Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie za 100pkt z fizyki (chyba to jest fizyka)
Autor Wiadomość

JIMEK
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Cze, 2006   

ostatnie Q i sie poddaje.
dzik napisał/a:
10Nm przy 3600 to jest cale 5KM roznicy przy ok 120KM, wiec to jest mniej niz 5% roznicy?

5KM nie jest mozliwe do wyczucia? w sensie czy mowisz ze 5 KM nie sprawi roznicy w wyscigu? oczywiscie nie w peaku tylko dluzej...
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pią 23 Cze, 2006   

Jakarti napisał/a:
dobre - eM moze odpowiadac na swoje posty :)

Tu jest taki myk chyba ze admina postow nie skleja jak napisze dwa naraz.
Mozna wylaczyc.Mi to ryba.
Lepiej czytaj i sie ucz :D :D :D :D :D :D :D :D
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

Jakarti 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 23 Cze, 2006   

wszystko skrzetnie notuje i drukuje wszystkie schematy :)

ucze sie ucze i jeszcze kiedys Was zaskocze :D
_________________
Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
 
 
 

szymon
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Cze, 2006   

Troszkę z innej beczki
Żródło: http://www.chojnacki.com.pl/filozofia.php


Moc silnika jest ważnym parametrem. Lecz w samochodach użytkowych daleko przyjemniejszym elementem jest niedoceniany moment obrotowy silnika - jego wielkość oraz przebieg. Ten to element w zasadniczym stopniu wpływa na zdolność samochodu do dobrych przyspieszeń oraz dobrej elastyczności silnika.
Można nieznacznie zmniejszyć moc silnika i poprzez rozbudowę przebiegu momentu w granicy tylko w okolicy 10% spowodować poprawę dynamiki samochodu do np. 100 km/h o blisko 15%. Czyli : nasze przykładowe auto zamiast rozpędzać się do 100 km/h w czasie, powiedzmy, 12 s osiągnie tę prędkość w czasie 10,2 s. W dodatku okaże się, że poprzednio dla osiągnięcia maksymalnych przyspieszeń musieliśmy stosować obroty silnika zbliżone do zakresu działania limitera obrotów a obecnie możemy zadowolić się obrotami o co najmniej 500 RPM mniejszymi.

Twierdzenie, że do osiągnięcia większej prędkości maksymalnej jest nam niezbędna duża moc silnika nie do końca jest prawdziwe. W użytkowym samochodzie do mocy maksymalnej , szczególnie na wyższych biegach, mozolnie dochodzimy korzystając z dobrodziejstwa momentu obrotowego, zwłaszcza jeśli nie chce się nam często zmieniać biegów. Jeśli tych dwóch elementów nie połączymy, to zakładaną wielką prędkość maksymalną osiągniemy z wielkiej góry jadąc w dół w dodatku z wiatrem z tyłu.
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pią 23 Cze, 2006   

JIMEK napisał/a:
ostatnie Q i sie poddaje.
5KM nie jest mozliwe do wyczucia? w sensie czy mowisz ze 5 KM nie sprawi roznicy w wyscigu? oczywiscie nie w peaku tylko dluzej...


Oczywiscie jesli 5 w calym zakresie to odrobine, ale gdzie tam 5KM wiecej nic nie da.
Jimek, tu chodzi o proporcje, samochody maja po prawie 200KM to 5M to malo, w malczersach to by bylo duzo. Pozatym to jest moc tego dnia, na hamowni. W silnikach wolnossaych moc jest jeszcze powatrzalna w doladowanych gorzej.
Jest tyle zmiennych podczas scigania ze nie ma co sie 5KM zajmowac.

Mozemy sie powazyc, zmierzyc na hamowni i wrzucic do excela, bedziemy wiedziec kto jest szybszy.

[ Dodano: Pią 23 Cze, 2006 ]
szymon napisał/a:
Troszkę z innej beczki
Żródło: http://www.chojnacki.com.pl/filozofia.php


Moc silnika jest ważnym parametrem. Lecz w samochodach użytkowych daleko przyjemniejszym elementem jest niedoceniany moment obrotowy silnika - jego wielkość oraz przebieg. Ten to element w zasadniczym stopniu wpływa na zdolność samochodu do dobrych przyspieszeń oraz dobrej elastyczności silnika.


Sorry, ale chojnacki moze ta swoja filozofie wsadzic w d***.
Przykro mi to mowic, ale czesc naszych tunerow to sorry "debile" w tym temacie.
Jesli ktos podnieca sie wartosciami max i mowi ze mozna zwiekszyc jedno nie ruszajac drugiego to nie powinien zdac z matmy w podstawowce.

Po raz kolejny napisze:
moc=moment x obroty/7120

Jesli chojnacki potrafi zwiekszyc sama moc to jest cudotworca.

Moment jest przeceniany ostatnio, taka moje zdanie.
_________________
 
 
 

szymon
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Cze, 2006   

he he nie wiem co on potrafi ale zapodałem tego linka DW
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 12