Bad-i - Pon 05 Lis, 2007 Temat postu: Wyścigi górskiewitam, poniewaz jest spora szansa startow w wyscigach gorskich mam kilka pytan. Niestety z regulaminu i załączników dużo się nie dowiemy. Dlatego mam pytanie do osob ktore maja z ta dyscyplina stycznosc o rady.k-mart - Pon 05 Lis, 2007 Dolaczam sie do pytan Bad-i'ego, po za tym interesuje mnie podzial na grupy (nie mam pojecia jak to tam wyglada). :566:Bad-i - Pon 05 Lis, 2007 4. DOPUSZCZONE SAMOCHODY – PODZIAŁ NA GRUPY I KLASY
4.1. Do startu w rundach GSMP dopuszczone bd nastpujce
samochody spełniajce wymogi Regulaminu Technicznego GSMP (zał.
Nr 1), z podziałem na grupy i klasy według pojemnoci skokowej silnika:
Kategoria I
Grupa N – FIA; A - FIA (w tym WRC i Kit-Car; E1 – krajowa;
do 1150 cm3 –
powyej 1150 do 1600 cm3
powyej 1600 do 2000 cm3
powyej 2000 cm3
Klasa VW Golf Diesel – zgodnie z Regulaminem Pucharu VW - WSMP;
Klasa KIA Picanto – zgodnie z Regulaminem Pucharu KIA - WSMP;
Kategoria II
Grupa E
do 1300 cm3
powyej 1300 do 1600 cm3
powyej 1600 do 2000 cm3
F 3
Grupa CN + C3 do 3000 cm3
Samochody historyczne – zgodnie z Reg. Techn. GSMP na 2007r.
Grupa HS
do 750 cm3
powyej 750 do 1500 cm3
powyej 1500 do 2000 cm3
powyej 2000 cm3
Klasa Hobby Replika - HR
Klasa Formuła - HF
tutaj teoretycznie wszystko powinno byc ale ja tego nie rozumiem:
http://www.pzm.pl/Sporty_...skie/RegulaminyCHRZANEK - Pon 05 Lis, 2007 Bad-i: osobiście w GSMP (Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski) nie jechalem, ale co nieco wiem to może pomoge.
Przygotowanie samochodu musi odpowiadać grupie N, A i H.
Grupa H to praktycznie wolna amerykanka, sa jedynie: podzial wg pojemności skokowej, limit wagi, blok silnika musi być identyfikowalny z seryjnym od tego samego producenta.
Ciebie podejrzewam interesuje klasa historyczna - to sluszne bo wpisowe jest znacznie nizsze, a fun taki sam.
Po pierwsze drogi przyjacielu musisz zdobyc licencję PZM stopnia krajowego lub wyścigowo-torową.
Musisz też mieć homologację samochodu 200pln - w twoim przypadku koniecznie z rozszerzeniami VK (wariant kit - opisujacy modyfikacje kit-cara)
Sam samochód do wyscigów górskich przygotowuje się podobnie jak do rajdów ale:
-zaloga to sam kierowca, więc wystarczy jeden fotel i pasy (oczywiscie homologacja)
-plyta pod silnikiem jest zbyteczna
-zawias może byc ustawiony mega twardo - zazwyczaj trasy GSMP sa w bdb stanie
Reszta niestety juz musi byc taka sama jak w rajdach (a więc przed zapinkami z tylu nie uciekniesz )
Nie ma problemu z oponami, wystarczy komplet na suchy i na mokry asfalt.
Dlugość trasy ma od 3 do 5 km wiec na dwóch kompletach opon przelatasz praktycznie caly sezon.
Opony powinny być mozliwie jak najmiększe, bo trasa krótka to sie nie zagrzeją, a możliwosci rozgrzania przed startem specjalnie nie ma.
Co chceszjeszcze wiedzieć ???
EDIT: grupa H obecnie sie nazywa E1, a podzial na pojemności w klasie historycznej jest nieco inny niz w obecnych klasach:
do 750cm3
do 1500cm3
do 2000cm3
powyżej 2000cm3Bad-i - Pon 05 Lis, 2007 zobacz wyzej co napisali na stronie, nie ma grupy H tylko jest HS jako historyczna - to juz chyba pierwszy błąd. Mi ogolnie chodzi czy moglbym wyjechac swoim clio na gory?Bad-i - Pon 05 Lis, 2007
CHRZANEK napisał/a:
Po pierwsze drogi przyjacielu musisz zdobyc licencję PZM stopnia krajowego lub wyścigowo-torową.
Musisz też mieć homologację samochodu 200pln - w twoim przypadku koniecznie z rozszerzeniami VK (wariant kit - opisujacy modyfikacje kit-cara)
EDIT: grupa H obecnie sie nazywa E1, a podzial na pojemności w klasie historycznej jest nieco inny niz w obecnych klasach:
do 750cm3
do 1500cm3
do 2000cm3
powyżej 2000cm3
1. zdobycie licencji to kurs na torze itd.... w sumie chyba nie ma problemu zeby to zrobic
2. zdobycie homologacji to to co mnie najbardziej martwi - nie martwie sie kupnem fotela czy pasow z homologacja bo to dla mojego bezpieczenstwa. Pytanie jak zdobyc homologacje i czy np dopuszcza moje clio z takimi dystansami?
