auto: Integra type R
silnik:: b18c6
moc: 200km
Dołączył: 01 Sie 2012 Skąd: wwa
Wysłany: Wto 18 Wrz, 2012
Ja bym nie ryzykował 10 letnich gum, bez względu jak idealnie były przechowywane.
Ewentualnie do spalenia latając bokami lub jakiś trening bez napinki na wynik, np dla znajomego który się dopiero uczy czy coś, samemu by mi się nie chciało na czymś takim latać, szkoda czasu, benzyny i pieniędzy.
Ps. Imho wyczynowa guma starzeje się o wiele szybciej niż cywilna (tzn traci swoje zajebiste właściwości)
auto: Clio
silnik:: znów jest
moc: ponad stokm Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2011 Skąd: WWa
Wysłany: Wto 18 Wrz, 2012
a jakbyś miał do wyboru (przez budżet) używane r888, albo 10letni slick wyglądający ok?
_________________
Kenet napisał/a:
Najważniejsze tak czy siak to dobrze się bawić, w sumie to mi opona w jeździe nie przeszkadza, tak jak muzyka w tańcu, więc nie narzekam tylko napier...lam
auto: eM
silnik:: jest
moc: ... mam tę moc!km Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Skąd: Wrocław / Warszawa
Wysłany: Śro 19 Wrz, 2012
ja jezdzilem na 8letnich slickach i byly to jednorazówki - po paru kółkach na ułężu zaczeła z nich guma odpadać płatami. czasy oczywiście o wiele gorsze niż na używanych (ale świeżych) R888.
auto: Integra type R
silnik:: b18c6
moc: 200km
Dołączył: 01 Sie 2012 Skąd: wwa
Wysłany: Śro 19 Wrz, 2012
roj napisał/a:
a jakbyś miał do wyboru (przez budżet) używane r888, albo 10letni slick wyglądający ok?
Mogę się posłużyć przykładem Arwida, może kojarzycie niebieskiego CRX z b18c6 kiedyś dawno temu.
Jeździł po Poznaniu na starych slikach, wsiadłem do niego na prawy, pojeździliśmy, ale coś bez rewelacji. Niby lepiej niż na cywilnych oponach, ale coś nie tak. Kazałem mu zmienić na świeże r888 na których przyleciał - czas lepszy z przyłożenia o 2 sekundy. Nic innego się nie zmieniło.
Inna sprawa, że temat jest o wiele bardziej złożony
Np jeździłem na starym sliku yokohamy i nie byłem zadowolony (stary - około 3-4 lat)
Przejechałem się na równie starym dunlopie i byłem zaje** pozytywnie zaskoczony. Inna sprawa że starł się do drutów w kilka okrążeń
Jednak wydaje mi się że 10 lat to za dużo..
W pucharze ceeda ewidentnie było czuć różnicę (+/- pół sek na okrążeniu) pomiędzy pirelli p zero corsa z bieżącego roku i z poprzedniego.
auto: Renault Megane
silnik:: F4R 730
moc: 169km Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Wrz 2012 Skąd: dolnyśląsk
Wysłany: Śro 19 Wrz, 2012
a wulkanizatorzy powiadają że do 36miesięcy nieużywana opona seryjna jest traktowana jako "nowa", a niektóre sklepy przy kupnie przez neta nówki wysyłają opony 18 miesięczne
ja kupiłem 7-8 letnie N20 z bocznymi pęknięciami. Nie wyglądały mega fajnie. Jechałem na nich w Poznaniu i było naprawdę oki, aż sam się zdziwiłem.
Ciekawe jakie bys miał odczucia gdybys chwilę potem albo wogule kiedykolwiek jechał na nowych
Ja na Rzeszowskim jechałem dokładnie na 10-cio letnich Pirelli RS5, a więc twardych i w sumie z roznych względow nie miałem wyboru, bo miałem tylko takie:)
Wczesniej mazowiecki przejechałem na r888 i stwierdziłem, ze juz nigdy więcej na tej oponie rajdu nie pojade. Słowa dotrzymałem. Roznica na korzysc Pirelli była nie do opisania.
Potem jechałem jeszcze na nowkach KUMHO i było tez dobrze, choc nie tak jak na Pirelli. Stąd moja pokusa i ten temat. Nigdy nie jechałem na nowkach PIRELLI czy MICHELIN.
auto: E39 523i
silnik:: 2,5
moc: Ile Pan Bóg Dakm Pomógł: 16 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Skąd: ŚwiątyniaOpatrzności
Wysłany: Śro 19 Wrz, 2012
Pewnie byłoby jeszcze fajniej i miałbym mniejszą blokadę. Tak czy owak, miałem w tyle głowy, ze to używane, starawe i nie chciałbym żeby strzeliła w nieodpowiednim momencie
auto: Integra type R
silnik:: b18c6
moc: 200km
Dołączył: 01 Sie 2012 Skąd: wwa
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012
kamil napisał/a:
Pewnie byłoby jeszcze fajniej i miałbym mniejszą blokadę. Tak czy owak, miałem w tyle głowy, ze to używane, starawe i nie chciałbym żeby strzeliła w nieodpowiednim momencie
Strzelanie nie takie straszne jak je malują
Ostatnio na treningach dwa razy pod rząd mi strzeliła.
Przem_106, ja jechałem mazowiecki na pirelli p zero corsa, też stwierdziłem że więcej nie. Potem Rzeszowski na hankookach i też stwierdziłem że więcej nie. Potem Cieszynkę na profilach i o nieee, nigdy więcej.
Na torze różnica jest ogromna, od razu widać po czasach. Na rajdach trochę mniej to czuć.
Jednak 10 lat.. na rajd bym odpuścił. Może będzie dobrze, a może się rozklei po oesie i na strefę będziesz wracał na kapciu bo wykorzystasz wszystkie zapasy
PS. r888 to nie rajdowa guma. Rajdowe nawet twarde dużo szybciej się nagrzewają, r888 można porządnie rozgrzać na torze żeby ładnie kleiła.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach