auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km Pomógł: 49 razy Dołączył: 16 Lut 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 29 Cze, 2011 Haldex Controler
W jednym z tematów wyszła fajna nowinka w postaci Haldex Controlera, jako że chętnie się coś więcej o tym dowiem, to prośba do zorientowanych o wypowiedzi.
Co to jest, jak działa, co można dizęki temu uzyskać i czy s3 będzie przez to szybsze od evo
auto: Reno Sport
silnik:: 1.6
moc: 133km Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Cze 2009 Skąd: przyjezdny
Wysłany: Śro 29 Cze, 2011
diwajs/program (nie wię), który poprawia pracę/załączanie tylnej osi i umożliwia spięcie napędu na 100% przy ruszaniu zanim pojawi się poślizg przednich kół.
Plusy:
Przydatne do startów spod świateł i do jazdy po śniegu/śliskim.
Minusy:
takie same jak w każdym napędzie na 4koła bez centralnego dyfra
Ostatnio zmieniony przez kosmita Śro 29 Cze, 2011, w całości zmieniany 1 raz
auto: brak
silnik:: brak
moc: 1km Pomógł: 23 razy Dołączył: 24 Lut 2006 Skąd: Wch
Wysłany: Śro 29 Cze, 2011
Z tego co wiem to nie zrobisz zadnym sposobem permanentnego 4x4 z "małej " płyty podłogowej VAG napędy przy ingerencjach elektronicznych stają się mocno usterkowe za sprawą jakiegoś tam właśnie przegrzewającego się diwajsu o którym wspomniał marek powyżej. Da się coś zrobić w wypadku 1/4 milli etc ale to huj nie sport Do skręcania to nie koniecznie się nadaje jako "prawdziwe" 4wd..
auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Czw 30 Cze, 2011
let's face the truth: z gówna bicza nie ukręcisz, haldex nigdy nie będzie czterołapem trzydyfrowym. Z drugiej strony wszystko lepsze niż fwd, a z dołączanych napędów haldex jawi się jako najlepszy, najszybszy w każdym razie. Tak to widzę przynajmniej, ale nie do końca ogarniam temat.
Jeśli dodać do tego fakt, że często jest łączony z niezłym i rozwojowym silnikiem 1.8T, a gratów do tego jak psów...
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
auto: Reno Sport
silnik:: 1.6
moc: 133km Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Cze 2009 Skąd: przyjezdny
Wysłany: Czw 30 Cze, 2011
mi napisał/a:
Z drugiej strony wszystko lepsze niż fwd
Gdzieś był test Gofra R i Focus RS na śniegu, wygrała ośka. Oczywiście można powiedzieć, że to winna niewyłączalnego ESP w VW . To wcale nie jest takie oczywiste, że Haldex będzie zawsze lepszy od fwd, tym bardziej zeszperowanego, wszystko zależy od warunków w jakich porównujemy te napędy.
auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Czw 30 Cze, 2011
gówno tam - fwd jest nieciekawe, nadaje się tylko do małych fur, w których masa jest ważna, a i zużycie paliwa z ilością wnętrza nie są bez znaczenia. Równie dobrze można powiedzieć, że skoro Sąsiadek zlałby mnie jadącego Evo na śniegu/lodzie/asfalcie/szutrze/psiej kupie swoim clio - fwd jest lepsze. To trochę z dupy jest...
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Czw 30 Cze, 2011
w pewnych sytuacjach - owszem. W innych - 4wd.
FWD śmierdzi, ot co.
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
auto: Reno Sport
silnik:: 1.6
moc: 133km Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Cze 2009 Skąd: przyjezdny
Wysłany: Czw 30 Cze, 2011
Vlodarsky napisał/a:
zabrakło już napędów
To jeszcze zdefiniujcie co znaczy najlepsze ? Najefektywniejszy? Najefektowniejszy? Proszę o przykłady, takie jak ten, który podałem, a nie o argumenty z piaskownicy: "bo mój tata ma większego siusiaka", "ten jest szybszy bo ma na liczniku 300".
Nie żebym był wielkim fanem fwd, ale nie ma go też co demonizować.
To jeszcze zdefiniujcie co znaczy najlepsze ? Najefektywniejszy? Najefektowniejszy? Proszę o przykłady, takie jak ten, który podałem, a nie o argumenty z piaskownicy: "bo mój tata ma większego siusiaka", "ten jest szybszy bo ma na liczniku 300".
Nie żebym był wielkim fanem fwd, ale nie ma go też co demonizować.
prawdziwe 4WD jest najlepsze - bo takie jezdzi w WRC i chooy
na luznym (szuter, snieg) daje mozliwosc przelatywania zakretow bokami i jest to efektywne, a nie tylko efektowne, jak w RWD.
auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km Pomógł: 73 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 30 Cze, 2011
faldzip napisał/a:
kosmita napisał/a:
Vlodarsky napisał/a:
zabrakło już napędów
To jeszcze zdefiniujcie co znaczy najlepsze ? Najefektywniejszy? Najefektowniejszy? Proszę o przykłady, takie jak ten, który podałem, a nie o argumenty z piaskownicy: "bo mój tata ma większego siusiaka", "ten jest szybszy bo ma na liczniku 300".
Nie żebym był wielkim fanem fwd, ale nie ma go też co demonizować.
prawdziwe 4WD jest najlepsze - bo takie jezdzi w WRC i chooy
na luznym (szuter, snieg) daje mozliwosc przelatywania zakretow bokami i jest to efektywne, a nie tylko efektowne, jak w RWD.
Zamykam. Dobranoc.
Rajdowiec jebany tylko o rajdach myśli... A czemu każda formuła ma napęd na tył ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach