Bobson - Nie 16 Cze, 2013 Temat postu: Ford 1.6 CVH + ITB na gaźnikachWitam, posiadam Fiesta XR2i z silnikiem 1.6 CVH. Auto doprowadzone do zdrowej serii, hamownia potwierdziła fabryczną moc jednak to za mało (104PS)
Ostatnio w Rallylandzie cholernie brakowało koni na odejściu więc muszę coś pogrzebać.
Nie mogę sobie pozwolić na gruby tiun jak w UK, muszę zrobić więc co nieco ale w sensownym budżecie. Mam kilka pytań do osób które mają podobne pojemnościowo silniki i ITB.
Na początek jaką średnice gaźnika dać do 1.6? Chodzi mi po głowie zestaw gaźników z Kawy ZX6R lub ZX9R - odpowiednio 36 i 40mm. ITB na wtryskach byłoby napewno wydajniejsze ale to trzeba już bardziej wystroić a przy gaźnikach mogę poradzić sobie z modułem fordowskim ESC tak więc na początek musiałbym od tego zacząć.
Następne pytanie to co na gaźniki? Trabki, na to jakiś box czy tylko założyć jakieś gąbki skarpety i ogień. Jak wygląda kwestia długości dolotu/trabek względem mocy?
Czy ma ktoś może podobny setup? O ilu pasikonikach można rozmawiać po takim modzie? 15+ będzie? Rasputin - Pon 17 Cze, 2013 Jak nie masz kasy to zmień samochód. Taniej wyjdzie.Bobson - Pon 17 Cze, 2013 Daruj sobie proszę taki post, nie napisałem że nie mam kasy tylko że nie pozwolę sobie na taki tiun za 10k+ w sam silnik jak u angoli.
Pytam konkretnie, nie masz nic mądrego do odpisania to nie pisz nic...rasta - Pon 17 Cze, 2013 Sprzedaj kup coś szybszego. Taniej wyjdzie.pP - Pon 17 Cze, 2013 jeśli ma się mocniej odpychać to najtaniej wyjdzie wymienić silnik na 1.8 Bobson - Pon 17 Cze, 2013 Panowie, nie chce zmieniać klasy na wyższą. Chce zostać w 1.6 więc chce pogrzebać CVH. Mam pogrzebanego Zeteca w Escorcie, teraz chce pobawić się CVH. Jak ten wystawi kopyta to wtedy pomyśle nad ST170 ale teraz dłubie w tym.
Ktoś odpowie na pytania z 1 postu?Niemy - Pon 17 Cze, 2013 Sprzedaj i kup saxo, taniej wyjdzie.Barejka - Pon 17 Cze, 2013 przeciez te gazniki chodza po 150zl na drucie mozna byloby to zrobic ale palic bedzie duzo a efekt moze byc tylko taki ze bedzie darlo ryjaGeKo - Pon 17 Cze, 2013 w 90% przypadków (bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia) ogarnianie tego typu tematów po taniości, to rzeźba w gównie, kończąca się straconym czasem, nerwami i brakiem zadowalających efektów.
Jeśli dobrze pamiętam, to Nox ma do sprzedania jakieś gaźniki poziome do Forda.
Zapytaj 106 ile go kosztowało zrobienie ITB do 106 8V. A miał dostęp do fachowców po dobrej znajomości.arssss - Pon 17 Cze, 2013 chyba najlepszą opcją będzie ugadania NOXa żeby pogonił swoją fiestę:)mi - Pon 17 Cze, 2013 ...pewnie odda w cenie gaźników...rasta - Pon 17 Cze, 2013 Nie pakuj się w ST170 to kompletnie nie jedzie.106 - Pon 17 Cze, 2013
GeKo napisał/a:
Zapytaj 106 ile go kosztowało zrobienie ITB do 106 8V. A miał dostęp do fachowców po dobrej znajomości.
heh chyba nigdzie nigdy nie pisalem ze bylo tanie lub drogie. w zasadzie
to calosc wyszla tyle ile sie spodziewalem i na zadnym etapie nie bylem
zaskoczony ukrytymi kosztami :) wszystko jest zlozone, czeka na dotarcie
i finalne zestrojenie z nowym walkiem + mocno doprezonym silnikiem...
az wstyd bo ostatnio nawet voj2s dzwonil i pytal co ze 106... troche
dalem ciala... ale musze sie w koncu za to zabrac :)
bez rozbierania silnika sam montaz itb dal mi solidne +10KM.
budowa silnika NA to taka troche rzezba ale jak sie lubi...Bart - Pon 17 Cze, 2013
106 napisał/a:
heh chyba nigdzie nigdy nie pisalem ze bylo tanie lub drogie. w zasadzie
to calosc wyszla tyle ile sie spodziewalem i na zadnym etapie nie bylem
zaskoczony ukrytymi kosztami
taaa, jasne. Geko wie lepiej!GeKo - Pon 17 Cze, 2013 Bart ty tu nie ściemniaj, tylko powiedz co robiłeś na sofie u IQ?