Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Patenty na niższą temperaturę pod maską
Autor Wiadomość

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 22 Wrz, 2011   Patenty na niższą temperaturę pod maską

Jak w temacie - chciałbym ulżyć gratom pod maską i doprowadzić tam trochę więcej zimnego powietrza. Może macie jakieś pomysły / patenty co zrobić, żeby w komorze nie było tak gorąco.

Wątek powinien się przydać potomnym. ;)

Mam już kolektor owinięty bandażem termo i lekko podniesioną maskę w jej tylnej części (ale jeszcze chyba muszę wyjąć tą długą uszczelkę która idzie w poprzek). Już w tej chwili np. na światłach widać, że trochę ciepełka ucieka spod maski.

Miałem gdzieś artykuł o ciśnieniu / podciśnieniu z przodu auta i pod maską - odszukam go.

Myślałem jeszcze o:
- wycięciu wylotów na masce (np. na wysokości kompa i aku), bez jakichś tjunink-plastików, zwykły otwór i pod spodem siatka,
- powiększeniu wycięcia w zderzaku od góry - tam gdzie wpada powietrze między zderzakiem a maską (żeby ten otwór był większy),
- wycięciu poprzecznej plastikowej "belki" na dole zderzaka - tam gdzie jest wlot do chłodnicy poniżej tablicy rejestracyjnej,
- wywaleniu akumulatora do środka, żeby zrobić trochę przestrzeni dla powietrza,
- wywaleniu kompa do środka - j.w. + chłodniej dla samej elektroniki,
- wycięciu kawałka górnego pasa przedniego - od dołu,
- powycinaniu zbędnych kawałków plastików które są dookoła wentylatorów.

I więcej pomysłów nie mam. Nie wiem czy powyższe są dobre. :D

Jak to jest w rajdówkach / wyścigówkach? Jak było np. w kit-car'ach?
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

Czesio
[Usunięty]

Wysłany: Czw 22 Wrz, 2011   

Cytat:
- wycięciu wylotów na masce (np. na wysokości kompa i aku), bez jakichś tjunink-plastików, zwykły otwór i pod spodem siatka,


Pug będzie garażowany ? Nigdy nie zmoknie ani komp ani aku ?
 
 

Kamill 
japa trolu!


auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Skąd: Wilanów 90210

Wysłany: Czw 22 Wrz, 2011   

Ja dodam że podniesienie maski do góry działa na postoju, ale w czasie jazdy jest tam wtłaczane powietrze.
Rasta pisał że po wycięciu wylotów w masce silnik wolniej łapał temp roboczą więc na pewno coś dają, wg mnie powinny lepiej działać niż patent ze zdejmowaniem maski.

Jeżeli jest spora temp pod maską to warto też podobno owinąć czymś cały dolot.

Kilka grafik ktore mogą ci pomóc wyprowadzić ciepło
Sama chłodnica i jej zabudowa


Całośc auta








I patent coraz czesciej widziany w drifcie miedzy innymi, tylko to głownie służy do chłodzenia aut turbo czyli chłodnicy i intercoolera niż samej komory.
Czyli chłodnice pod kątem i tunel łączący je w miare szczelnie z wylotem na masce.




 
 
 

AleX
[Usunięty]

Wysłany: Czw 22 Wrz, 2011   

ja bym dał pomógł! :>
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 22 Wrz, 2011   

Dzięki Kamil! :)

Musze to przeanalizować głębiej. :D Choć przyznam, że póki co nie kumam tego szkicu z chłodnicą - w najlepszej opcji wlot jest ciasny, to odwrotnie do tego co o tym sądziłem. :> Ale ja się nie znam na takich rzeczach jak mechanika gazów czy coś. :) To jest widok od góry oczywiście, ale nie wiem gdzie to powietrze ma bokami uciekać jeśli chłodnica jest dość szczelnie opakowana zderzakiem. ;) Chyba, że na boki auta.

Przy ostrzejszej miejskiej jeździe temperatura wody na desce ma prawidłowe wskazanie, temp. oleju ok. 95-105 st. C (przy chłodnicy oleju, bez termostatu na podstawce). Zobaczymy, jak będzie na torze.

Wydaje mi się, że wyloty będą koniecznością, ale najpierw przygotuję się do nich merytorycznie. :rotfl:
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

Kamill 
japa trolu!


auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Skąd: Wilanów 90210

Wysłany: Pią 23 Wrz, 2011   

Co do kolorów na tych grafikach to im bardziej czerwony tym wieksze podcisneinie (ssanie), im bardziej niebieski tym wieksze nadciśnienie, tzn że powietrze bedzie wysysane jeżeli wytniesz otwór w tym miejscu, dlatego powietrze do kabiny zasysane jest w podszybiu, a wyloty powinno sie robić bliżej grila.
Na tej poprzedniej czarno-białej rycinie te krzywe kóre wystaja poza obrys auta to miejsca na wyloty (czyli te niebieskie), te krzywe które wchodzą w obszar auta to miejsca na wloty (czyli na tych kolorowych to czerwone)

Oprócz tego masz linki które juz kiedyś wklejałem.
http://autospeed.com/cms/...59/article.html
http://autospeed.com/cms/A_2160/article.html
http://autospeed.com/cms/A_2162/article.html

A rycina z chłodnicami też mnie kiedyś mocno zastanawiała, ale tak jest, widziałem kilka seryjnych intercoolerów które miały tak zwężony wlot paskami blachy 3-4cm szerokości z każdej strony.
 
