for mi ten samochód ma w sobie coś. Wyprułbym w nim wszystko za tylnymi fotelami i urządził stanowisko z Atari 65XE, magnetofonem, 14 calowym lampowym monitorem, i naparzał w River Raid, Preliminary Monty lub Ninja
_________________ Filozof, Biegacz, Fotograf, Egoista, Cham, Prostak i Humanista
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pon 01 Lut, 2010
Nalezy wspomnieć ze Charade 1,0T wystepowało już w poprzedniej generacji, z tym ze silnik był w technice 2zaworowej (razem było ich 6 )i generował moc 75KM.
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
KAMILcom [Usunięty]
Wysłany: Pon 26 Kwi, 2010
taka krótka notatka którą napisałem dla innego forum:
Dlaczego auto nie zdobyło w Polsce popularności? Bo wyprzedzało epokę! Wtedy modne było wsadzanie większego wolnossącego silnika do mniejszego auta – czytaj osławione volkswagenowskie VR’ki w golfach.
Fenomen Daihatsu charde GTti polega na tym że w aucie tym zainstalowano 3-cylindrowy silnik rzędowy o pojemność 993cm3, 12 zaworowy o dwóch walkach rozrządu, wielopunktowy wtrysk oraz dodatkowo zainstalowano turbinę! GTTI 87-93 wszystkie produkowane tylko i wyłącznie w Japonii w fabryce w Osace. Silnik w wersji CB80 i CB70 (ten drugi wychodził tylko na rynek japoński i praktycznie niczym się nie różnił) jest fabrycznie zakuty. I z 60KM zrobiło się ponad 100KM. Dokładnie 101KM i 130Nm. Auto to waży 770kg z pełnym wnętrzem czyli nie wiele. W połączeniu z tym silnikiem auto to nie jedzie... ono po prostu zapie...dala! 7,8s do 100km/h w serii i uczucie że silnik leży nam na kolanach! Czyli całkiem przyjemnie.
Dodatkowy atut tego samochodu to kosmetyczne różnice pomiędzy zwykłym daihatsu charde a charde GTti. Od seryjnej charady inne było zawieszenie - na amorach gazowych i twardszych sprężynach dodatkowo z przodu i tyłu stabilizator zdecydowanie grubszy i rozpórki doł i góra. Układ hamulcowy tez zupełnie inny, przód tarcze wentylowane tył tarcze zwykłe + większe serwo. Środek zmieniony, inna tapicerka, fotele wyprofilowane ala kubełki, obrotomierz wyskalowany do 9000, i ta magiczna zielona kontrolka turbo
Minus – brak zaplecza serwisowego! W Polsce nie ma żadnego ASO daihatsu. Najbliższe znajduje się w Niemczech. Od siebie dodam, bo sam przez to przechodziłem że do tego modelu części nad wymiarowe do remontu nie są produkowane, bo daihatsu ich nie przewidziało Można dostać nieoryginalne tłoki, panewki, pierścienie lecz trzeba je sprowadzać z UK i jak sie ostatnio dowiedziałem z Argentyny, ale rzadko kto to robi, bo koszta są spore i trafienie w tej chwili na zadbane gtti w PL jest praktycznie niemożliwe. Do tego dochodzi korozja w naszych warunkach klimatycznych. Przede wszystkim korozja tylnych nadkoli, progi, wewnętrzne nadkola tył, klapa bagażnika to jest standard.
Dane techniczne:
Silnik benzynowy, trzycylindrowy, umieszczony poprzecznie z przodu.
Turbosprężarka (maksymalne ciśnienie 0,75 bara), chłodnica powietrza.
DOHC, 4 zawory na cylinder.
Wtrysk jednopunktowy.
Pojemność skokowa 986 ccm. (różne źródła różnie podają)
Średnica cylindra x skok tłoka 76,0 x 73,0 mm.
Stopień sprężania 7,8.
Moc maksymalna 74kW (101 KM) przy 6500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 3500 obr./min.
Skrzynia 5-biegowa, napęd na koła przednie.
Zawieszenie niezależne: z przodu kolumny McPhersona, z tyłu kolumny resorujące, wahacze poprzeczne i wzdłużne; stabilizatory.
Hamulce tarczowe, przednie wentylowane.
Opony 185/60 R 14 H.
Pojemność zbiornika paliwa 40 l.
Pojemność bagażnika 173/537 l.
Masa własna 810 kg, ładowność maksymalna 380 kg.
Maksymalna masa przyczepy z hamulcem 1000 kg. Rozstaw osi 2340 mm.
Wymiary dł./szer./wys. 3610/1612/1385 mm.
I foto silnika:
i wracając do artykułu
Cytat:
Daihatsu nigdy nie sprzedawało się w dużych ilościach i nie odniosło tak spektakularnego sukcesu jak 205 GTI czy Golf GTI. Przyczyna może leżeć w tym iż auto w zakrętach nie potrafiło wykorzystać posiadanych atutów.
po czym autor stwierdza że auto nie wykorzystuje potencjału w zakrętach ? proponuje zobaczyć chociażby film z best motoringu który ktoś podał w tym temacie jak charade objeżdza swifta po zewnętrznej (a nie spotkałem sie z opinnią że swift gti słabo skreca). i jeszcze bardziej mnie to rozśmieszyło że dla tego auto nie sprzedało sie w takich ilościach jak inne auta z europy. przyczyna tego była zupełnie inna - cena. charade gtti kosztowało tyle co honda CRX która chyba nie można powiedzieć że jest kiepska ?
dane w całości skopiowane z jakiejś strony. generalnie jest kilka wersji. to samo tyczy sie przyspieszenia 0-100, można uznać że jest w przedziale 7.8-8.2s.
moje auto waży 770kg z wybebeszonym tyłem i pełnym bakiem, ale poprzedni właściciel władował w niego trochę kilogramów drutu spawalniczego, gruuubej blachy i szpachli, więc opcja 770kg w serii jest całkiem realna.
rabarbar [Usunięty]
Wysłany: Pon 26 Kwi, 2010
no dajesz dajesz wiecej,bo autko ciekawe!!