3. w sumie chcialbym w klasie historycznej tylko dlatego zeby bylo taniej, pytanie czy w historycznej moze jechac auto z 91 roku - tak samo jak auto z 91 roku bedzie brane pod uwage w odniesieniu do clio maxi ktore bylo robione w 95 rokuCHRZANEK - Pon 05 Lis, 2007 Sprostowalem na bieżaco, grupa H zostala przeksztalcona w E1
Historyczna czyli HR od jakiegoś czasu bez zmian.
Jeżeli doposażysz Clio zgodnie z zalacznikiem "J" to nie widze problemu.
Klatkę zgodną z zalącznikiem już masz.
Na klatce powinny się znależć homologowane otuliny (w miejscu kontaktu glowy z klatką)
Fotel + pasy
Zapinki z przodu masz (tyl trzeba zrobić)
Wylacznik pradu
Gaśnice na pokladzie (2 x 2kg - mocowane taśmą metalową)
Jeżeli doposażysz Clio zgodnie z zalacznikiem "J" to nie widze problemu.
no wlasnie o to najbardziej sie martwie. Bo ja nie mam auta ktore bylo rajdowka tylko zbudowalem cos ala replike i pytanie w co bym musial doposażyć clio??
Pasy, fotele, szyby, folie, itd itd..... to wszystko OK - ale co z dystansami, co ze skrzynia, co z silnikiem itd....... Najbardziej obawiam sie ingerencji w poszerzenie budy a dodatkowo w rozstaw kół przez dystanse...Loko - Pon 05 Lis, 2007 Hmm a to nie będzie czasem klasa Hobby Replika?
Bo zeby startować w historycznej jako clio maxi, to auto musiało by być w pełni zgodne z homologacją cliówki maxi, przynajmniej tak mi się wydaje.CHRZANEK - Pon 05 Lis, 2007
Bad-i napisał/a:
1. zdobycie licencji to kurs na torze itd.... w sumie chyba nie ma problemu zeby to zrobic
No widzisz - to nie problem.
Bad-i napisał/a:
2. zdobycie homologacji to to co mnie najbardziej martwi - nie martwie sie kupnem fotela czy pasow z homologacja bo to dla mojego bezpieczenstwa. Pytanie jak zdobyc homologacje i czy np dopuszcza moje clio z takimi dystansami?
Homologacje zamawiasz w PZMocie na kazimierzowskiej - musisz znać numer homologacji (ale to ci zaraz ustalę na stronce FIA). Trwa to ok miesiąca, kosztuje 200pln i masz.
Co do dystansów to :
-teoretycznie sa niedozwolone tylko w grupie N (czyli w A, H itp wolno je mieć)
-po drugie w grupie N dystans przyklejalo sie do felgi i stanowil jej integralna część
(serio mówię tak sie robilo)
-po trzecie na BK (badaniu kontrolnym) bierze się pod uwagę czy rozstaw kól jest zgodny z homologacją - to jest najważniejsze
Bad-i napisał/a:
3. w sumie chcialbym w klasie historycznej tylko dlatego zeby bylo taniej, pytanie czy w historycznej moze jechac auto z 91 roku - tak samo jak auto z 91 roku bedzie brane pod uwage w odniesieniu do clio maxi ktore bylo robione w 95 roku
I tego kurde wlaśnie nie wiem...
Natomiast wiem ze jezeli chcesz zglosić Cliówkę jako KIT-CAR to zaraz sie okaże że nie masz kopletnego "kitu" itp itd.
Zgloszenie w grupie A odpada, bo "gola" A grupa nie byla tak rozdmuchana na szerokosć.
Pozostaje Ci grupa E1 (dawna H) i tam możesz robic co tylko chcesz: trąbki, nie trąbki, elementy nadwozia z laminatu i czego tam jeszcze dusza zapragnie...CHRZANEK - Pon 05 Lis, 2007
Loko napisał/a:
Bo zeby startować w historycznej jako clio maxi, to auto musiało by być w pełni zgodne z homologacją cliówki maxi, przynajmniej tak mi się wydaje.
Dobrze ci sie wydaje !!!
Wahacze na uniballach, ilus tam tloczkowe zaciski hamulcowe itp itd
Dlatego alternatywa to grupa E1 - tam wszystko wolno (no prawie wszystko)Bad-i - Pon 05 Lis, 2007
CHRZANEK napisał/a:
Loko napisał/a:
Bo zeby startować w historycznej jako clio maxi, to auto musiało by być w pełni zgodne z homologacją cliówki maxi, przynajmniej tak mi się wydaje.
Dobrze ci sie wydaje !!!
Wahacze na uniballach, ilus tam tloczkowe zaciski hamulcowe itp itd
Dlatego alternatywa to grupa E1 - tam wszystko wolno (no prawie wszystko)
no dobra niech będzie grupa E1 - jak sprawdzic i co zrobic zeby moim clio wystartowac??k-mart - Pon 05 Lis, 2007 Czyli jesli bym mial "R5 2.0 16v turbo kompresor bi-stozek laser magnez siatka na muchy bez szyb by bylo lzej" to jade w E1??M - Pon 05 Lis, 2007 Regulamin E-1 Klik Klik