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 23 Wrz, 2011   

Kumam, kumam, to mi się wydaje dziwne i niezrozumiałe. Bo na chłopski rozum szerszy wlot wpuści więcej, a z tego wynika co innego. :)

_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

faldzip 
hybrex
saxo...


auto: Saxo / Xsara
silnik:: 1.6 / 1.6
moc: 0 / 110km
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 23 Wrz, 2011   

Wlasnie mnie zastanawialo czemu we Fiestach WRC te wloty/wyloty na masce to nie tylko dziura z siatka, ale jeszcze na dwoch bokach sa one takie wywiniete na zewnatrz:

Moze to wlasnie po to, zeby powietrze bylo bardziej wysysane nimi?
_________________
czyt. faldżip
 
 

no name 
Rangi, rankingi, drabinki
Aseenaebaem


auto: CCS/C4/E34
silnik:: 1.2/1.6/2.0
moc: 90/115/150km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 02 Sie 2011
Skąd: Goclaf

Wysłany: Pią 23 Wrz, 2011   

faldzip napisał/a:
Moze to wlasnie po to, zeby powietrze bylo bardziej wysysane nimi?

Dokładnie tak, przy większej prędkości będzie się tam robiło podciśnienie
i będzie wyciągało ciepło z środka.
_________________
Nadsterowność jest lepsza, nie widzisz drzewa które Cię zabije :evil:
 
 
 

faldzip 
hybrex
saxo...


auto: Saxo / Xsara
silnik:: 1.6 / 1.6
moc: 0 / 110km
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 23 Wrz, 2011   

no czyli dobrze mi sie wydawalo :faja:
_________________
czyt. faldżip
 
 

PieQt 
Zadzwoń do mnie proszę
znów francuz


auto: RS250
silnik:: 2.0
moc: seriakm
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 31 Lip 2008
Skąd: Wawa

Wysłany: Pią 23 Wrz, 2011   

Greg napisał/a:
Kumam, kumam, to mi się wydaje dziwne i niezrozumiałe. Bo na chłopski rozum szerszy wlot wpuści więcej, a z tego wynika co innego. :)

Obrazek


jako amator,konsultant fizyki, powiedziałbym, że:
1) na 1 rysunku gaz zaczyna wcześnie rozchodzić się na boki, z powodu oporu jaki daje chłodnica i powietrze "odpychane" od chłodnicy
2) na 2 rysunku gaz dłużej leci na wprost, ale skośne boki powodują jego zabranie/wyssanie na zewnątrz, wzdłuż ścianek skośnych
3) na 3 rysunku powietrze jak najdłużej leci na wprost, ponieważ nic nie stoi mu na przeszkodzie i nie ma powietrza "odpychanego" od chłodnicy, z tego powodu nie ulega rozpierzchnięciu prze chłodnicą
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 23 Wrz, 2011   

PieQt, thx. :) Jakieś dziwne mi się to wydawało.

W Fieście fajnie są zrobione te wloty - będę chyba zmuszony coś takiego zrobić, mam nadzieję, że nie będzie wyglądało jak fast&furious. :lol2:
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

no name 
Rangi, rankingi, drabinki
Aseenaebaem


auto: CCS/C4/E34
silnik:: 1.2/1.6/2.0
moc: 90/115/150km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 02 Sie 2011
Skąd: Goclaf

Wysłany: Pią 23 Wrz, 2011   

Greg napisał/a:
W Fieście fajnie są zrobione te wloty

To nie są wloty, to nie ma dać więcej powietrza do środka tylko ma
pomóc w jak najszybszym opuszczeniu ciepła z komory silnika.

Zobacz oryginalne wloty np w Fordzie focusie RS czy nawet w foce u Rasty
bo to chyba właśnie rs-owe są
_________________
Nadsterowność jest lepsza, nie widzisz drzewa które Cię zabije :evil:
 
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 23 Wrz, 2011   

no name napisał/a:
Greg napisał/a:
W Fieście fajnie są zrobione te wloty

To nie są wloty, to nie ma dać więcej powietrza do środka tylko ma
pomóc w jak najszybszym opuszczeniu ciepła z komory silnika.

Zobacz oryginalne wloty np w Fordzie focusie RS czy nawet w foce u Rasty
bo to chyba właśnie rs-owe są

Karfa, przejęzyczyłem się. :P Miałem na myśli WYloty.
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

no name 
Rangi, rankingi, drabinki
Aseenaebaem


auto: CCS/C4/E34
silnik:: 1.2/1.6/2.0
moc: 90/115/150km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 02 Sie 2011
Skąd: Goclaf

Wysłany: Pią 23 Wrz, 2011   

Greg napisał/a:
Miałem na myśli WYloty.

To na Okęciu, nowy terminal :]
_________________
Nadsterowność jest lepsza, nie widzisz drzewa które Cię zabije :evil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 9