To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

HydePark - LANCER EVO X - oficjalne dane

CHRZANEK - Pon 01 Paź, 2007
Temat postu: LANCER EVO X - oficjalne dane
No to proszę...
Po byle jakiej Subaru Impreza, nadchodzi zajedwabisty Lancer X

Oficjalne dane techniczne Evo X



Mitsubishi opublikowało oficjalne dane techniczne Lancera Evo X w wersji na rynek japoński. Ostatecznie zadecydowano, że lżejsza, bardziej surowa wersja będzie nosiła nazwę RS, a nie MR. Nie będzie też w niej dostępna dwusprzęgłowa skrzynia biegów, tylko ręczna pięciobiegowa przekładnia - czyli prawdopodobnie tak samo będzie w rajdowej N-ce.

Dwulitrowy motor oznaczony symbolem 4B11, osiąga 295 KM i 422 Nm. Maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy 3500 obr/min i Mitsubishi zapewnia, że silnik lepiej reaguje na działania kierowcy niż poprzednik, również dzięki układowi MIVEC kontrolującego działanie rozrządu. Jednostka napędowa jest o 12 kg lżejsza niż poprzedniczka (4G63), co poprawiło rozkład mas. Kolejnym krokiem w tym kierunku było jej niższe zamontowanie. Aby to umożliwić, zmieniono konstrukcję układu wydechowego.

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów SST o sześciu przełożeniach dostępna będzie w wersji GSR od końca listopada. Koła zębate parzystych i nieparzystych biegów umieszczone są na oddzielnych wałkach, z których każdy ma osobne sprzęgło. Technologia opracowana przez Porsche w latach 80-tych, a od kilku lat stosowana przez Grupę VW w swoich samochodach drogowych, pozwala na znaczące skrócenie czasu zmiany przełożeń. Kierowca może wybrać trzy tryby pracy - Normal, Sport i Super Sport - jak również w pełni automatyczną zmianę przełożeń.

Również zwykła pięciobiegowa skrzynia, przygotowana do RSa, jest nowa. Jedynka jest skrócona, aby poprawić przyśpieszenie na starcie, kolejne trzy przełożenia również są ciaśniej zestopniowane. Natomiast piąty bieg jest dłuższy niż w Evo IX. Precyzję przy zmianie przełożeń poprawić mają wielostożkowe synchronizatory.

Nadwozie Evo X jest o około 40-60% sztywniejsze niż w dziewiątce. Przedni zwis skrócono o 20 mm, akumulator powędrował do bagażnika, zaś dach, przednie błotniki i tylny spoiler wykonane są z aluminium. Wszytko to poprawiać ma rozkład mas.

Zawieszenie nowego Lancera bazuje na rozwiązaniach znanych z poprzednich ewolucji, z kolumnami McPhersona z przodu i układem wielowahaczowym z tyłu. Auto ma jednak większy rozstaw kół, zaś koła mają seryjnie 18 cali średnicy. Standardem są 12-ramienne felgi Enkei, lecz można też zamówić lżejsze obręcze firmowane przez BBS. Większe są również tarcze hamulcowe (Brembo).

Zainteresowani poprawą prowadzenia swojej Evo X-tki będą mogli zamówić High Performance Package. W jego skład wchodzą amortyzatory Bilstein i sprężyny Eibacha, takie jak w Evo IX MR. Prócz tego zamontowane zostaną lżejsze tarcze hamulcowe (na każde koło przypadnie o 1.3 kg masy nieresorowanej mniej), oraz lepiej trzymające opony.

Zaawansowany układ napędu na cztery koła S-AWC oferuje wybór trzech fabrycznych ustawień - na asfalt, szuter i śnieg - oferujących optymalną przyczepność na odpowiednich rodzajach nawierzchni. Centralny dyferencjał jest aktywny, zaś tylny kontroluje znany już od siódmej ewolucji Active Yaw Control. Hamulce wspomaga sportowy ABS, zaś nad wszystkim czuwa system Active Stability Control, który stabilizuje samochód wykorzystując hamulce i moment obrotowy z silnika.

Mistubishi zaznaczyło jednak, że cała ta elektronika będzie standardem w wersji GSR. Można się zatem spodziewać, że nabywcy RSa będą cieszyć się doskonałymi właściwościami jezdnymi Evo X bez niepotrzebnych uzd.

Mitsubishi podało też ceny na rynek japoński, które jak zwykle mogą doprowadzić polskich nabywców do płaczu. Po przeliczeniu z jenów, najtańszy RS kosztuje poniżej 75 tys. złotych, zaś GSR ze skrzynią SST - ok. 85 tys.

Ja nie mam pytań. Jest zajebisty i tyle.

Bad-i - Pon 01 Paź, 2007

ale go nie widzimy :D

p.s. slyszalem ze właściciel Hong Kong Housu juz takiego zamówił

pcs - Pon 01 Paź, 2007

ja jebie jak ja kocham nasza europejska, a szczegolnie polska komune .. u nas za 75tys to nawet nie mozna kupic nowej corolli ..

ogolnie cos mi nie lezy z wygladu, z pyska mu zle patrzy

gaugan - Pon 01 Paź, 2007

na tej fotce wyszedl marnie, nietwarzowo faktycznie
Anonymous - Pon 01 Paź, 2007

wg mnie jest swietny .... i duzo duuuzo łeniejszy od subaru - ciekawa jak bedzie wygladała odwieczna "walka" Evolution vs Impreza :562:




ten tył mi troszke nie podchodzi, ale to ma zapierdzielac :)


CHRZANEK - Pon 01 Paź, 2007

No nie jest to EVO IV - ale umówmy się że nie jest źle.
Zdjęcie może faktycznie troche niefortunnie zrobione, bo jak sie patrzy na to z przodu to jest mega agresiv.
Kiedyś twierdzilem że w przypadku "tych" samochodów nie o wygląd chodzi, ale po najnowszym subaru jednak zmienilem zdanie :D

A co myslicie o: "Dwulitrowy motor oznaczony symbolem 4B11, osiąga 295 KM i 422 Nm. Maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy 3500 obr/min "

Jak na serię to chyba rewelacja?

ps - Pon 01 Paź, 2007

rzeczywiscie ten bialy jakis nie twarzowy... kolka tez przymale :-/
M - Pon 01 Paź, 2007

Zdjęcie jest niefortunne, czarne tło pomniejsza kółka, dajcie spokoj :)
CHRZANEK - Pon 01 Paź, 2007

"zaś koła mają seryjnie 18 cali średnicy. Standardem są 12-ramienne felgi Enkei"
A na zdjęciu są jakieś 10 ramienne, więc to chyba ulegnie poprawie.

Na fotach wklejonych przez Marcela jest OK.

Loko - Pon 01 Paź, 2007

To ze zdjecia to jest włąśnie RS o którym pisano w artykule, nie ma skrzydła z tyłu i generalnie jest golasem, w poprzednich wersjach w katalogach był jeszcze bardziej nietwarzowy, bo był na stalówkach i zresztą włąśnie na stalówkach się go kupowało.
Loko - Pon 01 Paź, 2007



O prosze,RS to jest taki centralny golas, nie ma spoilera na klapie, małe hamulce, w środku nie ma kubełków z normalnego evo itd
No i ten biały na tych felusiach to jest wałśnie RS

Marek23 - Pon 01 Paź, 2007

CHRZANEK napisał/a:
zaś nad wszystkim czuwa system Active Stability Control, który stabilizuje samochód wykorzystując hamulce i moment obrotowy z silnika.

Troche mnie martwi ten system, mam nadzieje, ze nastawiony jest ofensywnie, a nie defensywnie... Ja sie jaram opor, a dane silnika, Chrzanek masz racje, sa masakryczne. Czyli od 3500 jest takie walniecie, ze hej. Kocham EVO.

Greg - Wto 02 Paź, 2007
Temat postu: Re: LANCER EVO X - oficjalne dane
CHRZANEK napisał/a:
Ja nie mam pytań. Jest zajebisty i tyle.

Może będzie, nie wiemy, jaki jest. Tak samo nie wiemy, jaka będzie nowa STI (poza tym, że niezbyt piękna).

Evo może być fajne, ale to samochód lektroniczny, niemal na pilot. Coraz mniej w nim miejsca dla kierowcy i jego umiejętności (co stopniowo dało się czuć w VIII i IX).

Tymczasem skoczę sobie na jazdę próbną nowym WRX i zobacze, czy taki diabeł straszny. ;P

Ale mimo wszystko - respekt za wygląd EvoX.

Loko - Wto 02 Paź, 2007

Skrzynia STT to tez powinien byc niezly kocur, jak bedzie tak samo dobra jak DSG to jes zajebista opcja.
Loko - Wto 02 Paź, 2007
Temat postu: Re: LANCER EVO X - oficjalne dane
Greg napisał/a:
Evo może być fajne, ale to samochód lektroniczny, niemal na pilot. Coraz mniej w nim miejsca dla kierowcy i jego umiejętności (co stopniowo dało się czuć w VIII i IX).
.


Elektorniczny??? Quee??? Jak co?? Niemal na pilot??? chyba o jakichs innych autach mówimy ;) Tu jest jaka[ tam kontrola trakcji nie wiadomo na razie jak dziala ale VIII i IX?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group