałem taki okres co mi się wydawało że 'coś wiem', ale od 3lat mamy trochę wspólnego w autami startującymi w cyklach WSMP i GSMP i trochę RSMP. To co ja tutaj 'wylałem' na forum to są jakieś hasła to zgłębiania wiedzy. Wszystkie te rzeczy rzeczy są zdecydowanie bardziej skomplikowane kiedy już okaże się że auto środka masy nie ma po środku, że roll center dla przodu i tyłu musi być powiązany, bo przecież są dwie osie, a nie jedna.. itd. Pozatym WOGÓLE nie dotykałem tematu amortyzacji, sztywności i masy sprężyn, charakterystyki amortyzatora, to że taki wyczynowy zawias ma regulacje odbicia i dobicia to pewnie każdy słyszał, ale że są jeszcze szybkie i wolne + blokady i progresja to pewnie już nie wszyscy. Jak to ustawiać? Jak stroić i badać amortyzatory na hamowni (coś analogicznego do hamowni silnikowej). Gdzie w zawieszeniu mieć uniball, a gdzie wręcz 'miękką gumkie'. Jak i czym pompować opony.. no i temat rzeka.. jakie opony do jakiego zawieszenia. Z tego naprawdę już odpadam i czuje się totalnie zielony w porównaniu do ludzi którzy z tego żyją. Można na to wszystko machnąć reką i przyjąć, że to nie F1. Ale jeździłem paroma autami na DOBRZE ustawionym Ohlinsie, Proflexie, Penske czy chociażby HP Sportingu i wg mnie ludzie dzielą się na takich co na tym jeździli i na takich co w końcu będą :] To jest po prostu przepaść w porównaniu do wszystkich B8, Teinów, Koni czy KW, które już są dużo lepsze od tego co mamy seryjnie w aucie. xD
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Czw 28 Sty, 2010   

Miniac napisał/a:
HELL NO!!

Nie mając możliwości na żywo pozmieniałem sobie ustawienia w GT5 :) Chciałem zauważyć różnice o których mówiłeś. Co prawda ustawienia zmieniałem diametralnie żeby co kolwiek zauważyć w grze ale faktycznie nie spodziewałem się, że to ma aż TAKIE znaczenie. Mówię tak bo do tej pory żyłem w nieświadomości z paroma sprawami. Zajeb.iście mnie męczy, że nie znam murzyńskiego (jak ja się uchowałem :/ ) bo wszystko co ciekawe jest właśnie w tym języku.
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Pią 29 Sty, 2010   

nigga
bitches
Hoes
fuck
money
spinners
Ajerrajd

naucz sie tego. To cały słownik czarnuchów
 
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Czw 17 Cze, 2010   

Dobra panowie założyłem wahacze z 309gti przód zrobił się szerszy o około 1-1,5cm na stronę negatyw się ładnie pojawił wszystko fajnie. Tyle że teraz z boku widać że przód jest wyraźnie szerszy od tyłu, jak to wpłynie na "skręcalność" peugeota ? Czy lepiej byłoby gdybym tył teraz też poszerzył o 1,5cm na stronę ? Da się to zrobić wrzucając belkę z 309gti.

Aha i jak duża rozbieżność kół ustawić ? Czy może na 0 ?
 
 
 

fydi 
Oświadczam - donosiłem do SB


auto: Clio Williams
silnik:: F7R
moc: 154km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Sty 2008
Skąd: Kraków

Wysłany: Czw 17 Cze, 2010   

W williamsie przód też jest znacznie szerszy od tyłu. Dlatego najpierw sprawdź w praktyce jak to się prowadzi, a potem ewentualnie zmieniaj.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13