auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km
Dołączył: 24 Maj 2007 Skąd: z Zakrzowa
Wysłany: Sob 19 Lut, 2011
a u mnie w clio popychacze wręcz nap.ierdalaja ze chodzi jak stary dizel... tyle ze u mnie tak stukają sobie cały czas.... ale np u brat w sunny gti stukały tylko na zimny, z tym ze jak stukały u niego na zimnym to dźwięk był tak przerażający jakby tłoki klepały o głowice...
ale ja mam jakieś szczęście do zaworów, w foce tez mi klepotały caaały czas, tyle ze tam były płytki zaworowe
Vlodku, jaki olej lepiej wlać do 20letniego silnika z reno (F3N), z przebiegiem ~200k km, jeżdżonego na jakimś 10W40? Program dobrał mi XFS 5w40, ale z racji tego ze byl jezdzony na 10w40 myslalem tez o XSS 10w40.
Do tego obowiązkowo plukanka przed wymiana bo silnik stal ponad rok nie odpalany a ze skrzyni wylalem jakiś muł a nie olej
na pewu sobie dobierzemy a później napiszę co wspólnie wybraliśmy
edit:
ustaliliśmy, że qbica wybrał XSS 10W40
CHARAKTERYSTYKA:
· API SL/CF
· ACEA A3, B3
· Daimler-Chrysler (Mercedes) 229.1, BMW
· VW 500.00/502.00/505.00
· Spełnia wymagania skrzyni biegów manualnej MTF-94 (Manual Transmission Fluid)
SAE klasa lepkości: 10W40
Ciężar właściwy przy 150C…0,874
Lepkość kinematyczna przy 1000C…14,2 cSt
Lepkość kinematycza przy 400C…94 cSt
Indeks lepkości…156
Temperatura krzepnięcia…-36oC
Temperatura zapłonu…220oC
Lepkość na zimno przy -300C…6,570 cP
No to dzisiaj zaprezentuje wam olej do docierania silnika na ulicy (lub wg procedury na hamowni - zalecane właśnie wg procedury na hamowni raczej)
Jest to CRO 10W40 - co ciekawe mineralny !!! zazwyczaj minerał to 15W i to z taką charakterystyką, żeby utrzymywać kompresję w starych Ładach tu jest trochę inaczej olej. Generalnie 10W jest dlatego, żeby było mniejsze obciążenie części silnika na zimnym motorze. Sam olej zrobiony jest tylko z myślą o docieraniu (maks 800 km przy lajtowym traktowaniu motoru) ma dodatki które mają pomagać w "ułożeniu się części", idealnie miesza się z Competition Assembly Lube (olej używany do składania silnika) no i co najważniejsze zrobiony jest aby po docieraniu nie zostawiał w silniku osadów i szlamu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach