Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Torowe przypadki Miniaca (czyli STF wypytuje :) )
Autor Wiadomość

rasta 
co to była za emisja?
Tępy Huj


auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: Wawa

Wysłany: Wto 22 Cze, 2010   

Janusz napisał/a:
ciekawe..... to po co zakładałeś u siebie dystanse?? i jeszcze twierdzisz ze się na nich lepiej jeździ ??


Gdzie napisałem, że dzięki nim lepiej się jeździ, he?

Zakładałem tylko z powodu wyglądu, ale dalej uważam, że optymalne jest seryjne ET.
_________________
658,94:1 - nezoP
 
 
 

Janusz 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 24 Maj 2007
Skąd: z Zakrzowa

Wysłany: Wto 22 Cze, 2010   

rasta napisał/a:
Gdzie napisałem, że dzięki nim lepiej się jeździ, he?

Zakładałem tylko z powodu wyglądu, ale dalej uważam, że optymalne jest seryjne ET.


hmm... nie będę teraz przekopywał pimpa, bo pamiętam ze tam coś pisałeś zaraz po ich montażu ale w tym temacie na tej samej stronie jest :


rasta napisał/a:
Ja ma przód szerszy o 4 cm po 2 cm na stronę i prowadzi się kosa. Były obawy, że dystanse pogorszą prowadzeniem ale bic takiego nie odczułem.
 
 
 

rasta 
co to była za emisja?
Tępy Huj


auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: Wawa

Wysłany: Wto 22 Cze, 2010   

Ziom ale do tego mam gwint B16, stabilizatory i poliuretany. Nie napisałem, że dzięki dystansom prowadzi się kosa. Kolejna prawa, że nie mówimy tutaj o dystansach.
_________________
658,94:1 - nezoP
 
 
 

Janusz 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 24 Maj 2007
Skąd: z Zakrzowa

Wysłany: Wto 22 Cze, 2010   

rasta napisał/a:
Ziom ale do tego mam gwint B16, stabilizatory i poliuretany. Nie napisałem, że dzięki dystansom prowadzi się kosa. Kolejna prawa, że nie mówimy tutaj o dystansach.


napisałeś ze obawiałeś się dystansów ale nic nie poczułeś :P i ze czasy tez nic na ten temat nie mówią. ale pzreciez to czy felga jest przesunięcia bardziej na zewnatrz czy jest dystans to to samo w efekcie końcowym,. ba, nawet lepiej jak tylko felga bo jest mniej części pośredniczących.

ale ok, trzymajmy sie sedna sprawy :D ja osobiście nie wiem jak sie ma rozstaw koł do przyczepności, i nie spieram sie ze to lepsze czy gorsze tylko chciałem mieć jasny obraz Twojej opini, tak jak napisałeś uważasz ze lepsze seryjne ET. MI osobiście wydaje się ze im szerzej tym lepiej, ale moje zdanie jest oparte w tym przypadku tylko i wyłącznie na obiegowych opiniach.
 
 
 

rabarbar
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Cze, 2010   

Miniac napisał/a:
Im większy dystans lub mniejsze ET tym większe zło. Chyba, że komuś było za twardo to zamiast miększej sprężyny i słabszego amortyzatora może sobie zafundować +30mm na oś... wtedy torque steer i regularna wymiana łożysk w standardzie :lol2:

A jak miększe zawieszenie to i body roll większy.. a ponieważ przez rozstaw kół zmienił Ci się właśnie rollcenter to WITAJ W KLUBIE objechanych po Karowej przez handlowca w Skodzie Fabia :rotfl:


powyzej cytat z Miniaca
 
 

rabarbar
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Cze, 2010   

Miniac napisał/a:
Im większy dystans lub mniejsze ET tym większe zło. Chyba, że komuś było za twardo to zamiast miększej sprężyny i słabszego amortyzatora może sobie zafundować +30mm na oś... wtedy torque steer i regularna wymiana łożysk w standardzie :lol2:

A jak miększe zawieszenie to i body roll większy.. a ponieważ przez rozstaw kół zmienił Ci się właśnie rollcenter to WITAJ W KLUBIE objechanych po Karowej przez handlowca w Skodzie Fabia :rotfl:


powyzej cytat z Miniaca
 
 

Yarko 
z.. z.. z... zzzz...z z..z.z z. z...


auto: AP1
silnik:: F20C
moc: 240km
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Kwi 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 22 Cze, 2010   

rabarbar napisał/a:
Miniac napisał/a:
Im większy dystans lub mniejsze ET tym większe zło. Chyba, że komuś było za twardo to zamiast miększej sprężyny i słabszego amortyzatora może sobie zafundować +30mm na oś... wtedy torque steer i regularna wymiana łożysk w standardzie :lol2:

A jak miększe zawieszenie to i body roll większy.. a ponieważ przez rozstaw kół zmienił Ci się właśnie rollcenter to WITAJ W KLUBIE objechanych po Karowej przez handlowca w Skodzie Fabia :rotfl:


powyzej cytat z Miniaca


no min. w związku z tą wypowiedzią zadałem pytanie, zastanawia mnie fakt, że przecież wiele osób upala ( amatorsko i pro )na różnych OZ, compo, speedlinach i wielu wielu innych felgach, które w większości nie mają dopasowanych offsetów (std. różnice to własnie około 5-10mm ). Ultraleggera np. występuje w 16x7' 4x100 tylko z ET37 i gdyby była to odczuwalna różnica to chyba nikt by się w to nie pchał mając np. ET45... a tymczasem to niezwykle popularne koło...oczywiście to wszystko zależy, od samochodu, rodzaju zawieszenia, opon, nawierzchni, ciśnienia itd. ale przyjmijmy jakiś pkt. odniesienia, np. seryjne Clio Sport PH3.
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Wto 22 Cze, 2010   

we wszystkim trzeba zachować umiar i tyle :]
_________________
 
 
 

rasta 
co to była za emisja?
Tępy Huj


auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: Wawa

Wysłany: Wto 22 Cze, 2010   

Kowalskie nie odczuje, ale jak się naprawdę upala i napada na winkle ze słuszną prędkością i na granicy opon, zawieszenie to może to już mieć znaczenie.
_________________
658,94:1 - nezoP
 
 
 

Yarko 
z.. z.. z... zzzz...z z..z.z z. z...


auto: AP1
silnik:: F20C
moc: 240km
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Kwi 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 22 Cze, 2010   

no właśnie kwestia tego czy może mieć znaczenie czy ma znaczenie i czy na + czy na - akurat przy takich małych różnicach, oczywiście pomijamy tu jakieś absurdalne sytuacje typu dystans 30mm, kwestia dotyczy tylko różnic w ET felgi czyli przyjmijmy max 5-10mm... po prostu czasami nie ma opcji kupić felg, które nas interesują z idealnie dopasowanym ET.
 
 

ade 
plotki... plotki...


auto: Królowa lawet
silnik:: f4rt
moc: 172km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2008
Skąd: Krk

Wysłany: Śro 23 Cze, 2010   

jak mamy zawias beton to ma to juz o wiele mniejsze znaczenie, to po pierwsze

pozatym zalezy od konkretnego samochodu i tego jaki ma promien zataczania fabrycznie, (np. foka rs czy megane rs czy tez 407 1,6 hdi po to maja ten niezalezny swozen, czy jak to nazwac, zeby wyeliminowac efekt "dystansu") istotne jest tez czy zmieniamy dlugosc wachacza...
_________________
http://yt-motorsport.eu
http://facebook.com/YoungTimerMotorsport
http://instagram.com/youngtimermotorsport
 
 

rasta 
co to była za emisja?
Tępy Huj


auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: Wawa

Wysłany: Śro 23 Cze, 2010   

No właśnie, od Minaca nawet słyszałem, że u mnie dystans nie powinien aż tak negatywnie wpłynąć na zachowanie się samochodu, z powodu bardzo twardego zawieszenia. Chyba miał rację.
_________________
658,94:1 - nezoP
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Śro 23 Cze, 2010   

kubas napisał/a:
Dobra kolejne pytanie, czy słyszał ktoś o regulowanej długości łącznikach stabilizatora ? Podobno dzięki temu da się ustawić jego wstępne naprężenie czyli generalnie można go utwardzić albo zmiękczyć. Da się ?


też w ogóle tego nie kumam... po co ? jak chcesz utwardzić pręt z dwoma przegubami kulistymi ?

zaraz się okaże, że to co kubas mówi gdzieś tam ma sens a my jesteśmy nie douczeni :rotfl:

ale na swój rozum odpowiadam - brak sensu i możlwości.
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Śro 23 Cze, 2010   

Vlodarsky napisał/a:
kubas napisał/a:
Dobra kolejne pytanie, czy słyszał ktoś o regulowanej długości łącznikach stabilizatora ? Podobno dzięki temu da się ustawić jego wstępne naprężenie czyli generalnie można go utwardzić albo zmiękczyć. Da się ?


też w ogóle tego nie kumam... po co ? jak chcesz utwardzić pręt z dwoma przegubami kulistymi ?

zaraz się okaże, że to co kubas mówi gdzieś tam ma sens a my jesteśmy nie douczeni :rotfl:

ale na swój rozum odpowiadam - brak sensu i możlwości.

Też tak myślę więc spytałem. Bo dostałem info od ziomka z 205.pl że może załatwić regulowane drążki oraz że dzięki temu można ustawić wstępne naprężenie stabilizatora.
 
 
 

ade 
plotki... plotki...


auto: Królowa lawet
silnik:: f4rt
moc: 172km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2008
Skąd: Krk

Wysłany: Czw 24 Cze, 2010   

Vlodarsky napisał/a:
kubas napisał/a:
Dobra kolejne pytanie, czy słyszał ktoś o regulowanej długości łącznikach stabilizatora ? Podobno dzięki temu da się ustawić jego wstępne naprężenie czyli generalnie można go utwardzić albo zmiękczyć. Da się ?


też w ogóle tego nie kumam... po co ? jak chcesz utwardzić pręt z dwoma przegubami kulistymi ?

zaraz się okaże, że to co kubas mówi gdzieś tam ma sens a my jesteśmy nie douczeni :rotfl:

ale na swój rozum odpowiadam - brak sensu i możlwości.


ale jak np jest whiteline do subaru to mozna go regulowac wlasnie skracajac ramie (tam akurat lacznik sie przykrecac dalej lub blizej konca) czyli efekt podobny jak skracajac lacznik.. tak mi sie wydaje przynajmniej:D
_________________
http://yt-motorsport.eu
http://facebook.com/YoungTimerMotorsport
http://instagram.com/youngtimermotorsport
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 12