auto: BMW
Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Czw 22 Lip, 2010
krz_p napisał/a:
styku ostro bajeruje aby zdobyć klientów
niestety nie ma gwarancji, że jego opony będą zawsze mialy taką samą jakość
co z tego, że nawet przekaże komplet do testów jak kolejny będzie zrobiony/nalany na oponie innej marki?
zapewnienia, że sliki robią na jednym modelu opony to między bajki można włożyć
nikt tego nie będzie w stanie sprawdzić,
wyobrażacie sobie, że ktoś skupuje wyłącznie np. micheliny pilot sport, których są i tak 3 rodzaje, i to jeszcze w konkretnych rozmiarach?
bo ja tego jakoś nie widzę
A moze kolego wstrzymaj sie z takimi osadami bo nie widziales ani nie testowales i na podstawie domyslu oceniasz.
Mnie zawsze ciekawiło wyważenie opony bieżnikowanej, czy jest z tym większy problem niż z oponą fabrycznie nową? W rajdach niby się nie wyważa slicków, ale co innego w przypadku nowej felgi i opony, a co innego w przypadku nalewki.
Prosiłbym o wyjaśnienie tej sprawy.
Slików też rajdówki, które oglądałem też często nie miały wyważonych.
Z wyważeniem zawsze trzeba brać jeden parametr pod uwagę. Jest to masa opony. Normalne niewyważenie w oponie dużej czyli ciężkiej to nie normalne w oponie małej.
Jeżeli Toyo czy Yoko jako jedne z najlżejszych opon ważą mniej niż inne nowe w tym samym rozmiarze, to średnie niewyważenie będzie mniejsze. Ale przeciętna Toyo w 17'' będzie miała większe niż przeciętna Toyo w 14''. Z bieżnikami jest tak, że przeciętnie są cięższe niż inne opony. Jeżeli dodatkowo opona jest wzmocniona czyli cięższa to tak jakby była większa.
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010
styku napisał/a:
Slików też rajdówki, które oglądałem też często nie miały wyważonych.
ja u siebie zawsze sliki wywazalem
ale jakby mi to ktos tak wytlumaczyl jak ty:
styku napisał/a:
Jeżeli Toyo czy Yoko jako jedne z najlżejszych opon ważą mniej niż inne nowe w tym samym rozmiarze, to średnie niewyważenie będzie mniejsze. Ale przeciętna Toyo w 17'' będzie miała większe niż przeciętna Toyo w 14''. Z bieżnikami jest tak, że przeciętnie są cięższe niż inne opony. Jeżeli dodatkowo opona jest wzmocniona czyli cięższa to tak jakby była większa.
to na pewno bym sie juz nie papral z wywazaniem... dzieki
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010
Mój kolega z Rallycrossu któremu opowiedziałem o tych oponach i zapytał mnie czy macie w ofercie slicki w rozmiarze 155/65r13.
Takie opony oferuje konkurencyjny Markgum i generalnie szału nie ma, ale wobec braku konkurencji wszyscy na tym jeżdżą.
Przepisy sa takie że można używać opon bieżnikowanych ale tylko polskich (???).
Czy macie lub planujecie mieć w ofercie slicki w 13"
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
styku [Usunięty]
Wysłany: Pią 23 Lip, 2010
Pewnie coś małego to jest. Na razie nie. Może kiedyś. To co będzie na początku to 185/60 R14 185/55 R 15 205/50 R16 215/45 R 17 i 225/40 R18.
W sumie nie było zainteresowania. Jak by jakieś było mogę taki temat rozważyć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach