grzech - Śro 25 Lip, 2007 Temat postu: wieksza chlodnica - saxostrasznie mi sie grzeje i zastanawiam sie co z tym zrobic ... Wymienial ktos chlodnice na wieksza ?Anonymous - Śro 25 Lip, 2007 Dla lepszego chłodzenia wkłada sie chłodnice z 1,5d.Ma taki sam wymiar jeśli chodzi o wysokość i długość,ale jest grubsza o 5 mm.Wymiar odowiednio TU5J4 530x322x22 i diesel 530x322x27.Sprawdzone w rajdowej, nie do końca N-kowej 106 grzech - Śro 25 Lip, 2007 dzienx, wlasnie na tego typu odpowiedz liczylem CHRZANEK - Śro 25 Lip, 2007 No i proponuje zalozyc podwojny wentylator + ręczny wlącznik wentylatora.
To zawsze pomaga 106 - Śro 25 Lip, 2007 nie znam sie... ale czy 0.5 cm grubsza chlodnica daje jakas roznice?grzech - Śro 25 Lip, 2007 wieksza powierzchnia styku wody z powietrzem ?grzech - Śro 25 Lip, 2007 poszukalem troche i chlodnica do Diesla ma 530x290x24 a chlodnice 390x322x28 sa z silnikami TU9M (1.0 ?)grzech - Czw 26 Lip, 2007 dzis znowu wiem wiecej. te grubsze sa tez montowane w silnikach 1.6 8v i to co dowiedzialem sie to podobno one wcale nie sa lepsze (nie daja wiekszego chlodzenia), a sa grubsze dlatego ze maja grubsze "żebra" i dlatego w sumie wychodzi ze cala chlodnica jest szersza. Maja poprostu inna konstrukcje. Te wezsze maja drobniejsze zebra i dlatego jest wezsza, ale obie podobnie chlodza. Rozwiazanie to podobno mocniejszy wiatrak.CHRZANEK - Czw 26 Lip, 2007
grzech napisał/a:
Rozwiazanie to podobno mocniejszy wiatrak.
albo dwa wiatraki.
Tak chyba bylo w wersji z klimą - nie wiem nie widzialem.Loko - Czw 26 Lip, 2007 Ja mam u siebie tak zrobione, mam saxo bez klimy ale dwa wiatraki połączone na jednym obwodzie i do tego włącznik w kabinie.
Saxiak bardziej sie grzeje przez płyte pod silnikiem, no ale drugi wentylator nie rozwiazuje sprawy grzania, tylko pozwala szybciej schłodzić wodę.Anonymous - Czw 26 Lip, 2007
grzech napisał/a:
poszukalem troche i chlodnica do Diesla ma 530x290x24 a chlodnice 390x322x28 sa z silnikami TU9M (1.0 ?)
Ja mówiłem o chłodnicy ,która na wysokość i szerokość jest taka sama jak ta w TU5J4.I chłodnica z 1.5 d valeo o numerze 732799 ma wymiary takie jak podałem wcześniej i jest grubsza od tej z 1.6 o 5mm.W 1.6 8v(przynajmniej w peugeocie czyli moc 89 i 103 km) chłodnica jest taka sama jak w s16.106 - Czw 26 Lip, 2007 jesli vts ma taka sama chlodnice jak s16 to rallye ma inna. sa inne mocowania :]
dolne sa takie same gorne inne - trzeba drutowac :)Anonymous - Czw 26 Lip, 2007
106 napisał/a:
jesli vts ma taka sama chlodnice jak s16 to rallye ma inna. sa inne mocowania
dolne sa takie same gorne inne - trzeba drutowac
Wg katalogu wszystkie 106 1.6 mają takie same chłodnice nr valeo 731521,chyba że katalog źle podaje saxorulez - Czw 26 Lip, 2007 a olej też Ci sie grzeje??
bo mozę lepiej podać chłodnicę oleju z termostatrem (600PLN) i problme z głowy, jak za ciepło to go chłodzi i tyle.. za duza chłodnica Ci wyziębi.
Nie spotkałem się z tym zeby w UK przy 170KM wymieniali chłodnicę także przy 149KM tym bardziej nie powinni chyba ze zbyt mocno cofnięty zapłon to powoduje..106 - Czw 26 Lip, 2007
saxorulez napisał/a:
a olej też Ci sie grzeje??
teraz na subaru rally w kadecie gotowal sie olej :) po 11 z 15km odcinka
zapalala sie kontrolka temp oleju... na dojazdowce gasla, a na odcinku
znow to samo. w zadnym innym aucie tak nie mialem.
jechalem rajd pugiem w +35' i jeden wiatrak dawal rade. auto sie nie
przegrzewalo choc wskazowka stala prawie pod koniec skali.
grzech: po modach saxo ci sie bardziej grzeje czy wczesniej nie
zwracales na to wiekszej uwagi?