auto: Cayane
silnik:: Tuaregoa
moc: np 182km Pomógł: 16 razy Dołączył: 18 Lis 2009 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 26 Sty, 2010
Cytat:
tak jakby przekroczyliśmy punkt przegięcia możliwego max dociążenia koła budą auta ?
tak, ale jedynie w zakręcie. podczas hamowania chcesz by auto nurkowało dodatkowo dociążając oś i przechodząc w pozytyw.
Stf napisał/a:
rozumiem każde dodatkowe obciążenie w zakręcie powoduje już przejście w tendencję niekorzystną
jeśli dobrze to rozumiem, to właśnie zwrotnice z tt/s3 powinny znacząco polepszyć to zjawisko, bo to właśnie chyba mieli na myśli inżynierkowie wypuszczając znacznie niżej mocowanie sworznia zwrotnicy?
Bóg zapłać dobry człowieku. Jak tylko zrobi się cieplej założę zwrotnice i camber plates, które wg. producenta dorzucają -1st w negatywie, czyli powinno być w okolicach -1,5 w spoczynku na obecnych sprężynach + około 30mm dodatkowego pola manewru dociążenia budy zamiast jest wypychania. Ciekawi mnie jak to się przełoży na osiągane czasy. Generalnie auto przy tej zwrotnicy powinno się mniej przechylać- więc wewnętrzne koło lepszą trakcję co w moim przypadku (bez szpery) w ciasnych wolnych akurat na +. Z drugiej strony większy negatyw...
auto: Cayane
silnik:: Tuaregoa
moc: np 182km Pomógł: 16 razy Dołączył: 18 Lis 2009 Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 27 Sty, 2010
Stf napisał/a:
Generalnie auto przy tej zwrotnicy powinno się mniej przechylać- więc wewnętrzne koło lepszą trakcję co w moim przypadku (bez szpery) w ciasnych wolnych
akurat na +. Z drugiej strony większy negatyw...
Tu masz taką fotkę auta w średnio szybkim łuku na r888 z przodu miałem około -3st negatywu, z tyłu 2,5. Jak widać wydaje się, że koła nie są w ogóle pochylone, ale przy okazji 'idealnie' prostopadłe do nawierzchni.
auto: Cayane
silnik:: Tuaregoa
moc: np 182km Pomógł: 16 razy Dołączył: 18 Lis 2009 Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 27 Sty, 2010
CHRZANEK napisał/a:
Mamy już Profesora od turbin - Mr Dzik
teraz mamy jeszcze Profesora od zawiechy - Mr Miniac.
Tak szczerze to ja o zawieszeniach wiem bardzo niewiele w porównaniu np do takiego Skindera. A w porównaniu do tego co wiem o silnikach i elektronice sterującej to w kwestii ustawień zawiasu nie wiem NIC
auto: Cayane
silnik:: Tuaregoa
moc: np 182km Pomógł: 16 razy Dołączył: 18 Lis 2009 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 28 Sty, 2010
bart napisał/a:
bo to trochę taka kokieteria była
Wcale nie. Ja już miałem taki okres co mi się wydawało że 'coś wiem', ale od 3lat mamy trochę wspólnego w autami startującymi w cyklach WSMP i GSMP i trochę RSMP. To co ja tutaj 'wylałem' na forum to są jakieś hasła to zgłębiania wiedzy. Wszystkie te rzeczy rzeczy są zdecydowanie bardziej skomplikowane kiedy już okaże się że auto środka masy nie ma po środku, że roll center dla przodu i tyłu musi być powiązany, bo przecież są dwie osie, a nie jedna.. itd. Pozatym WOGÓLE nie dotykałem tematu amortyzacji, sztywności i masy sprężyn, charakterystyki amortyzatora, to że taki wyczynowy zawias ma regulacje odbicia i dobicia to pewnie każdy słyszał, ale że są jeszcze szybkie i wolne + blokady i progresja to pewnie już nie wszyscy. Jak to ustawiać? Jak stroić i badać amortyzatory na hamowni (coś analogicznego do hamowni silnikowej). Gdzie w zawieszeniu mieć uniball, a gdzie wręcz 'miękką gumkie'. Jak i czym pompować opony.. no i temat rzeka.. jakie opony do jakiego zawieszenia. Z tego naprawdę już odpadam i czuje się totalnie zielony w porównaniu do ludzi którzy z tego żyją. Można na to wszystko machnąć reką i przyjąć, że to nie F1. Ale jeździłem paroma autami na DOBRZE ustawionym Ohlinsie, Proflexie, Penske czy chociażby HP Sportingu i wg mnie ludzie dzielą się na takich co na tym jeździli i na takich co w końcu będą To jest po prostu przepaść w porównaniu do wszystkich B8, Teinów, Koni czy KW, które już są dużo lepsze od tego co mamy seryjnie w aucie.
Nie mając możliwości na żywo pozmieniałem sobie ustawienia w GT5 Chciałem zauważyć różnice o których mówiłeś. Co prawda ustawienia zmieniałem diametralnie żeby co kolwiek zauważyć w grze ale faktycznie nie spodziewałem się, że to ma aż TAKIE znaczenie. Mówię tak bo do tej pory żyłem w nieświadomości z paroma sprawami. Zajeb.iście mnie męczy, że nie znam murzyńskiego (jak ja się uchowałem ) bo wszystko co ciekawe jest właśnie w tym języku.
auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km Pomógł: 73 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 17 Cze, 2010
Dobra panowie założyłem wahacze z 309gti przód zrobił się szerszy o około 1-1,5cm na stronę negatyw się ładnie pojawił wszystko fajnie. Tyle że teraz z boku widać że przód jest wyraźnie szerszy od tyłu, jak to wpłynie na "skręcalność" peugeota ? Czy lepiej byłoby gdybym tył teraz też poszerzył o 1,5cm na stronę ? Da się to zrobić wrzucając belkę z 309gti.
Aha i jak duża rozbieżność kół ustawić ? Czy może na 0 ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach