Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: M
Wto 22 Kwi, 2008
LANCER EVO X - oficjalne dane
Autor Wiadomość

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

  Wysłany: Pon 01 Paź, 2007   LANCER EVO X - oficjalne dane

No to proszę...
Po byle jakiej Subaru Impreza, nadchodzi zajedwabisty Lancer X

Oficjalne dane techniczne Evo X



Mitsubishi opublikowało oficjalne dane techniczne Lancera Evo X w wersji na rynek japoński. Ostatecznie zadecydowano, że lżejsza, bardziej surowa wersja będzie nosiła nazwę RS, a nie MR. Nie będzie też w niej dostępna dwusprzęgłowa skrzynia biegów, tylko ręczna pięciobiegowa przekładnia - czyli prawdopodobnie tak samo będzie w rajdowej N-ce.

Dwulitrowy motor oznaczony symbolem 4B11, osiąga 295 KM i 422 Nm. Maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy 3500 obr/min i Mitsubishi zapewnia, że silnik lepiej reaguje na działania kierowcy niż poprzednik, również dzięki układowi MIVEC kontrolującego działanie rozrządu. Jednostka napędowa jest o 12 kg lżejsza niż poprzedniczka (4G63), co poprawiło rozkład mas. Kolejnym krokiem w tym kierunku było jej niższe zamontowanie. Aby to umożliwić, zmieniono konstrukcję układu wydechowego.

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów SST o sześciu przełożeniach dostępna będzie w wersji GSR od końca listopada. Koła zębate parzystych i nieparzystych biegów umieszczone są na oddzielnych wałkach, z których każdy ma osobne sprzęgło. Technologia opracowana przez Porsche w latach 80-tych, a od kilku lat stosowana przez Grupę VW w swoich samochodach drogowych, pozwala na znaczące skrócenie czasu zmiany przełożeń. Kierowca może wybrać trzy tryby pracy - Normal, Sport i Super Sport - jak również w pełni automatyczną zmianę przełożeń.

Również zwykła pięciobiegowa skrzynia, przygotowana do RSa, jest nowa. Jedynka jest skrócona, aby poprawić przyśpieszenie na starcie, kolejne trzy przełożenia również są ciaśniej zestopniowane. Natomiast piąty bieg jest dłuższy niż w Evo IX. Precyzję przy zmianie przełożeń poprawić mają wielostożkowe synchronizatory.

Nadwozie Evo X jest o około 40-60% sztywniejsze niż w dziewiątce. Przedni zwis skrócono o 20 mm, akumulator powędrował do bagażnika, zaś dach, przednie błotniki i tylny spoiler wykonane są z aluminium. Wszytko to poprawiać ma rozkład mas.

Zawieszenie nowego Lancera bazuje na rozwiązaniach znanych z poprzednich ewolucji, z kolumnami McPhersona z przodu i układem wielowahaczowym z tyłu. Auto ma jednak większy rozstaw kół, zaś koła mają seryjnie 18 cali średnicy. Standardem są 12-ramienne felgi Enkei, lecz można też zamówić lżejsze obręcze firmowane przez BBS. Większe są również tarcze hamulcowe (Brembo).

Zainteresowani poprawą prowadzenia swojej Evo X-tki będą mogli zamówić High Performance Package. W jego skład wchodzą amortyzatory Bilstein i sprężyny Eibacha, takie jak w Evo IX MR. Prócz tego zamontowane zostaną lżejsze tarcze hamulcowe (na każde koło przypadnie o 1.3 kg masy nieresorowanej mniej), oraz lepiej trzymające opony.

Zaawansowany układ napędu na cztery koła S-AWC oferuje wybór trzech fabrycznych ustawień - na asfalt, szuter i śnieg - oferujących optymalną przyczepność na odpowiednich rodzajach nawierzchni. Centralny dyferencjał jest aktywny, zaś tylny kontroluje znany już od siódmej ewolucji Active Yaw Control. Hamulce wspomaga sportowy ABS, zaś nad wszystkim czuwa system Active Stability Control, który stabilizuje samochód wykorzystując hamulce i moment obrotowy z silnika.

Mistubishi zaznaczyło jednak, że cała ta elektronika będzie standardem w wersji GSR. Można się zatem spodziewać, że nabywcy RSa będą cieszyć się doskonałymi właściwościami jezdnymi Evo X bez niepotrzebnych uzd.

Mitsubishi podało też ceny na rynek japoński, które jak zwykle mogą doprowadzić polskich nabywców do płaczu. Po przeliczeniu z jenów, najtańszy RS kosztuje poniżej 75 tys. złotych, zaś GSR ze skrzynią SST - ok. 85 tys.

