Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Stabilizatory / Nadsterowność
Autor Wiadomość

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Sob 26 Lut, 2011   Stabilizatory / Nadsterowność

jak ogólne założenia mówią, aby zniwelować podsterowność dajemy cienki stabi na przód. z uwagi na fakt, iż moje subi się nie prowadziło vs evo (przód pływał i wyjeżdżał ) - mając wcześniej stabilizatory w konfiguracji - przód ori i tył whiteline, zdecydowałem się na wsadzenie na przód grubego, regulowanego i...

auto ewidentnie w zakręcie po dodaniu gazu lepiej zarzuca dupskiem...

jak to wytłumaczyć ?
_________________
0-1
 
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Sob 26 Lut, 2011   

Nie wiem jak to wytłumaczyć ale u mnie dołożenie grubszego stabilizatora z przodu spowodowało większą podsterowność i nadsterowność. Dlatego dopóki nie założę jeszcze grubszego stabilizatora na tył to to rozwiązanie mija się z celem i muszę powrócić do poprzedniego stabilizatora.
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Sob 26 Lut, 2011   

Tu chyba Miniac jest potrzebny
_________________
 
 
 

agentczor
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Lut, 2011   

Prosze http://sklep.4turbo.pl/pr...w-1-GT-WRX.html
Ew zestaw 2 i 3
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Sob 26 Lut, 2011   

agentczor - o co Ci chodzi bo nie kumam ?
_________________
0-1
 
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Sob 26 Lut, 2011   

kubas napisał/a:
u mnie dołożenie grubszego stabilizatora z przodu spowodowało większą podsterowność i nadsterowność.



Czyli w proporcjach nad i pod sterowności nic się nie zmieniło ? tylko przesunęła się ich granica ?
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 

agentczor
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Lut, 2011   

Stf napisał/a:
agentczor - o co Ci chodzi bo nie kumam ?

Zagłębij się w forum 4turbo. To są zestawy niwelujące podsterowność.
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Sob 26 Lut, 2011   

przeczytaj 1 post uważnie ;)
_________________
0-1
 
 
 

agentczor
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Lut, 2011   

To przez mój chory palec. Czyli już to zrobiłaś i zastanawiasz sie czemu tak jest :rotfl:
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Sob 26 Lut, 2011   

no tak. mam też ALK whiteline, wsadziłem poliuretan na magiel. generalnie wsadziałem gruby stabi na przód bo mam swoje wew. przemyślenia które kłócą się z "ogólnymi" generalizującymi. w tym przypadku na obecnej zimowej oponie wygląda to tak że dupcię łatwiej wypchnąć. powinno być odwrotnie więc kurfa jak to w końcu jest. chciałem gruby stabi bo mój styl jazdy opieram mocniej nadal na przedniej osi. dla mnie tył jest pewnego rodzaju pochodną tego co robię z przednią częścią auta. jeśli przód jest dynamiczny to tył wystarczy korygować - taką mam jakąś tam swoją z tyłu głowy tezę, pewnie wyniesioną z fwd. jeździłem dotychczas w setupie przód miękki - tył twardy. owszem - slajdziochy też były - stabilne, długie, jednak jak już łapał trakcję to wypluwało go przy wyższych prędkościach. poza tym nie było opcji przejechać szybko szykany. gruby z przodu i poliuretan na magiel trochę tutaj mi pomoże mam nadzieję.

jednak nadal wydaje się, że jest to działanie niezgodne z logiką, więc...?
_________________
0-1
 
 
 

Miniac 
Ala ma kota
Mini-Me


auto: Cayane
silnik:: Tuaregoa
moc: np 182km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 26 Lut, 2011   

Dziwne dziwne. Powinno być dokładnie odwrotnie :> Możliwe, że podpasowała do tego aktualna geometria.
 
 
 

Yarko 
z.. z.. z... zzzz...z z..z.z z. z...


auto: AP1
silnik:: F20C
moc: 240km
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Kwi 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 26 Lut, 2011   

pojedź na geo, może coś się rozjechało, jakie masz ciśnienia ?
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Sob 26 Lut, 2011   

coś pod 2,4 powinno być w każdym kole. opony zimowe 205. geo sprzed pół roku przód był -1,5, tył -2,0. być może faktycznie się rozjechało - ale piszę o odczuciach przed i po wsadzeniu stabi.
_________________
0-1
 
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Nie 27 Lut, 2011   

Jaco napisał/a:
kubas napisał/a:
u mnie dołożenie grubszego stabilizatora z przodu spowodowało większą podsterowność i nadsterowność.



Czyli w proporcjach nad i pod sterowności nic się nie zmieniło ? tylko przesunęła się ich granica ?


Podsterowność chyba występuje wcześniej nawet, przez to że przód samochodu teraz się nie przechyla/nie dopasowuje do zakrętu. Na forum 205gtidrivers piszą żeby ładować najgrubszy jaki się da stabilizator do tyłu wtedy jest wyczuwalna poprawa prowadzenia.
 
 
 

rabarbar
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Lut, 2011   

moj tez ryje ryjem,powoli dojrzewam do zakupu szpery która powinna rozwiązac problem.czy się myle???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 8