Techniczne - Żółte tablice
Vlodarsky - Czw 14 Sty, 2016 Temat postu: Żółte tablice Napiszcie czy macie jakieś doświadczenia z tematem żółtych blach.
1. jakie samochody podlegają pod możliwość rejestracji na żółtych ?
2. jakie warunki muszą być spełnione ?
3. ile to kosztuje ?
4. czy np samochód niestandardowy, przerobiony wg własnego pomysłu bądź pomysłu czyjegoś może być podchodzić pod żółte blachy ? np clio Badiego ? Czy Skoda Rapid V6 ?
5. w przypadku auta zabytkowego muszą być oględziny rzeczoznawcy ?
karoluPL - Czw 14 Sty, 2016
3 sekundy google i pierwszy link odpowiada na każde pytanie
http://klasyki.auto-swiat...c-zabytek/ed3zn
Ale tak szczerze mowiąc, z tego co sie orientuję, to nie warto mieć auta na spółę z państwem, za ładniejsze rejestracje i możliwość wykupywania ubezpieczenia na dni, więcej później jest problemów z tym wszystkim niż z normalnym przeglądem co rok i ubezpieczeniem tez na rok ze zwykłymi blachami.
was79 - Pią 15 Sty, 2016
Ja nie chcesz istotnie zmieniać i regularnie jeździć za granicę (to wymaga pozwolenia) to nie ma problemów. Zresztą tuning z epoki możesz śmiało wsadzać, bo nikt Ci nic nie zarzuci (można obadać karlsona z CA, który lata na żółtych).
Dożywotni przegląd, zniżka 70%, co w połączeniu z 60% daje śmieszne OC (to chyba da się nawet bez żółtych pochytać) no i mało takich aut, co daje możliwość dostania fajnej rejestracji, jak u mnie: z rocznikiem auta, jednocześnie moim urodzenia i modelem.
Aha no i da się, "w pewnych okolicznościach" na żółte auto praktycznie bez papierów zarejestrować.
budzik - Pią 15 Sty, 2016
Do wartości auta 33tys zł nie trzeba się o nic martwić przy zagranicznych wyjazdach czy sprzedaży za granicę
Poza tym karoluPL napisał/a: | to nie warto mieć auta na spółę z państwem |
auto na spółę z państwem masz gdy wpiszesz je do rejestru zabytków, a nie ewidencji. Robią tak osoby, które mają na prawdę cenne czy unikatowe samochody
budzik - Pią 15 Sty, 2016
No i jeszcze jedno- w razie stłuczki twoje auto jest traktowane jako pełnowartościowy samochód, a nie "stary grat" - dla mnie to jest najważniejsze
Vlodarsky - Pią 15 Sty, 2016
A jeszcze :
Vlodarsky napisał/a: | 4. czy np samochód niestandardowy, przerobiony wg własnego pomysłu bądź pomysłu czyjegoś może być podchodzić pod żółte blachy ? np clio Badiego ? Czy Skoda Rapid V6 ? |
Chodzi mi generalnie o jakąś wydumkę, która nie była w produkcji, a jest wykonana na bazie auta np z 90 roku.
fydi - Pią 15 Sty, 2016
was79 napisał/a: | Aha no i da się, "w pewnych okolicznościach" na żółte auto praktycznie bez papierów zarejestrować. |
No właśnie, często można spotkać taką opinię, ale jak to wygląda w praktyce? Kiedyś dzwoniłem do UM w sprawie Vespy bez dowodu rejestracyjnego (były tylko stare tablice zielone) i tam mi powiedziano, że nie ma mowy o zarejestrowaniu tego pojazdu jeżeli nigdzie nie będzie występował w ich bazie.
A druga sprawa czy brak ciągłości w umowach sprzedaży też można jakoś ominąć? W niemieckim dowodzie rej. jest Pan X wpisany jako ostatni właściciel. Jednak umowa kupna-sprzedaży jest spisana między Panem Y i Mietkiem handlarzem.
Vlodarsky napisał/a: |
Vlodarsky napisał/a:
4. czy np samochód niestandardowy, przerobiony wg własnego pomysłu bądź pomysłu czyjegoś może być podchodzić pod żółte blachy ? np clio Badiego ? Czy Skoda Rapid V6 ?
Chodzi mi generalnie o jakąś wydumkę, która nie była w produkcji, a jest wykonana na bazie auta np z 90 roku. |
Myślę, że taką Skodę Rapid V6 to raczej trudno będzie zarejestrować na żółte. Reszta to chyba zależy od rzeczoznawcy.
was79 - Pią 15 Sty, 2016
Vlodarsky napisał/a: | A jeszcze :
Vlodarsky napisał/a: | 4. czy np samochód niestandardowy, przerobiony wg własnego pomysłu bądź pomysłu czyjegoś może być podchodzić pod żółte blachy ? np clio Badiego ? Czy Skoda Rapid V6 ? |
Chodzi mi generalnie o jakąś wydumkę, która nie była w produkcji, a jest wykonana na bazie auta np z 90 roku. |
Trudno powiedzieć, jak to interpretują, trza by pogadać z ogarniętym rzeczoznawcą.
Cytat: | W Polsce tablice zabytkowe może otrzymać samochód, którego wiek przekracza 25 lat. Odstępstwo od tej reguły obowiązuje wyłącznie jeśli on jest unikatowy. Co to znaczy? Otóż pojazdem unikatowym jest auto, które było produkowane przez bardzo krótki okres w małym nakładzie (np. Renault Spider), prototyp lub pojazd, w którym zastosowano wyjątkowe rozwiązania techniczne. |
fydi napisał/a: | was79 napisał/a: | Aha no i da się, "w pewnych okolicznościach" na żółte auto praktycznie bez papierów zarejestrować. |
No właśnie, często można spotkać taką opinię, ale jak to wygląda w praktyce? Kiedyś dzwoniłem do UM w sprawie Vespy bez dowodu rejestracyjnego (były tylko stare tablice zielone) i tam mi powiedziano, że nie ma mowy o zarejestrowaniu tego pojazdu jeżeli nigdzie nie będzie występował w ich bazie.
A druga sprawa czy brak ciągłości w umowach sprzedaży też można jakoś ominąć? W niemieckim dowodzie rej. jest Pan X wpisany jako ostatni właściciel. Jednak umowa kupna-sprzedaży jest spisana między Panem Y i Mietkiem handlarzem. |
A co figuruje w WK? jeżeli nic pisz Pan pomiędzy X i Tobą. Później już stardartowo.
Zarejestrować da radę, musze podpytać dokładnie, bo znam przykład merca, który miał tylko fakturę firmy z PL, która go przytargała z Holandii totalnie bez papierów, a dziś już ma żółte.
bob.dsk - Śro 10 Lut, 2016
Panowie potrzebuje kogos kto wyda takie zaświadczenie:
najlepiej na dzień 15 maja 2015
auto mialo wtedy 28 lat
chodzi o to by unikną kary za brak OC w momencie rejestracji
auto zarejestrowane na białe
"zgodnie z ustawą o obowiązkowych ubezpiecznieniach art 1 punt 1 d
pojazd historyczny: d) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji"
|
|
|