Ja nie mam pytań. Jest zajebisty i tyle.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 01 Paź, 2007   

ale go nie widzimy :D

p.s. slyszalem ze właściciel Hong Kong Housu juz takiego zamówił
 
 

pcs 
dodatkowe kategorie


auto: volvo 240 turbo
silnik:: B204gt
moc: 200km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Gru 2005
Skąd: WW

Wysłany: Pon 01 Paź, 2007   

ja jebie jak ja kocham nasza europejska, a szczegolnie polska komune .. u nas za 75tys to nawet nie mozna kupic nowej corolli ..

ogolnie cos mi nie lezy z wygladu, z pyska mu zle patrzy
 
 

gaugan 
to byłem ja, Jarząbek
Cpt.


auto: Pilatus PC12NG
silnik:: P&W
moc: 1200km
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Villanoof

Wysłany: Pon 01 Paź, 2007   

na tej fotce wyszedl marnie, nietwarzowo faktycznie
_________________
http://airfoto.pl/?module...d=102&type=id_u
 
 
 

Marcel
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Paź, 2007   

wg mnie jest swietny .... i duzo duuuzo łeniejszy od subaru - ciekawa jak bedzie wygladała odwieczna "walka" Evolution vs Impreza :562:




ten tył mi troszke nie podchodzi, ale to ma zapierdzielac :)

 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 01 Paź, 2007   

No nie jest to EVO IV - ale umówmy się że nie jest źle.
Zdjęcie może faktycznie troche niefortunnie zrobione, bo jak sie patrzy na to z przodu to jest mega agresiv.
Kiedyś twierdzilem że w przypadku "tych" samochodów nie o wygląd chodzi, ale po najnowszym subaru jednak zmienilem zdanie :D

A co myslicie o: "Dwulitrowy motor oznaczony symbolem 4B11, osiąga 295 KM i 422 Nm. Maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy 3500 obr/min "

Jak na serię to chyba rewelacja?
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

ps 
first...


auto: Accord
silnik:: 2.0
moc: niewielkakm
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Gru 2005
Skąd: GE/CH

Wysłany: Pon 01 Paź, 2007   

rzeczywiscie ten bialy jakis nie twarzowy... kolka tez przymale :-/
_________________
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 01 Paź, 2007   

Zdjęcie jest niefortunne, czarne tło pomniejsza kółka, dajcie spokoj :)
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 01 Paź, 2007   

"zaś koła mają seryjnie 18 cali średnicy. Standardem są 12-ramienne felgi Enkei"
A na zdjęciu są jakieś 10 ramienne, więc to chyba ulegnie poprawie.

Na fotach wklejonych przez Marcela jest OK.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Pon 01 Paź, 2007   

To ze zdjecia to jest włąśnie RS o którym pisano w artykule, nie ma skrzydła z tyłu i generalnie jest golasem, w poprzednich wersjach w katalogach był jeszcze bardziej nietwarzowy, bo był na stalówkach i zresztą włąśnie na stalówkach się go kupowało.
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Pon 01 Paź, 2007   



O prosze,RS to jest taki centralny golas, nie ma spoilera na klapie, małe hamulce, w środku nie ma kubełków z normalnego evo itd
No i ten biały na tych felusiach to jest wałśnie RS
 
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Pon 01 Paź, 2007   

CHRZANEK napisał/a:
zaś nad wszystkim czuwa system Active Stability Control, który stabilizuje samochód wykorzystując hamulce i moment obrotowy z silnika.

Troche mnie martwi ten system, mam nadzieje, ze nastawiony jest ofensywnie, a nie defensywnie... Ja sie jaram opor, a dane silnika, Chrzanek masz racje, sa masakryczne. Czyli od 3500 jest takie walniecie, ze hej. Kocham EVO.
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 02 Paź, 2007   Re: LANCER EVO X - oficjalne dane

CHRZANEK napisał/a:
Ja nie mam pytań. Jest zajebisty i tyle.

Może będzie, nie wiemy, jaki jest. Tak samo nie wiemy, jaka będzie nowa STI (poza tym, że niezbyt piękna).

Evo może być fajne, ale to samochód lektroniczny, niemal na pilot. Coraz mniej w nim miejsca dla kierowcy i jego umiejętności (co stopniowo dało się czuć w VIII i IX).

Tymczasem skoczę sobie na jazdę próbną nowym WRX i zobacze, czy taki diabeł straszny. ;P

Ale mimo wszystko - respekt za wygląd EvoX.
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Wto 02 Paź, 2007   

Skrzynia STT to tez powinien byc niezly kocur, jak bedzie tak samo dobra jak DSG to jes zajebista opcja.
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Wto 02 Paź, 2007   Re: LANCER EVO X - oficjalne dane

Greg napisał/a:
Evo może być fajne, ale to samochód lektroniczny, niemal na pilot. Coraz mniej w nim miejsca dla kierowcy i jego umiejętności (co stopniowo dało się czuć w VIII i IX).
.


Elektorniczny??? Quee??? Jak co?? Niemal na pilot??? chyba o jakichs innych autach mówimy ;) Tu jest jaka[ tam kontrola trakcji nie wiadomo na razie jak dziala ale VIII i IX?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 9