To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Bilstein do saxo

Loko - Sob 13 Paź, 2007
Temat postu: Bilstein do saxo
Ostatnio natknałem się na katalog bilsteina i do saxo oprócz b6 i b8 jest jeszcze jeden rodzaj nazwany blistein motorsport group N.

Na przód jest:

Bilstein B6 Sport P30-3060 350zł/szt
Blistein B8 Sprint P30-3059 360zł/szt
Bilstein Motorsport P30-0351 500zł/1szt

A najlepszy jest tył, bo tutaj wcale nie ma bilsteina b6 jest tylko:

Bilstein B8 Sprint B36-2075 260zł/szt
Bilstein Motorsport B46-1276 300zł/1szt

No i bądź tu mądry o co tutaj chodzi :D
Wogóle to MTS tego bilsteina motorsport sprzedaje jako bilstein B6 do citroena ax, aw katalogu billa amory do ax, saxo, 106 I, 106 II są takie same, tak jak powyżej.
Ktoś się oreintuje jak to jest z tym bilsteinem motorsport? Jaki on jest jeśli chodzi o włąściwosci w porównaniu z pozostałymi bilami? Może ktoś gdzieś wpadł na stronke z twardosciami billa, albo wartosciami dobicia/odbicia?

Ja znalazłem tylko fote porównawczą. To po lewej to jest bilstein motorsport, a po prawej b8/b6 na tył, różnice widać gołym okiem :D , tylko kto mi powie jak z twardościami.


saxorulez - Sob 13 Paź, 2007

może MTS CI odpowie.. albo Billstein.

Sądze ze wystarczy napisać do nich maila.

Loko - Sob 13 Paź, 2007

No właśnie jestem w trakcie pisania meila do bilstein.de, mts jest dobry w cenach, ale technicznie nie ogarnia :D

Generalnie to w katalogu billa są takie zestawy do saxo

b6 przód + b8 tył
b6 przód + motorsport tył
b8 przód + b8 tył
b8 przód + motorsport tył
motorsport przód+ motorsport tył

B6 na przodzie juz mam wiec tu nic nie zmienie, ale właśnie chce kupić coś na tył i moze warto kupić tego motorpsorta, jakby miał być lepszy.

grzech - Sob 13 Paź, 2007

loko, chyba na odwrot to po prawej wyglada jak zwyklu b6/b8 na tyl, wiec to polewej to chyba ten motosport.
Loko - Sob 13 Paź, 2007

No no zgadza sie napisalem na odwrót :) Już poprawione
qbus - Sob 13 Paź, 2007

juz kiedys zwracalem uwage na te amory, grzech tez... nikt nic nie wie :) filip geca ma takie w ax'ie i mowi ze jakbym kupowal tyl to tylko taki, czemu? tez nie wie :D
Loko - Sob 13 Paź, 2007

To jakaś czarna magia, napisałem meila do bilsteina, to może się cos rozjaśni. Wogóle to informacje o amorze powinny być od razu podawane w katalogach, zeby bylo wiadomo czy jest miekko czy twardo czy odbija mocno czy slabo itd.
CHRZANEK - Sob 13 Paź, 2007

Ja kiedyś pisalem juz że w bilsteinie seryjn nastawy są mniej więcej te same, i to użytkownik przy kolejnych regulacjach określa sily tlumienia, rozciągania itp.
Natomiast ten motorsport jest na tzw grubej rurze, a jak wiadomo grubą rurę trudniej zgiąć.
Po za tym gruby tlok ma większą powierzchnie wspólpracy z tuleją a w rezultacie olej sie mniej nagrzewa, ma to znaczenie szczególnie na 40 kilometrowych oesach po szutrze ;)
Na poważnie to motorsport po prostu jest dedykowany do rajdów szutrowych.
W użytkowaniu po równym nie ma różnic.
Poza tym jest droższy i cięższy ;)

Loko - Sob 13 Paź, 2007

Ale jesteś pewny? B6 do przodu też jest na grubej ladze, juz chyba ciezko wsadzic tam jeszcze grubszy trzonek. Czyli motorsport z przodu jest jeszcze grubszy od b6?
Anonymous - Nie 14 Paź, 2007

tez sie w sumie przymierzam do takiego zawiasu (b6) na jakie koszta trzeba sie przygotowac tyl przod do saxo?? i w ogole jak sie sprawuje taki zestaw??
saxorulez - Nie 14 Paź, 2007

b6 tył/przód z MTS to 1200PLN plus przesyłka

sprawuje sie bardzo dobrze ale na ulicy, natomiast na torze już przód stoi za wysoko.

Anonymous - Nie 14 Paź, 2007

kolega ostatnio zalozyl wlasnie kayabe ultra sr tez w sumie dobrze mu to chodzi i tak sie zastanawiam miedzy tym a tym
saxorulez - Nie 14 Paź, 2007

nie wiem co to jest za KYB, ale tak jak mówie na miasto B6 starcza ale juz na jakeiś upalanie torow to zbytnio auko sie wychyla.. trakcje ma i nie ucieka przodem, ale wychyla sie jak seria
jarek-malopolska - Pią 04 Wrz, 2009

odkopuje temat.... Trochę czasu minęło więc myśle, że co po niektórzy są bogatsi w wiedzę o Billu... Po pierwsze kupic przód/ tył: B6 & B8 czy B8& B8..?? Motorsporta nie biorę pod uwagę bo to ma być do jazdy po ulicy, więc chyba B6 i B8 ale jakie sprężyny do tego?? Jakiś Eibach..??

Czy może czasy się zmieniły i co innego się teraz zaleca w jaskiniach motorsportu.. ?? :>

Przem_106 - Sob 05 Wrz, 2009

Jesli B6, to napewno nie z Eibachem i nie z kazda inna sprezyna -30. Do niskiej sprezyny jest B8. Ogolnie temat znany i przerabiany 1000 razy.
Ja osobiscie jestem na nie. Wg mnie lepszy jest Peugeot Sport na gwincie lub Bilstein, ale w postaci grubej rury i najlepiej tez na gwincie z waska sprezyna. W motorsporcie te zestawy sa teraz absolutnym minimum.
Ale jesli szukasz na ulice, to moze ta KYB? Podobno wielu chwali.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group