KAMILcom [Usunięty]
Wysłany: Pon 26 Kwi, 2010
martin.h napisał/a:
Ale motor w Gtti to mistrzostwo, z palcem w dupie wyciągasz 140 KM z litra.
słuszna uwaga. 140-150 koni jest spokojnie do zrobienia.
wydech + dolot, przepustnica od toyoty (P&P), zwiększony boost na około 1.3bara + fuel cut defender, FIMC, + bov, no i oczywiście strojenie, albo jakieś oporniki jak komuś nie szkoda silnika.
dalej już jest ciężej, bo przy 160-170KM kończą sie wtryski i pompa paliwa. trzeba też zmienić sprzęgło, a seryjna skrzynia ma prawo zacząć sie sypać jeżeli nie jest w perfekcyjnym stanie. z turbo nie ma większego problemu, bo podobno T25 podchodzi bez większych przeróbek, albo można zrobić hybryde z Daihatsu Fourtrak (Rocky) 2.8 lub Isuzu trooper 3.1 diesel
przypominam że dół silnika jest seryjnie zakuty i daje rade bez żadnej modyfikacji do 180KM
co do mojego auta to jestem po remoncie silnika i przede mną przekładka do nowej budy, bo w poprzedniej wynikło kilka kwiatków. po pół roku znalazłem w 100% zdrową budę bez grama rdzy. wszystkie mody będę zaczynał od początku, bo jednak nie wszystko co było u mnie zrobione w aucie mnie satysfakcjonuje, a niestety jestem człowiekiem który jak coś robi to od A do Z
więcej info na forach z JDM w nazwie
po czym autor stwierdza że auto nie wykorzystuje potencjału w zakrętach ? proponuje zobaczyć chociażby film z best motoringu który ktoś podał w tym temacie jak charade objeżdza swifta po zewnętrznej (a nie spotkałem sie z opinnią że swift gti słabo skreca)
Hej Kamil to ja jestem Łukasz Borak
Artykuł mój bazował na informacjach z Performance Car, tam dziennikarze na podstawie doświadczenia myślę że większego niż to ile my mamy lat opisywali różnego rodzaju youngtimery, i Charade zostało opisane jako auto kiepsko się prowadzące. Nie wiem czy cena, czy technologia, czy mała pojemność zniechęcały do zakupu. Fakt jest faktem ze tych aut na rynku po prostu nie ma.
Co do prowadzenia zapraszam na jakiś tor, będzie okazja klepną 205 po zewnętrznej
Fajnie że ładnie opisałeś co dalej można zrobić, jeśli chcesz poprawię dane techniczne i mogę dopisać więcej informacji (podrzuć info na PW), ale w kwestii prowadzenia wolę zaufać komuś kto będzie bardziej obiektywny w kwestii tego jak autko się prowadzi, bo każda myszka swój ogonek chwali.
Co do serwisu Daihatsu już jest w Łodzi, kolejny będzie w Wawie - także tutaj polecam zweryfikować info, bo akurat średnio się tą marką interesuję ale kolega ma i jeżdzi do Łodzi
Pisząc o tłokach z Argentyny masz na myśli kuciznę od IAPEL??
_________________ when the flag drops the bullshit stops
Co do prowadzenia zapraszam na jakiś tor, będzie okazja klepną 205 po zewnętrznej
Dobry żart
KAMILcom [Usunięty]
Wysłany: Wto 27 Kwi, 2010
saxorulez napisał/a:
Artykuł mój bazował na informacjach z Performance Car, tam dziennikarze na podstawie doświadczenia myślę że większego niż to ile my mamy lat opisywali różnego rodzaju youngtimery, i Charade zostało opisane jako auto kiepsko się prowadzące. Nie wiem czy cena, czy technologia, czy mała pojemność zniechęcały do zakupu. Fakt jest faktem ze tych aut na rynku po prostu nie ma.
Co do prowadzenia zapraszam na jakiś tor, będzie okazja klepną 205 po zewnętrznej
nie mam na celu chwalić daihatsu tym bardziej że szczerze mówiąc wcale nie przepadam za tą marką, ale po tym co przeczytałem śmiać mi sie chce. chyba największą zaletą tego modelu jest właśnie prowadzenie, a w tym artykule piszesz coś zupełnie odwrotnego nie zdziwił bym sie gdyby Performance Car pisząc prowadzenie miało na myśli komfort, bo to jest akurat fakt, bo charade w szczególności gtti jest dosyć sztywne co wiadomo jak działa. może napiszesz do czego ten samochód był w takim razie porównywany ? druga sprawa to ciekawi mnie od kogo mieli egzemplarz testowy, bo ja od kiedy sie interesuje nie widziałem gtti w PL bez jakiegoś "ale".
saxorulez napisał/a:
Co do serwisu Daihatsu już jest w Łodzi, kolejny będzie w Wawie - także tutaj polecam zweryfikować info, bo akurat średnio się tą marką interesuję ale kolega ma i jeżdzi do Łodzi
ASO faktycznie w łodzi jest z tym że dotyczy ono tylko nowych modeli. zadzwoń spytaj sie co mają do zaoferowania do gtti z części silnikowych, bo pewnie do zawieszenia się coś znajdzie ale na 99% będą to części do zwykłej charady z inną charakterystyką.
co do sprawdzianu na torze to nie ma problemu - jak sie kiedyś spotkamy to bardzo chętnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach